De dragul taților …

Ia fiți atenți, vă rog, discuție pe Facebook messanger … conlocutor un captain, șef de agenție de crewing …

„Salut, Laur … are un coleg de-al tău nevoie de ajutor … Unde ești? Sunt în Franța. Ce s-a întâmplat? Te roagă mult să-l ajuți cu 200 de dolari. Trebuie să plece în voiaj vineri și nu are bani de vizita medicală și de prelungire carnet. Spune că a lucrat cu tine. Poți să-l ajuți?

Omu’mi zice numele colegului. Nu-mi spune nimic numele. Întreb: Unde a lucrat cu mine, măi? E promoție ’92 … cică a fost stagiar cu tine la Roliship. Băi, nu-mi aduc aminte, stai o secundă.

Mă gândesc ce băieți știu cu un an mai mici, nu de la punte, numele nu mi-a spus nimic, or pe cei mai mici cu un an îi cam știu, chiar dacă erau de trei ori mai mulți ca noiIa uite, Trușcă, și-așa e ziua lui azi … Bro, ai avut un coleg așa și așa? Da … cam mizantrop tipul, dar în rest okay. De ce? Cică tre’ să plece în voiaj acum și n-are bani de carnet. Și m-a găsit pe mine să ceară, prin agentul de crewing. Eu nu-l cunosc. Plm, embarassing, dă-i numărul meu. Okay, dă-i tu 100 de dolari și țin și eu una când mă întorc … Don’t bother, las’ să-i fie lui tata. Dă-le numărul. Lasă, măi, o facem parte-n parte. Dă tu 200 și țin și eu juma’ din pagubă. Tot pentru tata … Uite ce cadou ți-am făcut de ziua ta … gaură 200 … Okay, așa rămâne.

Și așa a rămas.Transmit numărul … peste câteva zeci de minute primesc mesaj de mulțumire de la crewingist, Cătălin se dusese deja la agenție și lăsase banii … pentru coleg, pentru taică-su, pentru taică-meu, nici nu mi-e clar … cert e că auzind beleaua în care era un coleg pe care cine știe de când nu-l mai văzuse, a percutat, n-a contat că era ziua lui și poate avea și altceva de făcut, a băgat mâna în buzunar, și-a lăsat treaba din port să-i ducă banii … ca să poată băiatul ăla în belea să plece în voiaj.

Eu nu mai știu nicio altă breaslă care să reacționeze așa … Pac, pac, pe firul scurt, băi, ăla-i în căcat, îl poți ajuta? Da, gata … O fi fost școala aia care a scos ce a fost mai bun și mai rău în noi, o fi fost meseria care ne-a obligat la solidaritate, nu-mi dau seama … Mai degraba prima, în opinia mea. Școala militară, aia, unde eram toți la fel și unde aveam parte de aceleași presiuni de la tot felul de provocați mental … atunci eram mai tineri și mai curați la suflet și împărțeam bucuroși puținul sau și mai puținul pe care-l aveam. Odată ieșiți în flotă, eh, am devenit adulți, s-au schimbat lucrurile … au apărut oportunitățile pentru fiecare dintre noi, unii le-au apucat, alții nu, au apărut frustrări și invidii de care n-aveam timp când băgam pas de defilare pe platou în anii de școală.

Sunt norocos că mai există printre prietenii mei oameni care se comportă ca atunci când un coleg era fugit în oraș și trebuia scos la apel că altfel era deranj.

2 gânduri despre “De dragul taților …

  1. „… O fi fost școala aia care a scos ce a fost mai bun și mai rău în noi, o fi fost meseria care ne-a obligat la solidaritate, nu-mi dau seama … Mai degrabă prima, în opinia mea. Școala militară, aia, unde eram toți la fel … atunci eram mai tineri și mai curați la suflet și împărțeam bucuroși puținul sau și mai puținul pe care-l aveam.

    Sunt norocos că mai există printre prietenii mei oameni care se comportă ca atunci când un coleg era fugit în oraș și trebuia scos la apel că altfel era deranj.”

    Mare adevăr! Eram TOȚI la fel! Mă simt norocos că mai sunt oameni care-și mai aduc aminte!

  2. oamenii adevarati stau in umbra si actioneaza… ii mentionez doar pe cei doi… laurentiu si catalin… cu cel de-al doilea am avut norocul sa efectuez cateva voiaje… ce zile! ce nopti! ce discutii! flight simulator si de-ale laptopurilor 386… 🙂 . va spun doar bravo…

Lasă un răspuns

