About

Mă numesc Laurențiu Mironescu. Sunt născut în 1968, la Constanța. Sunt tatăl Alexandrei, soțul Adrianei, fiu de doamnă profesoară și de dom’ comandant de cursă lungă. Până în mai 2011 viața mea s-a putut caracteriza a fi fost mulțumitoare: ofițer de marină, comandant de cursă lungă, director de port, parlamentar, secretar general la Ministerul de Interne. Din mai 2011, parcursul meu a fost amendat cu o nouă calitate: aceea de cercetat penal, ocazie cu care am cunoscut și minus infinitul societății… Acest blog spune povestea mea în calitate de om al mării, tată de familie sau degeaba reținut, încătușat, pe la televiziuni plimbat, în concluzie abuzat cetățean al acestei țări.

Follow-up: în 22 martie 2016 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o soluție de achitare pe fond în procesul în care am fost trimis de doi domni. Pocurori. Deci, povestea continuă.

Anunțuri

15 gânduri despre “About

  1. As dori sa discuta ceva cu dumneavoastra, am primit un mail cu linkul siteului dumneavoastra dar nu am idee cum sa procedez. Va trimit acest mesaj, sper ca il veti observa. Va multumesc frumos

  2. Salut! Din intamplare am dat peste povestirile tale din viata de Institut (UM 2192), superbe, ce sa-ti zic, numai cine le-a trait le poate savura…
    Am ajuns si eu in vara trecuta prin curtea Institutului, printr-o…gaura dintr-un gard, in spatele Aulei mari… Nu mai e ce-a fost, clar! Nu mai fusesem pe-acolo de 29 de ani, din vara lui 1984, an in care am si absolvit la mecanici (546), comandant companie Abilu’, comandant batalion Sucata, comandant facultate Camarasu, plus, bineinteles, Paraipan, Dumnezeu sa-l ierte! In sfarsit, sa n-o lungesc (poate cu alta ocazie), am si eu o intrebare la tine: Cum pot avea mai mult succes in a-mi aduna colegii in vederea unei revederi dupa 30 de ani? Poate imi dai cateva idei. Am incercat asta-vara la Institut sa vad daca pot intra in posesia adreselor colegilor de la vremea aceea (1980-1984), insa mi-au raspuns ca sunt secretizate si nu imi pot fi oferite…ma gandeam ca o puteam lua pe urmele lor de la parinti, etc… Am sa fac si eu o pagina de FaceBook, dar astept si alte idei. Multumesc si succes in tot ce intreprinzi. Si sa-ti traiasca fetita, am si eu o fetita pe care am botezat-o tot Alexandra, nascuta in 1984, cand inca nu terminasem Institutul, si inca doi baieti, aparuti din doi in doi ani dupa sora lor. Eu nu navig si am mai mult timp la dispozitie si ma pot ocupa de agapa asta!
    Deci, poate iti faci timp sa-mi trimiti pe mail cateva randuri!
    PS1 – Dormeam in Institut in noaptea cand i-au facut cizmele cu crema de ghete, a fost tare treaba, si tevatura pe masura…
    PS2 – In toamna lui 1982, pe cand mai toata lumea era plecata la munci agricole, intr-o dimineata, pe gazonul din fata Aulei mari erau campati niste straini… Iti dai seama ce paza era daca aia au intrat cu masina acolo si si-au mai intins si cortul… Asta nu ati auzit-o?

  3. Mda…Interesnat blog. O mica concluzie…V-ati tras de parame pana nu au mai ramas cele 3 picioare sub chila si vantul din pupa. Mai ramane, usor usor sa ne trageti si pe noi de parame, cei care au facut sa navige ,ca echipaje, navele fostei flotei romanesti… flota care appo a numarat cca 400 de nave (flota de pescuit s-a uitat mai repede). Ce nu a fost mentionat in enumerarea si descrierea asa ziselor porturi civilizate, este faptul ca acolo exista traditie, respect si camaraderie intre oamenii marii… sa nu uitam CINSTEA si ONOAREA. La Romanica nu exista asa ceva si nu cred ca va exista vreodata. Portul Constanta, care inainte de 1989 forfotea de activitate acum este pustiu. Trist dar adevarat. Navele noastre nu erau performante ?…De acord…Dar foarte bine puteau sa fie taiate in santierele noastre, tabla prelucrata in combinatele noastre si usor usor flota putea fi reconstruita….Nu cred ca a lipsit competenta…a lipsit dorinta si astfel am pierdut mandria de a mai ridica pavilionul Romanesc vreodata la catarg.
    P.S. Echipajul unei nave nu este alcatuit numai din comandanti si nici o tara din lume nu este alcatuita numai din oameni politici. Si uite asa mai avem 3 nave sub pavilion Romanesc.

    1. Domnule, cu mici amendamente, ca impartasesc opiniile. Asa este, flota de pescuit avea si ea, saraca, vreo 60 de nave… adunate la cele 302, ne indreptam spre 400, corect. Asa e si cu porturile si cu societatile de shipping sau orice altceva de pe lângă shipping de afara. Noi nu aveam facilitati pentru taierea navelor la costurile turcilor, dar n-am avut nici macar o umbra de intentie de a pune ceva sub pavilionul României. Lipsa de competenta, de interes, de patriotism, de dorinta de continuitate pentru flota comerciala a României … Ne-au lipsit multe, dar, stiti, după razboi …
      PS. Nu mai avem nicio nava sub pavilion românesc.

  4. Multumesc pentru raspuns. Mai avem 3 nave sub pavilion Romanesc: Eforie, Mangalia (ferry) la CF si nava Academiei Navale, Albatros ex Dej (7800)…cel putin pe hartie…Referitor la taierea navelor…nave de 4500 tdw, chiar dupa 1989, au fost taiate la Midia iar anul trecut au fost taiate in port Constanta, Paico ex Plataresti si Gramosti ex Paltinis….Am ramas doar cu nostalgia. Toate cele bune !

    1. Din ce stiu, si cred ca stiu, ambele ferry sunt scoase din exploatare și din clasă, fiind puse la conservare. m/n Albatros nu e considerată navă comercială, are statut de navă în circuitul logistic militar. Când spuneam că nu au existat facilități de tăiere, mă refeream la anii imediat post ’89, când era materie primă constantă pentru tăiere. Plătăresti a fost tăiat în 2012, în vară. Eu am fost ultimul comandant al lui Păltiniș, în iunie 2013 … eu l-am dus la Tomini. Chiar mă gândeam în manevră că am închis un cerc peste timp la Sammarina … acolo am luat prima comandă, Sammarina 4, ex-Simeria, eu l-am băgat în port și pe Pașcani, de la Midia, l-am pus în dana 16, iar ultima navă am lipit-o de cheu și acolo a rămas. Nostalgii, ce să-i faci …

  5. Si totusi au fost si nave care au fost vandute fraudulos ,macar ca nu trebuiau vandute …. .Erau si nave care erau profitabile , aveau navluri si n-ar fi trebuit vandute :
    Polar (ex-Lucky, ex-Pioneer, ex-New York, ex-Templar I, ex-Blueyed Lady, ex-
    Oltenia). Tanker. 302 m in length, 27,814 t. Flag Domenica. Classification society,
    Det Norske Veritas. Built in 1987 in Constanza (Romania) by Constanza Santierul
    Naval. Owned by New Shipping Ltd (Greece). Sold as is in Jeddah (Saudi Arabia) and towed for
    demolition in Pakistan at 655 $ per ton.

    1. Catalin, dupa ’89 Navromul s-a impartit in trei companii, dupa cum stii. Toate aveau si nave bune si nave la parcul rece si toate au avut diverse strategii de atragere a fondurilor pentru a-si continua activitatea odata sprijinul statului retras, in februarie ’90. Navrom si Romline au dat-o pe bare-boat, Petromin a infiintat Petroklav. Toate au avut si relatii profitabile, corect, dar au fost putine si n-au durat, iar avariile si arestarile pentru neplata diverselor chestii le-au ajuns din urma … Fiecare nava a avut povestea ei, despre fiecare se poate scrie cite ceva. Ca au fost si manglitori care au actionat impotriva intereselor Navromului, au fost, corect. Lumea ii cam stie, desi s-a asternut praful peste ei. O analiza corecta ar fi trebuit facuta si nu lasati diversi diletanti sa traga aconcluzii. Ma apucasem eu, dar m-am oprit din lipsa de timp.

  6. Catalin Nistorescu :
    Comentariul tău e în așteptare.
    Si totusi au fost si nave care au fost vandute fraudulos (macar ca nu trebuiau vandute) .Erau si nave care erau profitabile , aveau navluri si n-ar fi trebuit vandute :
    Polar (ex-Lucky, ex-Pioneer, ex-New York, ex-Templar I, ex-Blueyed Lady, ex-
    Oltenia). Tanker. 302 m in length, 27,814 t. Flag Domenica. Classification society,
    Det Norske Veritas. Built in 1987 in Constanza (Romania) by Constanza Santierul
    Naval. Owned by New Shipping Ltd (Greece). Sold as is in Jeddah (Saudi Arabia) and towed for
    demolition in Pakistan at 655 $ per ton.

  7. Domnule Comandant si senator ati depus un proiect de lege referitor la pensiile NAVIGATORILOR ,ale noastre ale marinarilor ,si a ramas acolo pe vecie,iar noi avem pensii mici de abea ne putem duce traiul,de ce oare nimeni nu i-a iubit pe marinari si nu le-a respectat munca si darzenia de a naviga in toata lumea sub pavilionul nostru TRICOLOR, unii dintre noi aproape o viata …iar altii partial cat au mai prins sa navige pe navele care incet .incet au disparut…!!!

    1. Da, domnule, am depus un proiect de lege referitor la pensiile navigatorilor. A rămas acolo încă vreo doi ani după ce nu am mai fost deputat și după aceea a fost respins definitiv. Și munca noastră nu a fost apreciată la adevărata valoare. Nu am avut susținere adevărată noi, aveți dreptate.

  8. Bună ziua, domnule Mironescu!

    Cândva am fost navigator – absolvent al IMMB, facultatea de electromecanică, secția marinei civile, în anul 1980, apoi îmbarcat la secția 2 (cargouri mari). Acum sunt departe de mare și, după cum se poate deduce din anul absolvirii, în prag de pensie.

    Ca tot omu’ aflat în situația asta, am nevoie de niscaiva hârtii de pe unde am lucrat. Problema mea nu este că trebuie să vin la Constanța după ele, ci faptul că habar n-am unde să mă adresez, la ce ușă să bat, deoarece nimeni nu a reușit să mă lămurească unde se află acum arhiva de cadre a fostului IEFM Navrom – Constanța, secția a doua. La fel cum nimeni nu m-a putut lămuri dacă funcția de ofițer mecanic de cart și gardă beneficiază de vreo categorie de muncă prin care să se diminueze numărul anilor de ieșire la pensie, sau nu.

    Credeți că mă puteți ajuta cu vreo informație în acest sens, domnule Mironescu?

    Vă mulțumesc anticipat pentru bunăvoință!

    1. Bună ziua, scuze pentru întârzierea cu care vă răspund. Funcția de mecanic cart și gardă, ofițer mecanic nivel operațional, așa cum îi spune astăzi, beneficiază, sigur, de grupa I de muncă, deci la 2 ani pe mare vi se scade un an de la vârsta de pensie. Cât despre dovezile că ați lucrat la fostul Navrom, hm, și eu sunt în aceeași situație. Mă interesez și revin.

      1. Domnule Mironescu, mulțumesc pentru informația privind grupa I de muncă!

        Între timp am mai făcut și eu niște „săpături” privind arhiva de cadre a NAVROM Constanța și am mai aflat câte ceva, informații care ar putea fi utile și altor (foști) navigatori.

        După lichidarea NAVROM (ce aiurea sună termenul ăsta – lichidare, mai ales când e vorba de NAVROM!), arhiva a fost preluată de PwC (un acronim de-a dreptul dubios!…), adica PricewaterhouseCoopers, filiala din București. A stat acolo, în sediul din Bd. Barbu Văcărescu, până acum câteva săptămâni, când a fost vândută unei companii obscure din Brăila – SC Uberum SRL. Din câte am înțeles, firma brăileană este specializată pe… arhivarea arhivelor (!) fostelor întreprinderi comuniste.
        Am încercat să iau legătura telefonic cu cineva de acolo. Mi-a răspuns o doamnă (a refuzat să își dea numele!), mi-a confirmat că arhiva de cadre a NAVROM Constanta este la ei, dar… Încep dilemele. Mi-a spus că nu au avut timp să se uite prin arhivă, că NU ȘTIU dacă vor putea face rost de un anumit program informatic cu care să poată naviga prin această arhivă, că MOMENTAN nu se pot face niciun fel de operații cu ajutorul ei etc. Mai mult, că degeaba aș veni eu la sediul lor, la Brăila, întrucât NU MĂ VA PRIMI NIMENI!!! Într-un final, mi-a sugerat sa trimit prin email o cerere, copie după cartea de muncă pe care o dețin (păi dacă au nevoie de informațiile din CM, ei, de fapt, cu ce noutăți vin?) și să aștept până îmi va răspunde cineva. Partea interesantă abia acum vine. Ditamai firma care se ocupă de gestionarea arhivei NAVROM (și nu numai…) are o banală adresă de Gmail, nu are site, nici pagină de informare web, de fapt nu are, din punctul de vedere al informării, cam nimic. În condițiile în care, așa cum am spus, evită inclusiv contactul direct cu solicitanții, am mari semne de întrebare și mari temeri că nici aici nu voi rezolva nimic.
        Oricum, dacă voi mai afla ceva, voi mai comenta aici, poate informațiile vor folosi și altora aflați în situația mea.
        O zi faină tuturor!

  9. Bună seara!
    Sunt in posesia tuturor datelor privind obținerea adeverinței de angajat la NAVROM, cu confirmarea grupei I de muncă, necesară la dosarul de pensionare. Am să aștern aici pașii de urmat, poate informația va folosi și altor foști colegi.

    1. Se trimite prin email, la adresa adeverinte.uberum@gmail.com o cerere semnată, apoi scanată in format PDF, plus o copie PDF a cărții de identitate și o copie, tot PDF, a carnetului de muncă. Un PDF al intregului carnet de muncă este mare (zeci de MB), dar ei mi-au acceptat scanarea doar a primei pagini si a paginilor de angajare care se refereau, strict, la NAVROM.
    2. Se așteaptă cam trei săptămâni, până sosește un email de la Uberum, în care vi se cere să achitați, într-un cont bancar indicat de ei, suma de 120 lei (aproximativ…), reprezentând contravaloarea cercetării arhivei și cheltuielile de expediție pentru certificat / adeverință.
    3. Se plătește la o bancă oarecare suma respectivă, apoi chitanța se scanează și se trimite retur pe email la Uberum, pentru confirmarea plății. Este indicat să cereți confirmarea intrării banilor la ei (mie mi-au confirmat, tot pe email, chiar a doua zi).
    4. Se așteaptă încă aproximativ trei săptămâni. Într-un final sosește o scrisoare recomandată, cu Poșta Română, care conține factura și mult dorita adeverință – certificat.

    Multă baftă și pensie ușoară celor care apelează la ei!

    Zile faine tuturor!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s