Scrisoare de departe …

În siajul postării mele anterioare în care-l făceam papițoi caraghios pe primarul șase luni autosuspendat al Constanței, am primit următorul mesaj, pe care am să-mi acord permisiunea să-l comentez … provine de la comandantul Mircea Mikloș, coleg de-al tatălui meu în școala de marină, deci promoția ’65 … Așadar …

Din 2008, cand am vizitat Constanta ultima data, si pana in prezent, se pare ca orasul a devenit Beirut, Siria, Benghazi, sau altfel de ruine mondene ale lumii a patra, ca altfel nici coreenii nu o explica. Sunt un refugiat roman plecat pe la 1982: fara comentarii de prisos…
Ultima oara cand am vizitat Peninsula, de la Ovidiu la Casa cu Lei, Intim, iar mai sus catre Geamie, sau mai jos catre Cazino, m-am inspaimantat. M-a trecut un fior de groaza, ca de morga…
Este oare posibil ca in epoca moderna un oras istoric, un port maritim, trecut in analele istoriei Europei, sa ajunga in asa un hal de decadere: ce s-a intamplat? Cine a profitat din demolarea si lasarea in paragina a unor lacasuri istorice de nerecuperat? Si cu ce pret?…
Derbedei profitori urmasi ai confuziei generale numita “revolutie”, dar chiar dupa 24 de ani?…Unele guri rele spun ca a fost “necesar” ca nu cumva “strainii” sa puna mana pe proprietati scumpe … Deci au fost lasate in paragina, si decadere valorica, fara a mai spune ca au oferit accesul la acapararea acestor locuri istorice sfinte de catre politicieni corupti, la preturi de maidan …
Daca va mai amintiti cumva frumusetea orasului Constanta, veti putea face o comparatie cu dezastrul actual – sub conducerea domnului primar Mazare (nu cred ca a fost excretat de SMSM, Mircea cel Batran, sau alt Institut de Marina, ca ar fi foarte tragic, ne-ar strica aerul… ).

Am citit ieri de dimineață mesajul … înainte să plec spre port … și mă gândeam la ceea ce mă gândesc de câtva timp încoace, mai precis de când îmi duc eu copilul la liceu și am fost nevoit să ies din rutina, mai favorabilă, a drumului prin port … Eh, drumul ăsta spre liceu m-a făcut mai conștient ca niciodată cât de mizerabil a devenit orașul … o țopârlănie agresivă la adresa propriilor locuitori. Aglomerație, generată aiurea de autorizarea a tot felul de stabilimente, fără a se ține cont de trafic, de parcări, de nimic … bulevardele, atădată largi, ale orașului au devenit congestionate prostește, spațiile verzi sunt retrocedate cu tot cu autorizații de P + 8 … S-au construit blocuri la mai puțin de 2 metri de alte blocuri … în Mamaia, în fața bucății de plajă unde altădată era solarul confiscat de comețul polonez, peste un fost WC public a crescut un hotel lipit de fațada altuia, lipit, adică la 25 de centimetri … De nedescris …

E, domnul Micloș, ca alți mulți plecați din țară, are nostalgia orașului liniștit, curat, amestecat, alb, domnule, alb, nu țigănia asta absurdă de culori cretine, ocru, vernil, roz, portocaliu lipită de case de la malul mării care nu ar trebui să știe altceva decât alb cu ale lui nuanțe … Bun, orașul a crescut, dar în cazul Constanței, nu se poate spune că a evoluat, ba dimpotrivă … a pierdut aproape orice virtute industrială și nu a pus nimic în loc, iar arhitectonic a pierdut frumosul ce-l individualiza altădată și a câștigat țopârlănia și prostul gust … a câștigat kitchul ca standard al construcțiilor. Nu mai avem nimic de arătat, iar ce ar merita arătat e greu accesibil sau mascat de niște aberații care aruncă în derizoriu orice calitate …

Domnul Micloș e cetățean american … n-are nevoie de autorizații, n-are vreun business care poate fi controlat de vreun corp de control, îl doare la bască de Mazăre ca persoană, probabil, dar poate constata cu onestitatea celui fără vreun interes și aflat la distanță, cât de greșită este direcția pe care a apucat-o acest oraș.

Domnul Mazăre este, fără îndoială, un produs politic desăvârșit, extrem de pliat pe realitatea societății României de azi. Complet desprins sentimental de ceea ce administrează, omu’ nu trece cu lunile pe la primărie … fără viziune reală de dezvoltare a acestui oraș … s-a înconjurat de oameni care au fost sau au devenit complet dependenți de el și care nu l-ar contrazice în ruptul capului … oameni care, chiar dacă au avut vreodată vreo urmă de competență, au reușit să o îngroape adânc și să țopăie cum zice Bonduelle … Mazăre duce la extrem oportunismul, da, minciuna, iarăși, da, manipularea, la fel. Pe de altă parte, primarele este un perfect produs de marketing, știe exact ce și cum să spună, cum să arate și cum să se îmbrace nu pentru cei 10 – 15 la sută care gândesc, ci pentru restul care îi asigură un confort electoral de nezdruncinat. Mazăre nu este un produs etic, sau moral … Mazăre este un produs politic care își bate joc de oraș, de noi … unii, puțini o realizăm și lătrăm pe aici, ca proștii … ăilalți, și mai proști, nici nu o realizează, probabil … sau dacă o realizează, se emoționează în fața umilinței lunare … în fața puiului, a uleiului sau ce rahat mai primesc ei pe acolo …

Impotenta, dar mai ales interesele ascunse ale clicii care l-au pus pe Mazare ca primar la maretul port Tomis, ca sa distruga si sa aduca in mod josnic tot ce era mai frumos in acest port maritim Euxin, ne pun pe ganduri sa ne intrebam: pana cand oare vom mai rabda teroarea si mizeria acestui “primar” nenorocit? Si cine l-a pus acolo in scaun?

Mazăre n-a fost pus de o clică, cred că s-a pus singur … și, când s-a pus, l-am mai ajutat și noi, eu, de exemplu, l-am votat, recunosc … și mi-e o rușine de mor. Faptul că în studioul A3, hlizea fasolea la Ciuvică și, vrând să se ia de Băsescu l-a făcut securist pe taică-meu, ține de lipsa de caracter a personajului politic descris mai sus … căruia nu îi e de ajuns că-și bate joc de constănțenii aflați în viață, i-a luat la rând și pe ceilalți …

Cât vom mai răbda teroarea și mizeria acestui primar nenorocit? Pe cuvânt dacă știu.

5 gânduri despre “Scrisoare de departe …

  1. Despre starea de plans in care a ajuns superbul port si oras Constanta, legat de conducerea primara nefasta a lui Mazare & Co., mai am de adaugat:

    Regret infierbantarea cuvintelor urate sau grave scrise in comentariul meu anterior. Mi-am adus aminte ca sunt roman, deci am reactionat cu fierbinteala sangelui roman, nu a imigrantului de 32 ani in lumea anglo-saxona americana. Pacat ca tonul meu a deteriorat intentiile…

    In completare, doresc sa adaug faptul ca la varsta de 70 ani, tanjind dupa ceeace in memoria mea ramane Romania, Constanta, litoralul si frumusetea de caracter si harnicia romanilor – inca mai nutresc sperante ca adevarul sa iasa la vedere, oamenii sa realizeze ce se intampla, si sa voteze cu creierul si cu portofelul, nu cu micile interese de azi pe maine.

    La anul, in septembrie 2015, promotiile Academiei „Mircea cel Batran” sau Institutul de Marina, sectiile comerciala 1961, 1962-1965, vor sarbatori 50 de ani de la absolvire. Comunicatul revederii, sau agapei a inceput sa fie difuzat, desi mare parte din cei listati nu mai sunt printre noi, si probabil unii inca ne vor lasa pana la anul. Anul 1965 fost una din promotiile cele mai numeroase alei S.M.S.M din Coiciu, cuprinzand Clasa lui Mironescu Corneliu (1961-1965) cu patru ani, precum si Clasele (1962-1965) de trei ani, cuprinzand o Companie de puntisti (Navigatie) de trei plutoane (A, B si C), precum si doua Companii de Mecanica si Electromecanica.

    Atat din afara tarii, precum si din interior, persoane avizate promit ca vor culege date si emite invitatii celor ce pot participa la agapa de 50 ani.

    Prin sprijinul si amabilitatea autorului acestui Blog, domnul Laurentiu Mironescu, voi incerca sa tin la curent participantii la aniversarea din 2015, pe masura obtinerii de adrese curente si dorinte de participare.

    Cum am mai spus, sa dea Domnul ca romanul harnic, constanteanul energic si plin de respect pentru traditie si valori istorice, sa voteze cu tot sufletul si portofelul, dar mai ales cu constiinta curata, pentru restaurarea mandrului oras istoric si port maritim Constanta, Tomis din Euxin!

    Cu respect,
    Mike Mircea Miklos, M.N.I.
    Durham, U.S.A.
    ___________________________________________________

  2. Mi s-a oferit de catre „wordpress” web-site sa deschid blog-ul meu.
    Recunosc ca abuzez de blogul altcuiva, comunicand prin altii.

    Pentru ca mi se pare prea complicat, as dori sa aflu cum pot raspunde la acest blog, introducand mici video, pics, sau alta media, daca mi-este permis de autor, fara ca sa am un cont de: ‘twitter’, ‘facebook’, ‘g+’ sau altele – de care ma feresc… din principiu.

    Any ideas? multumesc anticipat pentru ajutor.
    MM.

  3. Imi pare rau ca nu inteleg ce inseamna CLC… sau The Big Picture, din contextul insertat. („Ca La Cloaca”, sau „Cum Lovim Cainele” …?)

    Dialogul presupune conditii adiacente, explicative, fara de taine ascunse in vocabular idiochromatic, adica … facut sa fie interesant.

    Un domn care vede „da big picture” poate fi gasit si in Maramures.

    Din cauza nepasarii colective s-a ajuns la starea de inertie care a permis unor avortoni sa puna mana pe putere si sa aduca o tara superba la limanul pierzaniei domestice – de la care va fi foarte greu sa ne intoarcem, sau a ne reface.

    Doar simplu, prin a numi persoane care au condus la dezastrul curent nu rezolva mare lucru. Dimpotriva, lupta dintre nume, si persoane implicate in acest vartej, sau „vortex” politic sau de alta natura, nu face altceva decat sa mareasca si sa accelereze viteza de rotire si eventuala decadere, prin absorbtie, la pierzanie a sistemului energetic lipsit de scop…

    Speranta batranasilor din generatia anilor SMSM (M. cel Batran) de prin 1961 – 1965 :

    Ramane ca noile generatii urmase sa gandeasca, sa asigure, si sa continue traditiile mostenite de la S.M.R., NAVROM, si in general traditia navigatiei Romane, cu un scop comun: mandria de a fi marinar Roman.

    Capt. Mike Mircea Miclos, M.N.I.
    Durham, North Carolina, U.S.A.
    2014. 20. 05
    _________________________________________________________

  4. Spring :
    Suparat, suparat sint Doamne iara . Suparat……
    Uite aici ceva bun , sa vezi ca ce e in Constanta e in toata Romania.
    Tot un Domn CLC care insa vede THE BIG PICTURE si
    spune lucrurilor pe nume……….
    http://marcus64.wordpress.com/2014/05/

    In final am inteles: CLC poate fi si „Comandant La Cursa lunga”…
    Scuze pentru comentarii de prisos: asta e rezultatul desprinderii de cultura romaneasca, trecut de 32 ani…

Lasă un răspuns

