Sunt cetățean european și am dreptul să mi se cace în cap oricine

 

Bun, s-o luăm metodic. Sunt mai mult de 10 ani de când nu mai folosesc PC-uri și am virat-o spre Mac. Am un prieten care mi-a deschis capul pe acest subiect și de atunci nu încetez să-i mulțumesc în gând pentru asta. iMac-ul a cerut și un laptop, laptopul s-a multiplicat și pentru nevastă și copil iar toate s-au schimbat după câțiva ani și au apărut și tablete și, de la început, aifoane și pentru noi toți și pentru firmele noastre și, una peste alta, ce concluzie tragem, că suntem clienți fideli, nu?

Mențiune importantă: toate, dar absolut toate, au fost cumpărate de la dealer-ul Apple din România, mai întâi din București, că numai acolo aveau prăvălie, apoi și din Constanța.

Mă mâncă-n fund și îi pun gând rău macbook-ului meu de 13. Cumpărat în vremuri de tristă amintire, în mai 2011, e cu bateria-n pioneze, costa mult schimbarea, bateria model mai vechi era greu de găsit, hai să mă încordez să cumpărăm un agregat nou, tot de 13. Zis și făcut, mă ajută un coleg de la companie, se duce să-l recolteze, la un moment dat mă sună de-acolo să mă întrebe dacă facem și asigurare … ce-i aia, întreb, aia e vreo 7 sute de lei în plus, se asigură riscul de furt, de avarie, de nu știu ce. Pun botul, ia, frate, și asigurare, dacă tot e bal, să știm o treabă.

Asta acum trei săptămâni sau pe acolo. În această glorioasă dimineață, ajung la birou cu laptop-ul descărcat, dau să-l adăp, ioc, nu merge. Cobor la IT, îmi măsoară un coleg încărcătorul care ar fi trebuit să aibă o diodă, sau nu știu ce, vax, nu recunoaște dioda, deci încărcătorul defect. 9 dimineața. Nu-i nimic, laptop-ul e în garanție, ba mai avem și asigurare, se rezolvă imediat. Aștept să se facă 10 să se deschidă la prăvălia din mall, îl rog și pe colegul care l-a cumpărat să vină cu garanția și asigurarea, imaginându-mi că n-o să dureze mult și o să-mi pot vedea de treabă. Mda … optimist băiat.

Când am intrat în reprezentanța Apple din mall, singura persoană era o domnișoară. În spatele tejghelei. Domnișoara vorbea la telefon. Nefiind multi task, probabil, nu mi-a răspuns la salut. Vorbea cu cineva despre un aifon 7. Avea să mai vorbească încă 147 de secunde. Între timp, ca să nu o frec degeaba, scot laptopul meu cel nou și descărcat din geantă și-l pun la încărcat chiar pe tejghea, la domnișoara ocupată cu telefonul. Se încarcă, deci încărcătorul se confirmă a fi fucked up, ce facem acum. Acum, beneficiind de atenția nemijlocită a domnișoarei care a terminat de dezbătut la telefon, explic situația, moment în care intră și colegul meu cu garanția și asigurarea. Domnișoara înmagazinează informația, verifică ce-i spun, adică încărcătorul care nu încarcă, după care îmi spune că-mi trimite agregatul vechi de trei săptămâni la reparat. Și că să lăsăm o adresă de mail să ne informeze diagnoza, de parcă mă interesa pe mine de asta. Și să răspundem la mail, că dacă nu răspundem, îl trimit înapoi nereparat. Văzând că devin actor al procesului de reparație, deja mă alarmez … Așa, și eu ce fac acum? Ea, senină, așteptați să vină încărcătorul.  Nu am cum, depind de calculator, uite ce facem … cumpăr eu un încărcător și dumneavoastră vă lămuriți cum e și-mi dați banii înapoi. Domnișoara se întoarce în poziția telefonică, șușotește câteva secunde, după care îmi spune că nu se poate să cumpăr eu încărcătorul și să storneze factura și că singura soluție este să vin să încarc laptopul la ei în prăvălie … dacă ați mai pomenit o asemenea idioțenie să-mi scrieți, vă rog …

Bun, zic, cumpăr încărcătorul oricum, că am nevoie de laptop și după aia vedem cum ne distrăm. Parcă, parcă n-ar fi vrut să mi-l dea nici pe ăsta. Orice întrebare adresată domnișoarei nu-și găsește răspuns, cum ar fi, de exemplu, la ce servește asigurarea. Deschid laptopul încărcat vreo doișpe la sută, tastez site-ul protecției consumatorului, mă uit cum se depune o reclamație, văd că pasul unu este înțelegerea amiabilă cu cel pe care intenționezi să-l reclami. Domnișoară, acest prim pas a fost parcurs, din moment ce nu cădem de acord … Ea: eu am încercat să vă explic amiabil procedurile noastre … în tâmpenia mea, încerc s-o lămuresc ce înseamnă amiabil, nu capăt decât aceeași expresie nezdruncinată de buștean, renunț, îmi las colegul să încheie disputa plătind noul încărcător pe care, de nervi, îl mai uit și acolo …

Reclamația la oficiul protecției consumatorului se va întâmpla azi. Că un echipament auxiliar proaspăt cumpărat s-a stricat după 3 săptămâni, deh, asta e, se întâmplă și la alții, cât ar fi de neplăcut, nu faci un capăt de țară din atâta lucru. Că găsești într-un shop care vinde produse IT premium o persoană incapabilă să gestioneze o situație ca atare, iarăși, asta e România analfabeților funcționali de care am mai pomenit. Încet, încet, sunt convins, vom avea parte de acest gen de abordare din ce în ce mai des. Faptul că acest magazin vinde un produs care se numește asigurare, care ajunge la aproape 15% din valoarea produsului și care ar trebui să producă niște efecte, adică să înlăture, într-un fel, un neajuns apărut neprevăzut … iar ce vând ei nu înlătură nimic, ci doar generează nervi și frustrare, asta trebuie să capete o rezolvare formală. Atitudinea asta, de diriginte, vezi, răspunzi la mail, că dacă nu, ai probleme … mi se pare de o neobrăzare infinită. Băi, eu am cumpărat un echipament scump pe care mi l-ai adus defect. Nu e treaba mea să validez ce căcat faci tu ca să repari situația. Nu, ei te fac parte a lanțului decizional, de până la urmă sfârșești cumpărându-ți echipamentul încă o dată numai să nu mai auzi de toate toantele opintindu-și unghiuțele pe tastatură când îți redactează reclamația sau nu mai știu ce.

Sunt curios ce se va alege din această aventură.

Partea cu clientul fidel și restul n-o mai adăugăm. În Constanța bășinilor cronicizate fidelizarea unui client nu face parte din agenda relațiilor comerciale. În Constanța nu există win-win situation. Există doar win-fuck off situation. Sper că nu aveți neclarități cine win și cine fuck off.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

