Ne revedem în 2019 …

Mie mi-a fost exact milă de Werner aseară. Milă. Am ascultat emisiunea în mașină, am urmărit-o pe telefon, am revăzut imagini și bucăți din ea pe toate posturile, până seara târziu sau azi dimineață. Azi dimineață mi-a fost și mai milă. Și după aia mi-am pus întrebarea cine l-a trimis așa de absolut nepregătit în gura lupului … ce strategie a fost asta, strategia să-l faci de căcat pe neamț? Că dacă asta a fost, atunci oamenii din spatele lui pot fi fericiți, l-au făcut …

N-am reținut ce propune omu’ ăsta pentru România … Lucru bine făcut și normalitate … Ah, bun, chiar lucruri care ne caracterizează … noi facem lucrurile bine, nu-i așa? Se rezolvă în vreo patru sute de ani … A, și ce-a mai propus, arestări, da … deci o țară normală.

Eu, în locul lui Ponta, l-aș fi întrebat cât se poate de sincer … frate, de ce te chinui atât … te căznești tu să reții atâtea, cu pensii, cu teveauri, cu alegerile din diaspora … stai tu și scrâșnești incomod pe-aici …

Ponta mi se pare un comunicator relativ mediocru și asta în primul rând pentru că e prea tânăr pentru funcția asta. Vrea să compenseze asta și vorbește mult, cu fraze lungi pe care nu le duce la un capăt … concentrarea mesajului vine cu vârsta, cu necazurile și încercările, cu experiența … Dar, ca adeversar al lui, să nu ai tot timpul în minte cu cine stai de vorbă, că are cinșpe ani în politica mare, că are cinșpe ani de când stă prin studiouri de televiziune, că e premier și te îngroapă-n cifrele momentului cu răspunsuri mai multe decât ai tu întrebări, să nu ai tu un punct tare pe care să baletezi toată seara, nu știu, confruntarea de aseară mi s-a părut un meci la un perete fisurat. Că bun simț ardelenesc, că normalitate, lăsați. Omu’ nu poate, punct. Nu știu dacă cineva cu profilul lui ar fi putut opune rezistență într-un timp atât de scurt, în definitiv, cât s-a scurs de la puciul împotriva lui Crin, câteva luni … Că veni vorba de Crin … mă îndoiesc că Antonescu ar fi mișcat în concret la o confruntare, cu cifre, cu piburi, cu de-astea. Nu e genul. În schimb, excelent comunicator și foarte relaxat în discurs, obișnuit al teatrului TV de seară pe antenebeunurelitățuri, l-ar fi învârtit pe Ponta în discurs, l-ar fi făcut greoi și inert și ar fi făcut competiția mult mai echilibrată. Așa … cu Werner încolțit de propriile-i inabilități, Ponta s-a distrat, slam dunk, pa, la revedere. 2019. Sau 2024, mai precis. Dacă asta s-a dorit prin fărâmițarea cretinoidă a dreptei, pedalându-se pe tot felul de orgolii … well done. Văd că astea, distructive, ne ies, cu alea de pus cărămidă pe cărămidă e mai greu, avem nevoie să mai zidim pe câte una în pereți … și și-așa, se dărâmă peste noapte …

2 gânduri despre “Ne revedem în 2019 …

Lasă un răspuns

