Hodorogu’ …

Taică-meu îi spunea Hodorogu’ … Au fost colegi de institut, bucureșteni amândoi. În ’71 Hodorogu’ se satură de mers pe mare și rămâne la uscat să lucreze la Buftea, la studiourile cinematografiei … După un an îi trece și de uscat și se reambarcă un voiaj, pe un 4.800, cât s-o taie din țară, Săcele parcă … Navigă câțiva ani, ani buni, sub pavilion german după care se angajează într-o companie de design industrial în Karlsruhe unde lucrează până iese la pensie. După ’90 n-are ce face și-și cumpără o casă de vacanță … Unde? Păi unde putea … în Eforie Sud. Suntem vecini …eh, estivali … stă aici din martie până în noiembrie ..

Laurențiu … ce trăiți voi acum, asta nu e viață, măi … de parcă el n-ar trăi, gândeam, da’ nu comentam niciodată … Viața adevărată am trăit-o eu, generația mea … cât eram copil era nasol, adevărat, dar eram copii și nu simțeam … iar când ne-am mărit, în anii ’60, în țară era mai mișto ca afară … erau de toate, mâncarea era ieftină, viața era simplă … Bucureștiul era superb, absolut superb, curat, elegant, liniște … când lucrurile s-au împuțit în țară, chiar înainte, am plecat, iar în Germania era viață … banii se făceau simplu, proprietatea nu costa atât … acum este foarte, foarte complicat … taxele te doboară, viața este scumpă, benzina, căldura … E complicat peste tot în Europa, nu sunt bani de pensii, șomaj, tinerii n-au unde să se angajeze … Eu am șaptej’ de ani, cu noi e simplu, nu mai avem mult, dar voi ce aveți de făcut în lumea asta …

Ăsta era discursul de fiecare vară … Aseară, ne întâlnim în mijlocul drumului, fiecare plimba câte ceva … Adriana mă plimba pe mine, el își plimba câinele denumit în mod simbolic Cuțu … Cuțu este un câine german, cumpărat din Germania, drept pentru care răspunde la comenzi în germană … nu știu dacă aveți idee cam cât de caraghios poate să sune: Cuțu, komm zuruck … Hodorogu’ e implicat în politică, veninos chiar, trăiește fiecare tocșou … Super fan Băse, la modul cel mai categoric … Un alt coleg de promoție de-al lor îl înjura pe președinte … atât i-a trebuit lui Hodorogu’ … gata, l-a șters de pe listă. Laurențiu, Țânțaru’ a luat-o razna … Ce are cu Băsescu? mă întreabă clocotind de indignare … păi, ce, ăștia? Păi ăștia sunt comuniști, măi … păi eu n-am trăit patruj’ de ani în comunism, eu nu știu cum procedează … ăștia sunt ei. A avut un moment de cumpănă gândindu-se la mine, cred … Ce, crezi că ți-a făcut-o președintele? Nu, nu cred … Dar cine? Nu știu, unii care au vrut să oprească ce începusem eu acolo … Da, da … s-or fi dus la Băsescu spunându-i de tine și ce era să facă … că doar nu era să intervină în anchetă … Gata, a descâlcit-o și pe asta … Mă întreabă de proces, îi spun. Și după aia? Dăm pe manglitorul de procuror în judecată … Așa, să intre la pușcărie el … O să intre pe dracu’, gândesc dar nu vorbesc, îl las să spere … Dacă mai mă bag în politică … îi spun și asta … niciodată. De ce? Că mi-am pierdut motivația … și că PDL-ul de azi nu e partidul în care am intrat eu și am crezut … Să știi că niciunde în Europa nu e posibil așa ceva … să se joace cineva cu soarta unor oameni și să nu pățească nimic … E, în România e posibil … îi povestim de procurorul de caz, cum a mai făcut el niște alte mangle, în alt dosar, cum a scris el ce-a vrut în declarații pe care le-a recoltat ilegal, cu instigare la mărturii false, cu alea, alea … și în loc să cadă de pe planetă, omu’ a fost lăsat în pace să mai cace niște vieți … Incredibil. Da. Suntem o mică țară incredibilă …

Hodorogu’ arde pentru țara asta … a plecat, s-a întors, suferă pentru ea. Suferă sincer, nu doarme noaptea după emisiuni la televizor, comentează, combate … toate astea din dragoste pentru pământul ăsta. A doua jumătate a vieții petrecută în Germania l-a făcut responsabil pentru comunitate, conștient de lege și conștient de rolul pe care trebuie să-l ocupe statul în viața cetățeanului. Nu regăsește România în viața românului altfel decât sub forma unui continuu stress generat de un aparat administrativ suprapopulat și nesimțit, arogant și ineficient, mai ales ineficient … A revenit în țară sperând că va fi bine și civilizația sedimentată din Germania va ajunge și la noi … când colo, ia civilizația de unde nu-i … ca-n bancul ăla, cu turiștii întrebați: ce părere aveți de civilizația din România? a, păi … credem că ar fi o idee bună …

Acum e octombrie și pleacă din țară … De ce așa devreme, întreb. Băi, nu mai suport … Când văd ce se întâmplă … am vrut să plec de o lună de zile. Eu am votat de câteva ori în Germania, întotdeauna cu social-democrații … dar ăștia nu sunt social-democrați, ăștia sunt neo-comuniști. Ar vrea să vândă casa din Eforie, să lase România să se bălăcească în mizeria în

care-i place să se bălăcească … Iar asta, să mor dacă, pentru mine, nu-i un semnal amar … oameni buni, educați și altruiști, care ar face ceva în și pentru țara asta să ajungă biruiți de țigănie și de griul viitor … Amar, amar …

Nota redacției: în fotografie, de la stânga la dreapta, Hodorogu’ of Karlsruhe, promoție ’65, taică-meu, aceeași promoție, eu truly și un domn telegrafist, pensionat … imortalizați în 2008, în curtea din Eforie a lui Hodorogu’ de Michi Miklos, promoție ’65, comandant, plecat în USA în timp util … În concluzie, promoția ’65 a știut să facă ce trebuie, mai puțin să-și educe urmașii să-și caute o țară în care să trăiască frumos …

14 gânduri despre “Hodorogu’ …

  1. Laurentiule,mult adevar aici.La fel ca Hodorogu’ sant si eu…Dezamagit de propriul meu popor.Plecat in Germania din 1985 si repatriat de buna voie in 2000,am crezut ca ma-ntorc dupa 15 ani in… Romania.Da’ de unde ?!Cu pretentii,cum c-ar fi pasit pe un fagas normal,am dat de o „patrie” afundata mult intr-o mlastina a coruptiei,ignorantei,hotiei si prostiei.Bucurestean de fel,am hotarat sa ma repatriez la mare,facandu-mi fel si fel de socoteli materiale.Gresit.Banii s-au terminat repede asa ca,hai sa-mi caut de lucru.Surpriza ! De unde-atata lucru ?! „Pai frate”,-mi zice unu,”in Constanta,daca n-ai relatii,tre’ sa dai plicul,iar daca nu-l dai,putzi a prost pe viata”,-mi zise tupeistul ticalos.La Munchen,nimeni nu da nici un plic.Dupa cateva interviuri,(unde castigatorii se stiau dinainte),”mi-a cazut fisa” ca-s cretin dar tenace.”Mai baiete,te crezi in Germania ?” Doamneeee,cat de umilit,fraierit,mintit,pacalit si furat sant ….Inevitabil a aparut si-un preinfarct.Obosit si scarbit,dau telefon la ambasada Germaniei sa vad daca mai ma primesc inapoi,acolo unde n-am fost nici o secunda somer in 15 ani.Raspunsul era de asteptat.Trebuia sa iau aceasta decizie in 6 luni.Ehee,la mine trecusera vreo 2 ani.Daca as fi avut cetatenia germana,ca sora-mea geamana,n-ar fi fost nici o problema,dar am refuzat-o.In Bayern,(stat in stat),nu puteai avea dubla cetatenie…,”ori in carutza,ori in telegutza”.N-am vrut sa renunt la „averile parintesti”,la pamanturile lui tataie pe care le-as fi pierdut, asa ca,m-am consolat cu gandul ca un roman nu poate fi niciodata neamtz (si invers ar fi valabil) !
    Laurentiu,poporul roman este un popor bolnav,……grav bolnav,needucat,puturos,mincinos(sport national) si neserios,un fel de turma „mioritica”,popor distructiv,care a speriat o planeta intreaga,nu numai o Europa,cu hoti,criminali,violatori,cocalari si tigani. Romania,leaganul manelelor,este tara unde nu vei auzi niciodata ceva de bine.Asa a aparut inevitabil al doilea preinfarct.Ai grija de sanatate,menajeaza-te.NIMENI in afara de famile nu merita nimic.
    Institutul de marina,l-am absolvit in ’75,promotia lui Romica Voinescu,Nicu Saila,Cucu Serban,etc.Am navigat putin,vreo 5 ani,si-am plecat din flota doar ofiter II punte.L-am cunoscut in tinerete pe tatal tau.Un lup de mare-nversunat ! Pe tine n-am cum sa te cunosc,dar am auzit de tine.Esti un baiat bun,sensibil cu un fond bun sufletesc si talentat in ale scrisului.Am citit prin cate ai trecut si tu,dar se pare c-ai iesit invingator din toata mizeria aia.
    Santem prieteni pe facebook.Acolo,mai aflu despre tine una-alta si-ti rasfoiesc cu admiratie blogul.Cu bine.Sarutari de maini sotiei.

    1. Domnule Marius, sunt convins că multă lume a crezut în viitorul României în ’90 … Românii sunt deștepți, o rezolvă și cu economia de piață, o să se descurce, gândeau mulți. Majoritatea celor care s-au întors e dezamăgită de ce-a ieșit din deșteptăciunea românilor după 20 de ani … Okay, situația e cum e, azi. Azi trece, vine mâine … e, când ne gândim la mâine, la poimâine apare adevărata problemă. Grație saltimbancilor care s-au perindat pe la educație guvernare după guvernare, am ajuns un popor de analfabeți cu mintea și caracterul amputate … maneliști care-și doresc să muncească puțin și să câștige mult, să aibă diplome fără să meargă la școală, să copieze și să mintă și așa mai departe … România lor, a celor întristați de bacalaureat azi, va fi România noastră, când vom fi la vârsta a III-a … și aici vorbim de adevărata nostraă dramă. Asta e trista realitate. Mulțumesc pentru sfaturi și vorbele frumoase.

  2. Dle Marius Bucur intr-o zi de sarbatoare cum este cea de azi sf Parascheva ar fi cazul sa va abtineti la remarci de genul celor de mai sus la adresa poporului roman…..
    Mai bine a-tzi incerca sa aflati cind Germania tzara
    d-vs de adoptzie va returna datoria istorica de aprox 20 miliarde de euro Romaniei.
    Pina una alta Germania cu d-na Merkel ne-a nenorocit in continuare cu nemernicul asta de securist cu numele de Basescu si porecla de Chioru.
    Daca tot sunteti bolnav si cu 2 preinfarcturi ar trebui sa nu va mai bateti capul cu poporul roman atit de mult.
    Poate va prelungiti viata in felul asta……..
    Lasati poporul ca nu este el vinovat, conducatorii sunt beleaua.
    Cu un om ca Basescu care rinjeste si te loveste pe la spate
    ce sa faca poporul roman. ???
    Mergeti sanatos in Germania si nu va mai bateti capul cu poporul roman.
    Nici poporul german nu este mai breaz …….
    Si acum ca o intrebare indiscreta , gradul de of 2 maritim ok dar la maieu ce grad avetzi ??? Ca sa nu-mi spunetzi mie ca se pleca in 1985 in Germania asa pe ochi albastri….
    Nu va cunosc dar sa stiti ca nu e frumos deloc sa vorbesti de rau propriul popor si prin ce a-tzi spus dovediti ca nu sunteti decit tot un roman dintre aia pe care-i blamatzi dvs.
    Practic a-tzi aruncat fara sa va datzi seama cu rahat in ventilator…….
    Un sfat , vedeti ca la Tg Mures e o clinica buna de cardiologie , cunosc pe cineva din Sibiu care si-a facut operatie la Tg Mures si merge in Germania doar la control cind se duce in vizita la farte-su. Asta ca sa nu mai ziceti ca ====poporul roman este un popor bolnav,……grav bolnav,needucat,puturos,mincinos(sport national) si neserios,un fel de turma “mioritica”,popor distructiv,care a speriat o planeta intreaga,nu numai o Europa,cu hoti,criminali,violatori,cocalari si tigani. Romania,leaganul manelelor,este tara unde nu vei auzi niciodata ceva de bine. ======
    Va spun asta pentru ca daca nu aveti cetatenie germana s-ar putea sa ajungeti tot pe mina unui chirurg roman cind KORASONUL adica die Hertz pe germana o sa va dea semne de SOS , atunci sa va vad daca mai spuneti vorbele de mai sus…….despre poporul roman. O sa veniti cu coada intre piciore in Romania si o sa va mai dea 5-7 ani de viata un medic roman format din == turma asta mioritica…..====

    1. Domnule Bingo, fiecare are experientele lui, mai ales in ceea ce priveste sistemul medical. Eu era sa-mi pierd nevasta asta vara din cauza priceperii si interesului pe care medici din Constanta/Romania l-au acordat unui pacient, sotia, care avea toate simptomele din lume care indicau apendicita. De la analize si pina la operatie au trecut 22 de zile, stimate domn, nevasta-mea a fost operata in Bucuresti, la 2 zile de septicemie si a ramas cu niste sechele pe care le va duce-n circa toata viata … ca sa nu mai spun de mizeria si umulinta traite la fiecare vizita in spital. Ca este un bun chirurg, doi, sapte intr-o tara care ar trebui sa aiba citeva mii, pe mine nu ma incalzeste cu nimic. Lasati sistemul medical din Romania si bucurati-va ca sunteti acolo, in tara aia, cu protectia sociala de acolo, cu medicamentele monopol de stat si nu pe mina speculantilor si asa mai departe. Si sa stiti ca nu toti cei care nu sunt de acord cu dvs am avut grade pe maieu. Fiecare cu pasiunile si dezamagirile lui.

  3. Pai de aia a ajuns Romania in halul asta ca vine un nene din Germania plecat numai el stie cum si de ce , se apuca sa besteleasca un popor sa-l faca albie de porci si nimeni nu-i zice nimic……….Ba unde mai pui ca se gasesc si unii care sa-i ia apararea………Nu e bine dl Laurentiu !! Nu e bine !!
    Sa mearga la Merkel acolo si sa behaie cit vrea , dar acolo nu va spune decit YAHVOL !! FRAU MERKEL YAHVOL !!!!
    CA ALTFEL VIN SKINHEAD-SII SI-L FAC PASTRAMA.
    Dl Bucur nu a zis nimic despre sistemul medical ne-a facut pe toti albie de porci si d-ta vii si-i iei apararea ca saracul e bolnav si are dezamagirile lui.
    Pe mine nu ma intereseaza ce dezamagiri are dl Bucur oricum el m-a dezamagit pe mine dupa felul cum gindeste.
    Sa mearga in Germania si sa stea acolo ca nu e nici o pierdere pentru Romania.
    Nu stiu ce i-a oferit Germania , dar singur a spus ca in Romania avea de recuperat niste loturi de pamant etc etc……..
    Deci pina una alta vinde din Romania si cara bani in Germania
    Dar pe la coltzuri da vorbe de ocara la tot poporul asta amarit…
    Sa-i fie rusine si nu-i mai luati apararea ca nu merita.
    Despre sist medical ,s-a ajuns acum sa mergi la um doctor cum mergeai inainte la un croitor la recomandarea altcuiva
    Era de asteptat cind acum in sist medical este nebunia care este. Se face cu buna stiinta subfinantare ca sa chinuie populatia sa simta cine este SEFUL ,Cind seful sau cineva din gasca lui e bolnav oricum nu se trateaza in Romania ci la VIANA…..ca boierii de alta data.
    Sa meraga dl Bucur si sa se trateze in Germania dar nu la inima ci la cap ca acolo are el precis ceva defect …….

    1. Domnule, ma asteptam ca viata acolo sa va faca mai tolerant. Repet, fiecare cu experientele lui. Pe unii ii afecteaza mai mult, pe altii mai putin. N-am niciun motiv sa nu-l cred pe domnul Bucur cind spune ca si-a tras doua infarcturi de la ce dezamagiri a incasat pe aici, dupa entuziasmul pe care l-a avut cind s-a repatriat. Asa cum sunt absolut convins ca apendicita nevastei mele a venit pe fond de stress si suparare generate de situatia prin care trece barba-su, adica eu. Nu m-am apucat sa bestelesc tot poporul si sa-l fac albie de porci, dar asta pentru ca n-am doua infarcturi iar nevasta-mea a scapat … adica desi cu viata torpilata si cariera si tot varză suntem inca in plutire. Matematic vorbind, dl Bucur e mai aproape de adevar. Romanii cam asta au devenit. Cu toata parerea de rau si regretele ca trecem, ca natiune, prin promiscuitatea asta, românii sunt cam asa. Iar aia care nu sunt asa, sunt prea putini ca sa conteze.

  4. Mai dle Laurentiu d-ta vrei sa impaci si capra si varza………
    Cind omul a spus poporul roman e asa si pe dincolo ….el s-a referit si la mine si la tine si la nevasta si copiii tai si ai mei .
    El e un fel de Tutankamon care da hotariri pe cale orala si chiar scrisa cum e cazul asta de mai sus.
    Pai sa nu-l……eu aia intre masele pe nenea Bucur pe care-l cauta moartea pe acasa prin Germania si el umbla prin Romania dupa pamint ????
    Si ne mai face si ==un popor bolnav,……grav bolnav,needucat,puturos,mincinos(sport national) si neserios,un fel de turma “mioritica”,popor distructiv,care a speriat o planeta intreaga,nu numai o Europa,cu hoti,criminali,violatori,cocalari si tigani. Romania,leaganul manelelor,este tara unde nu vei auzi niciodata ceva de bine.===== copy paste din cuvintatorul nepereche Marius Bucur.
    Du-te mai nene in Germania si scrie asa ceva despre nemti ca-n al 2-lea razboi mondial au facut ce au facut si spune-le chestia asta ca au omorit jidani ca au impartit Europa etc etc…..
    Pai nu face asta ca are morcovu in BAS . Vine aici in Romania si vomita pe noi si d-ta te stergi pe obraz si zici lasa-l d-le ca are dezamagiri…….
    Ei uite eu nu accept sa ma faca albie de porci un ala care cica e bolnav… E bolnav sa stea in spital nu la computer si sa vomite pe noi si pe mine si pe tine .
    Vad ca ajungem sa scriem noi in urma lui si sa ne luam la vorbe tu sa-l aperi eu sa-l ……aia intre masele ca altceva nu merita marele Fuhrer …….Du-te mai nea Bucur la Germanika si lasa poporul roman ca nu te merita pe matale marele vizionar.

  5. @Bingo,
    RRRomania lui Tritza Fanitza,Fane Spoitoru’,Culitza Taratza,Bercea Mondialu’,Nutzu Camataru’ si Gigi Netzoiu,NU ESTE Romania mea.
    Romania mea a ramas demult fara repere morale si nu mai poate fi salvata .
    Diferenta dintre un roman si un german:este cea dintre o dacia si un mercedes,sau,daca-mi permiti,..cea dintre un bmw si un lastun,CA ATATA NE DUCE CAPU’ .
    Daca locuiesti in Romania,e de-ajuns sa te uiti in jurul tau si sa te-ntrebi daca esti multumit.Esti ?

    PS
    atentie la gramatica limbii romane,in contextul de mai sus „a-ti” se scrie legat,”ati”,iar in germana,Herz este neutru,cu „das”,nu cu „die”.

  6. @ stapanul blogului: pot tavali pe jos cu Osho asta care scrie „sânt” si pune vrigula intre subiect si predicat, da’ il inunda pe celalalt cu suficenta hmmm… „superioara” a unuia scolit la strung?
    Ca sa citam din clasicii internetului, „lol”…

    1. Da … vorbesc cu tine, ca sa nu sara iar unul pe altul. Check this out: Tara de secaturi, tara minora, cazuta rusinos la examenul de capacitate in fata Europei. Aici ne-au adus politicienii ordinari, hotii improvizati astazi in moralisti, ministrii care s-au vandut o viata intreaga, deputatii contrabandisti. Nu ne prabusim nici de numarul dusmanului, nici de armamentul lui, boala o avem in suflet, e o epidemie infricosata de meningita morala. Octavian Goga, 1916 … Când citesti politichia lui Eminescu, când mai citesti asta iti dai seama ca n-am facut un milimetru inainte …

  7. Dle Bucur , nu vreau sa intru in polemica cu d-vs tzinind cont de starea sanatatii d-vs,ar fi multe de spus dar ma ”abstinez” ca sa fiu politicos. si sa folosesc un termen medical din dictionar.
    Multzumesc pentru corecturile gramaticale , si in germana si in romana.
    Acum mai nou ma chinui cu limba engleza si recunosc ca nici aici nu sunt vre-un Shakespeare.
    Dta o faci pe voinicul in Romania si pe bloguri…….
    Daca tot esti dornic sa vezi cum e poporul roman mergi matale intr-o circiuma in Romania si spune ce ai zis pe blog aici
    ”poporul roman este un popor bolnav,……grav bolnav,needucat,puturos,mincinos(sport national) si neserios,un fel de turma “mioritica”,popor distructiv,care a speriat o planeta intreaga,nu numai o Europa,cu hoti,criminali,violatori,cocalari si tigani. Romania,leaganul manelelor,este tara unde nu vei auzi niciodata ceva de bine ” Sa vezi ce o sa patzesti……….. vei lua o mama de bataie sora cu moartea dar o sa ramai in viata sigur………. ca romanul e milos.
    Daca incerci aceeasi chestie in Germanika d-tale aia cu MERTZANE si BMW-eauri .sa le zici la nemtzi ca s-au scremut de 2 ori sa cucreasca Europa si au luat-o intre masele ………..
    s-ar putea sa te adune cu farashul………..
    Vezi asta e diferentza , te dai si d-ta BATZ cu cine stii ca merge.
    Ei uite ca eu nu accept sa-mi zici d-ta ca fac parte
    dintr-un ” popor bolnav,……grav bolnav,needucat,puturos,mincinos(sport national) si neserios,un fel de turma “mioritica”,popor distructiv,care a speriat o planeta intreaga,nu numai o Europa,cu hoti,criminali,violatori,cocalari si tigani. Romania,leaganul manelelor,este tara unde nu vei auzi niciodata ceva ”
    Lasa comparatia dinte Mertzan cu Lastun. Asta e o vrajeala
    Eu conduc un Pontiac Vibe dar abia astept in fiecare toamna sa nerg in Romania sa sar in Trabantul lui socru-meu si sa merg la pescuit la Dunare. la Braila.
    Cum de acceptatzi voi nemtzii ROUGH , asta e termen de la mine de aici din Canada ca invatz si eu vocabular nou de la astia mici. , sa va conduca una
    care in studentie facea sex in TRABANT si nu in MERCEDES ??
    Du-te nea Marius si spune-i ca tu nu o iubesti si ca e comunista !!! Tzi-e frica ??? Dar in Romania sa o faci pe TARZAN nu ti-e frica ??
    Daca ai fi baiat destept ar trebui sa-tzi fie
    Fii fericit ca esti alive la 60 de ani cit ai mergi in Germanika iesi la pensie dar nu veni in Romania ………
    Te salveaza doar boala d-tale ca altfel ti-as spune inca multe.
    Du-te nene in Germanika , pup-o in BAS pe Merkel si spune-i
    Ich liebe dich…!!! Hai ca acum nu am mai gresit….
    Asa ca o aroganta sa stii ca si eu traiesc departe de Romania dar nu-mi permit niciodata sa gindesc ca poporul roman este ….cum zici d-ta …….copy…paste
    Mergi nene in Germania ca ti-au vidat aia creierul duci pe git un sifon gol……….

Lasă un răspuns

