Tastezi Cristian Crăciunoiu pe google și îl găsești regretat pe forumuri … 1000 de lacrimi pentru cel ce a fost părintele revistei MODELISM, crâmpeiul acela de hârtie ce ne-a bucurat sufletele şi ostoit setea de cunoaştere atâta amar de ani, omul acela complet ieşit din comun, cel ce-ţi rămânea în memorie doar după o singură discuţie cu el, plecat dintre noi astăzi, 9 octombrie 2012 (…)

Cumpăram înainte revista, nu știu cine era implicat în realizarea ei, îmi pare rău însă când aud că mor oameni de valoare, ramân din ce în ce mai multe jarle, păcat, suntem tot mai săraci! …

Acum câteva ore m-am întâlnit cu cineva care mi-a zis că CC a plecat dintre noi. Iar soția lui mi-a confirmat trista veste. Pentru cei ca mine care i-au citit revista sau și cărțile, a fost un om deosebit. Cum am avut onoarea să îl și cunosc personal, „om” e ceva care îl descrie cu prea puține cuvinte (…) Sunt șocat și îmi pare tare rău …

Amirale, îți mulțumesc pentru tot ce mi-ai zis, oferit. Regret că te-ai înălțat așa de rapid spre flota cerului.

Cristian Crăciunoiu a fost și nu mai este. A lăsat în urmă o imensă operă, rezultat al zecilor de ani de cercetare neobosită și pasionată … a lăsat în urmă imaginea unui om pentru care aviația și marina erau o religie … și, după cum vedeți din mesajele de mai sus, culese din mediul virtual, a lăsat în urmă o imensă părere de rău pentru toate cele ce ar fi urmat și nu mai urmează.

Ne cunoșteam de ceva vreme, nici nu mai știu … să fie zece, să fie doisprezece ani. Ne vedeam când și când. Îl vizitam rar, dar mult … veneam pentru jumătate de oră și plecam după patru ore, niciodată cu mâna goală … ba o machetă, ba un tablouaș, fotografii, orice. Nu prea au fost ședințe sau evenimente ale Ligii Navale la care să-mi fi refuzat invitația. Că era Constanța, Brăila sau București, se suia în mașină și, când începea ședința, îl aveam în față … sau la tribună, unde nu se lăsa până nu venea c-o povestioară, o cimilitură, ceva …

Știam că e bolnav și că se simte rău … îl simțeam din voce. Mi-am dat seama că i-ar fi incomfortabil să îl vizitez, dar îl sunam, când și când. Luni, 8 octombrie, l-am sunat … mi-a răspuns … Ce mai faceți, domnu’ Crăciunoiu? Ooho, dom’ președinte … nu mă scotea din președinte … ce să fac, am terminat cartea cu navele marinei militare de dinainte de nu știu când, e gata, mai am și cartea cu … vocea nesigură, nu tonul ăla de pișicher dintotdeauna … chiar și așa, domnul Crăciunoiu îmi spunea de ce-a făcut și ce are în plan să facă. Din păcate, soarta nu l-a mai lăsat să facă ce și-a propus. N-am știut că e ultima oară când îl aud … iar de văzut … nu vreau să-l văd când lasă docul la apă … vreau să mi-l aduc aminte energic și pontos.

Ca și amiralul Petre dispărut în februarie și domnul Crăciunoiu face parte din galeria extrem de rară a personajelor care nu pot fi înlocuite. Pasiunea pentru aviație și marină a inginerului Crăciunoiu este pur și simplu irepetabilă.

Voiaj bun, domnule Crăciunoiu … voiaj bun.