I-auzi, frate …

Ieri, fostul președinte al organizației județene PDL Constanța se apucă și dă un interviu online. Având în vedere că suntem caractere în același basm penal, am grijă să trec la o milă distanță, atât la propriu cât și la figurat. Evit să aflu ce spune sau ce păreri are. Omul a trecut dintr-un bord în celălalt al politicii, fiecare și le știe pe-ale lui …

La interviul de ieri îl întreabă moderatorul ceva de genul Mironescu și Stavrositu te-au pus președinte … de ce te-ai întors împotriva lor … În drum spre o masă între colegii de institut, Adriana n-are ce face și-mi citește ce-a spus domnu’ președinte … că pe el l-au sprijinit mai mulți colegi, printre care eu și Magda Stavrositu și că el n-a avut nimic cu noi și ce părere am avut noi, asta e treaba noastră …

Dacă tot m-a zgândărit, acum am ascultat tot interviul … și-am aflat cum eșecul mandatului său de președinte stă exact în conflictul cu Stavrositu … cu primarii care erau în PDL are relații civilizate … că nu-și explică de ce la alegerile interne, în care-a pierdut mandatul, unii dintre colegi s-au sucit deși îi promiseseră sprijin. Acum, că el nu mai este în partid și conflictul în PDL Constanța continuă, se vede clar cine a fost de vină …

Și, pour la bon bouche, relația dintre mine și el a fost avariată pentru că eu n-am știut gestiona pierderea mandatului de deputat în condiția în care el a ieșit senator …

Până în 2008, domnul președinte al PC, ex președinte al PDL a fost mai întotdeauna la remorca mea. Mi-am asumat rolul ăsta voluntar și din prietenia care, aveam impresia, ne lega de copii. L-am ajutat ca pe un frate, fără să aștept absolut nimic în schimb, bucurându-mă că putem fi împreună, în muncă sau în politică. Copiii ne-au crescut câțiva ani împreună, ne-am vizitat, am fost în câteva vacanțe împreună, am împărțit bune și rele. În afara unei monumentale naivități și unei prea departe duse loialități, eu nu prea am ce-mi reproșa în relația asta. Multă lume a venit să-mi spună una sau alta … parcă-i văd, se codeau, o aduceau pe după cireș … băi, uite ce-a zis, uite ce-a făcut … Nimic n-a reușit să-mi știrbească încrederea în prietenia noastră …

În 2008, domnu’ ex-președinte 2 ani interimar era cunoscut de fix nimeni. Lumea îl știa ca prietenul ăla al lui Mironescu … Înainte să îl propunem președinte la județ, am organizat o întâlnire conspirativă … chiar a fost, bun, nu știu de cine ne feream, niște caraghioși … deci, conspirativ ne întâlnim, la o spălătorie lângă cimitir … eu plus toți primarii … Mitroi, Delicoti, Murfatlarul, 23 august … toată gașca … Bă, da’ cine-i ăsta? Ăsta e prietenul meu, mergeți pe mâna mea că n-o să vă pară rău. Vorbește bine, e politicos, facem echipă … Bă, sigur? Adi Gheorghiță făcea lobby … băi, Laurențiu e un super băiat. Dacă el garantează pentru Banias, o să fie okay …

Laurențiu e fost exact un mare dobitoc, dar n-o știa la momentul ăla. Magda Stavrositu a gestionat voturile din fostul PLD. Împreună, am intrat în ședință, am ieșit cu Banias ca propunere. Parcă prinsesem pe Dumnezeu de picior … mamă, ce partid facem noi aici, cu oameni noi, meseriași, care să îl spargă pe Mazăre în 2012 … M-am întâlnit cu Cezar Preda săptămâna aia. Omul nu înțelegea de ce sunt eu așa de bucuros … îi spun. Râde de mine … trebuia să te pui președinte, dacă aveai oamenii ăia lângă tine. Ăsta te va fute pe tine primul … Fugi, dom’le … Cred c-o să fugi tu … Și-așa a fost … Cezar a avut dreptate, ca și oamenii care veneau și spuneau una sau alta. Omu’ a ajuns președinte și după aia a avut certa impresie că a fost meritul lui că a ajuns acolo …

În 2008, am avut convingerea că este aproape imposibil să ajung deputat de pe colegiul ăla. Chiar și așa, mi-a părut extrem de rău că nu am reușit să câștig … mai ales văzând cum încep să fiu evitat, cum nu mi se mai răspunde la telefon … Prima întâlnire a biroului județean a fost în februarie … până atunci, toate funcțiile zburaseră deja … oameni care nu avuseseră niciun input în alegeri, de nicio natură … care mai de care mai necunoscut, mai agresiv … pui prostu’ într-o funcție pe care știe că altfel n-ar primi-o, păi o apără cu baioneta, îți dă în cap pentru ea …

După câteva luni, domnul președinte inventat de mine și prietenul meu din copilărie se opunea intrării mele în biroul municipal … îl sprijinea pe Vișoianu. Un Vișoianu trecut prin câteva partide deja, omul în locul căruia am ajuns director la port, omul cu 178 de zile din 300 în funcție deplasări externe și filme deocheate decontate pe cardul companiei … am și acum concluzia corpului de control al ministrului când l-a schimbat … e, cu maimuțoiul ăsta gângav care se dă inventator al masoneriei mondiale am ajuns să candidez … îmi ziceam, dacă pierd la meduza asta, nu mai candidez nici șef de scară, vreundeva … N-am pierdut.

Banias n-a purtat bine haina de președinte. Abdicând des de la propriile-i promisiuni, i-a dezamăgit pe toți cei care i-au stat alături. Partidul a intrat într-o spirală conflictuală care nu s-a oprit nici după alegerile interne din martie 2011, când Banias a căzut la vot din primul tur … Nu-și explică cum? Ha … Ba-și explică, dar nu poate spune. A pierdut … nu gratis, ca să mă exprim eufemistic. Iar în turul doi primarii de-atunci, acum tot primari, dar în alte partide, au dat la spate soluția corectă pentru PDL, adică Paul Brânză și l-au votat pe Jiji. Aveau nevoie de cineva care să aibă loialitatea pentru PDL nenegociabilă? Nu … Și dacă cineva are curiozitatea să afle cine le decontează cheltuielile acum, o să-și explice de ce, în județul Constanța, PDL nu va sări de piciorul broaștei la vot … N-au nevoie de oameni care să polarizeze valori sau principii … Ia uitați-vă la Magda Stavrositu … muncitoare, cheltuie energie în toate direcțiile, loială … la ce-i folosește?  A ajuns sabotată de toți sicofanții … ba îi schimbă ialele la sediu, o cântă prin ziare, ba una, ba alta … acum, am înțeles că nu i-au validat candidatura pe colegiu … asta-i ultimul lichelism posibil, deși previzibil. Au poziționat-o conflictuală, se plâng pe la București … nu ne lasă să muncim, domnule … nu a avut importanță că muncind așa cum știu ei au luat 10% în alegeri, vor să fie lăsați să muncească și femeia îi încurcă … uite, acum pun tunurile pe ultimul posesor de diplomă luată pe bune din PDL Constanța.

În concluzie … Banias a fost o enormă dezamăgire pentru mine. Am considerat că am pierdut mult mai mult decât un prieten, am pierdut un membru al familiei. Eu și ai mei.  Iar ca politician a avut un culoar politic incredibil fiind susținut de noi și confirmând în alegeri, 28% … rezultat bun, chiar foarte bun. A preferat să iasă-n față individual, the wrong way … oamenii înțeleg repede văzându-i pe cei care-au muncit dați deoparte și promovați unii necunoscuți sau manglitori … echipa s-a destrămat, așa și organizația, confiscată de niște unii. Dacă ar fi muncit pe drumul corect, mai greu, adevărat, dar corect, dacă ar fi încercat să promoveze oamenii care au muncit și care aveau ce spune, dacă ne-am fi strâns între noi și n-ar fi tolerat tot felul de avioane de la centru, care mai de care mai tembele, dacă, dacă … și sunt mulți de dacă … atunci PDL la Constanța ar fi fost o forță, iar Mazăre, poate, ar fi fost primar, dar n-ar fi mai jonglat cu orașul funcție de culoarea lenjeriei ultimei achiziții, cum face azi …

7 gânduri despre “I-auzi, frate …

  1. Istoria e plina de „daca”. La fel si cimitirele.

    Dar nu te impacienta. Banias, mai devreme sau mai tarziu, va mai roi la usa PDului. Asta-i omul.
    Conform principiului „cine a mancat o data un cacat, il va manca si pe urmatorul”. Asta-i viata.

  2. Omule dar vad ca suferi ,nu gluma ca s-a scufundat corabia numita PDL.
    Pai daca tot iubesti asa partidul ala de mercenari politici de ce nu te bagi acum pe liste si sa intri in arena cu sigla PDL scrisa cu portocaliu pe piept??
    Cind venea Udrea la Constanta sa prezideze alegerile erati toti acolo in sala si cred ca era un circ total.
    Insasi organizatia PDL Constanta e o adunatura pestrita.
    Cu d-na Stavrositu si cu Gigel ala.machedon si el se pare trebuia ca voi baieti cu ceva scoala adica d-ta si Banias sa incercati sa fiti uniti ca la machedoni uneala face puterea…..
    Daca voi v-ati certat ei au profitat.
    Banias acum e cica senator independent .
    Ce fel de senator se mai poate numi el cind l-a vazut o Romanie intreaga cu catushe la maini ???
    Ca nu s-a verificat convorbirea telefonica cu madam Boagiu si ca s-a lasat dosarul cu praf pe el ???
    Pai acolo era de lucru si trebuia sa intre gulere albe la puscarie si Basescu intra in panica……….ca trebuia sa-si inece proprii copilashi.
    E greu tare cu politica Dimboviteana altoita cu cea de la Marea Neagra……….

  3. Domnule draga, le incurci … ma rog, pe unele nu le incurci …
    Da, când venea Udrea la Constanța era circ total. Gigel nu e machedon. E posibil sa fie alta minoritate. El zice ca nu … Magda si cu Gigel n-au fost in aceeasi barca, deci n-aveau cum sa profite impreuna. Banias nu este senator independent, ci este senator al Partidului Conservator. Nu a apucat sa il vada Romania cu catuse la mâini, m-a văzut pe mine. Convorbirea telefonică intre el si Boagiu s-a referit la altceva, dar povestitorii de la DNA le-au potrivit de asa maniera incât să iasă în fată o mare coruptie. Vorbeau despre datoriile CFR Marfa la port, iar ministra turba ca portul ceruse falimentul CFR Marfa, sau ceva de genul …
    E de regretat ca n-am fost uniti ca machedonii, dar acum e past tense … E grea politica în România, corect.
    Nu iubesc partidul, nu-mi place ca am iesit din scena ca un fraier.
    Partidul, din pacate, nici macar mercenari politici nu mai are …

  4. Poate am gresit si eu pe undeva ……..
    Eu in mintea mea si pe Banias
    l-am vazut cu catushe la maini………
    Oricum ma uit zilele astea cum fostul d-vs ministru
    branconerul =IGAS are vile hanuri si proprietati la Pecica la el acolo.
    Mai baieti tu si Banias aveam pretentii de la voi ..cum v-ati bagat voi cu Igas , Udrea , Codrut Marta , Blejnar si toti aia din PDL
    Fa ceva cauta un vapor si incearca sa uite lumea chestia asta.
    Nu mai aduce vorba vespre PDL ca e o vorba :
    Nu arunca cu Shit in VENTILATOR……….

    1. E un soi de logica in reprosul tau, stimate domn. Îmi asum marea greseală de a imi imagina ca poti schimba in bine ceva ce tine de administratia acestei tari. Daca se ridica interdictia, asta am de gind sa fac … marea si vapoarele sa ma curat de jeg …

  5. Pai ce sa zic daca am un soi de logica e bine , inseamna ca totusi nu m-am prostit total privind circul din Romania ……..
    Am incercat sa inteleg de ce si care e motivul pentru care s-a ajuns ca Romania sa ajunga in situatia asta.
    Am si eu o teorie, si cu asta inchei, daca nu se scapa de Base cit mai repede, Romania va avea soarta FLotei Comerciale.
    As vrea sa nu am dreptate, dar dupa cum merge treaba ..
    Oricum viitorul nostru si al copiilor este gajat daca dorim sa locuim in tzara unde ne-am nascut..Dureros dar adevarat.
    Vint din pupa !! Sa te cureti de pacate si jeg cum zici dar
    problema e ca trebuie sa revii tot acolo dupa voiajele de purificare.
    Numai bine si mult noroc.

Lasă un răspuns

