Transporturi și guerrillă …

Am fost fan Radio Guerrilla. Fan, fan și aveam și de ce. Cel puțin la început era super fiță de radio … îmi aduc aminte cum stăteam și mă învârteam cu mașina prin București cât dura emisiunea lui Exharcu prin 2005 or so. În Constanța nu emiteau la epoca aia, au apărut mai târziu … n-a mai fost Exharcu, a fost Dobrovolschi and change … și tot Guerrilla ascultam. Muzică bună, congruentă cu zona mea de vârstă, mișto la greu, adevăruri spuse pe ton de glumă, aia nu-i bună, aia-i rea, fără amănunte de ordin tehnic, fără patimă, fără confiscarea adevărului, radio mișto, eu fan de mașină, că-n altă parte, radio canci.

Și dispare Guerrila, ce mă fac, unde mă arondez radiofonic și emoțional … eu, navetist de douăj’ de kilometri până la birou și nevoit a schimba sediul midday, trebuie să am ceva zgomot în mașină … și așa, grație respectului pe care-l am față de unul dintre realizatorii emisiunii de dimineață, ajung semi hooked la postul cu nume de continent … și tot așa, regret aproape cotidian dispariția Guerrila.

Taică-meu avea o vorbă cu care nu ezita să mă congratuleze de fiecare dată când mă dădeam balenă-n polonic … Pulică … pauză de efect … cunoștințele puține sunt periculoase. Asta îmi revine în minte aproape de fiecare dată când aud adevărurile axiomatice ale băiatului ăsta care își ia prea în serios numele de profet de Severin și de care nu reușesc să scap când mă sui în mașină și mă preumblu de la un sediu la altul. Nu știu ce școală are, ce pregătire, ce virtuți … că, la emisiunea pe care o realizează, omu’ are o părere categorică despre orice, oricum … despre americani, politică, denea, fotbal, accidentul de pe Siutghiol … mai deunăzi îl auzeam bălărind despre master planul pe transporturi.

Bineînțeles, le știe pe toate și acolo. Ia telefoanele de la mase, ascultă toți gigeii producându-se în direct, cu autostrăzi, cu nu știu ce … Dirijează discuția unde vrea el, adică spre nicio concluzie … un deznodământ normal, el neavând cunoștințe în domeniul transporturilor, neavând alt ascendent altul decât butonul de lângă microfon cu care selecteză doritorii care se aglomerează la opinii în direct și atitudinea patronală … Vasile, sunteți în direct … el e foarte politicos, altminteri. Un caraghios, exponent al lumii de azi, superficial, arogant, all image. Un om care alăturat altor coruri similare, la fel de superficiale, la fel de habarniste dar propulsate de viață în locuri din care pot emite mostre ale vidului din pregătire, pot face rău. Rău, da, pentru că, din vrerea lor sau a altora care-i manipulează, orientează energia publică absolut greșit. Pe diverse teme.

Altădată, media avea nobila misiune de a informa corect … mă rog, avea. Au fost jurnaliști care au schimbat președinți. Au fost oameni care și-au asumat riscuri și au expus derapaje de la principiile corecte ale democrației și au dat jos primul om al lumii, dar și societatea anilor ’70 era clădită altfel și a reacționat … Ar mai face-o oare astăzi dacă s-ar afla că au fost ascultate telefoanele oponenților politic ai președintelui? Ete, fleoșc, azi vine cu fișa postului … Nu e legal? Lăsați, ia uitați teroriștii după colț … Astăzi, media din Statele Unite este acuzată că și-a uitat primary target, aia de a informa corect și politizează și tabloidizează realitatea, încercând să satisfacă foamea de profituri a media landlords … moguli de presă, pentru zona mioritică. Vă e ceva familiar cu peisajul nostru? Și la noi e la fel, numai că la nivel mult mai mic sau mai penibil … mogulii sunt mai mici, dacă-s autohtoni, iar dacă-s mai mari pedalează pe tâmpirea maselor și manipularea lor concomitentă sau ulterioară … și e mai simplu cu tâmpiți, nu? Este, nu se vede?

Că plecasem de la transporturi și masterplanul pe zona asta. Avem nevoie de un master plan pe transporturi, corect, avem. Dar până să-l realizăm pe ăsta și nu știu ce pact național vis-a-vis de strategia pe transporturi, avem altă temă și aia ar fi asumarea zonelor economice strategice ale acestei țări. Master planul pe transporturi nu înseamnă o nesfârșită dezbatere despre autostrăzile pe care să circule cetățenii patriei în viermuială browniană de week end angajați în turismul nefiscalizat. În primă instanță, transporturile egal patriotism, tovarăși, înseamnă protejarea entităților de bază ale României, înseamnă cum atragem mai mult business prin România, înseamnă supremația noastră în competiție cu alții … alții, to be defined.

Master planul pe transporturi ar trebui să plece de la asta, că este al României și trebuie să reprezinte interesele României, nu ale celor care întocmesc master planul, nu ale aliaților sau ale scutului anti rachetă, nu ale demiurgului șef peste butonu’ de la radio. Ale României și asta să fie nenegociabil.

Aș vrea să știu, eu, om care dă de muncă la câteva zeci de oameni și agățat de activitatea de transporturi, care sunt sectoarele de activitate care definesc țara asta, sectoarele unde avem supremație, sectoarele pe care nu le vom înstrăina vreodată, pentru că înseamnă modul nostru de viață. Ia gândiți-vă, avem vreunul? Unul, măcar. Unul. S-a dat Petromul cu tot cu resurse, de rafinării am scăpat, am luat bani, n-am luat bani, Dunărea e navigabilă dacă plouă, de reactoarele 3 și 4 nu ne-am apucat și nici de altă centrală, energia electrică o transportă alții, cimentul se produce de alții care se mai și cartelează și se cam pișă pe noi cu boltă, siderurgia s-a dat și aia și, în scurt timp, o să se termine de vândut și fier betonul cu care s-a contruit Galațiul, sănătatea varză, apărarea la fel, industria de apărare, la fel, învățământul e la pământ iar exodul celor care doresc să învețe în altă parte nu e de natură să ne bucure că nu vor să vină înapoi școliți ci nu știu cum să scape dracu’ de aici …3

Am master planul în față. O tâmpenie sinistră. Sinistră. Iar flaușatul ăsta de la radio vorbește de autostrăzi și de Ponta și de la Șova și de alți pasageri prin viața noastră, politizând totul și desprinzându-ne ca atenție și deprinderi de ceea ce ar trebui să fie obsesia noastră de zi cu zi, cum, printre atâția care vor să ne-o pună, să rezistăm și să vrem să rămânem români.

Că de-aia sunt supărat pe Guerrilla, dom’le, ascultam eu muzică bună și caterinca din vârful buzelor. Nu mai e și am ajuns să-l ascult pe buhaiu’ ăsta și alți pricepuți în toate care mă trimit la dreptatea tatălui meu.

Lasă un răspuns

