Is there a time …

Săptămâna asta, proaspăt încheiată, am tras concluzia că nu sunt în trend. Concluzia am tras-o eu, motivația mi-a oferit-o fii-mea, într-o dimineață, în drum spre liceu … ne ciondăneam pe muzică și nu știu cum am ajuns la manele și părerea mea de neclintit că manele sunt destinate trepanaților. A, dar toată lumea ascultă manele la noi în liceu … Unde, măi, la Mircea se ascultă manele? Da’ bineînțeles … iar la petreceri, când se pun manele, toată lumea se animă și dansează … cu versuri cu tot … Unde, măi, la Mircea? insist prostește, știind răspunsul, dar vrând să văd cum argumentează … Da, da, la Mircea … Păi la majoratul ăla n-a venit Adi Minune … a fost dezmăț, iar după ce a cântat ăla, a plecat toată lumea …

Deci … să ne înțelegem … vorbim de Colegiul Național Mircea cel Bătrân, formerly known as Liceul de Matematică – Fizică Mircea cel Bătrân din Constanța, o instituție înființată în 1886 și care, după ’89, a căpătat statutul de școală europeană. Odată cu statutul ăsta a căpătat și multe năravuri, iar consumul de manele este numai unul dintre acestea.

Ia luați de analizați ce fredonează liceenii secolului XXI pe holurile liceului a cărui piatră de temelie s-a pus în secolul XIX … Deci:

Tu ma vrei pentru o viata
Eu te vreau doar pana dimineata
Tu vrei sa raman cu tine
Eu vreau doar o noapte de iubire
Maine nu voi mai avea habar
Nu voi sti nici cine esti macar
Vreau un strop de fericire si o noapte de iubire
Si-ti voi arata ce i dragostea

Trubadurul Minune punctează în opera sa tânguită cum vrea să o fericească pe domnișoara doar o noapte, să-i arate ce-i dragostea, iar mâine să-l găsească în deplină și categorică uitare … asta în ciuda faptului că domnișoara e onestă și l-ar vrea pentru toată viața … și uite așa avem una dintre multele cauze ale nivelului șeptelului școlar al prezentului … vedeți ce le poluează simțirelul încă în formare? Hai să ți-o pun și la gară … N-am avut resursă decât pentru un single, dar și restul excrementelor cântate de balauri sunt la fel, să n-aveți emoții … Iar am pus-o și-am supus-o … Într-un colț de cimitir … Numele tău de azi îl voi uita …

Durerea este un leit motiv care vinde … cu speranță observăm că toate ciorile sunt în doliu, în veșnică luptă cu dușmanii, iar inima apare la două versuri, ori lângă durere, ori cu amăgirea, ori cu plânsul, da frate, toți plâng și se frământă cu dușmani și cu fericire tristă și fericire veselă, e ceva … Din păcate, mesajul greu al operelor se rezumă la behăitul despre inimi afectate … în realitate, inimile lor n-au nimic, vorba Paraziților „mulți, proști și n-au nicio boală …” Pe cale de consecință, artiștii sunt sănătoși și cântă în continuare … și cântă și îmbolnăvesc încet și iremediabil o generație pe care sistemul de învățământ din România a lăsat-o în bătaia valurilor prostului gust și a superficialității și a lipsei de principii.

Când eram eu în același liceu nu se asculta muzică proastă. Parcă nici nu exista muzică proastă. Am ascultat acum, dintr-un amuzament nostalgic, mai multă muzică ușoară de dinainte de ’89 decât am ascultat atunci, când era livrată obligatoriu pe la radio sau în cele două, trei ore de program la TVR … În anii ’80, Topul Radio Vacanța era aproape identic cu Top of the Pops din UK, Holograf cânta, Iris cânta, la fel și Roșu și Negru, Phoenix n-am mai prins c-o ușchiseră ca și Dan Andrei Aldea … am apucat Cenaclul Flacăra și am stat într-un picior la Poezia Muzicii Tinere, cenaclul lui Pittiș. Toate astea m-au făcut imun la orice formă de jeg audio caracteristic tristului prezent și mă simt aproape jignit când aud că în incinta fostei mele școli, pe acolo unde au călcat, elevi sau profesori, niște oameni care au avut ceva de spus în țara asta, orizontul a ajuns confiscat de manele.

Dar … probabil că trebuie să trecem și prin asta … cum pentru toate este o vreme …

După discuția cea revelatoare exact la tovarășu’ Bono m-am gândit și la cum le-a potrivit el în Miss Sarajevo, arătând cum războiul lasă tinerii fără lucrurile frumoase în viața aia de ieșit din copilărie … is there a time to run for cover … e vremea să te și ascunzi … is there a time for kiss and tell … și să te pupi și să te lauzi … a time for east seventeen … și e vremea și pentru East 17 … în mintea lui Bono, mai rău ca East 17 nu ți se poate întâmpla nimic … eh, nu l-a auzit pe Salam, sau Minune sau pe alt retardat …

Omul avea dreptate, corect … războiul din Bosnia a transformat copiii în oameni maturi peste noapte și nu s-au bucurat de normalitatea vârstei de 15 – 16 ani … Dar noi … Noi ce război avem și ce miză mai are învățământul curului din România dacă induce copiilor noștri genul ăsta de modele și de viață și de aspirații … cum din copii de școală îi transformă în adulți mutanți sociali, fără principii și țeluri profesionale … În absența unui bagaj moral, a unor principii corecte și a unui standard de comportament școlar și extra școlar, toate prostiile astea Școala altfel sau opționalele nu știu care sunt pierdere de timp. Învățământul din România a pierdut meciul cu provocările prezentului în care părinții nu mai au timp de copiii lor că trebuie să muncească, câteodată trebuie să muncească și bunicii, prezent care nu mai oferă sport de masă pentru tineret și tabere gratis pentru toată lumea, activități în colectiv și așa mai departe.

Dar … pentru toate este o vreme, probabil … Eh, sper să-i prind sfârșitul ăsteia.

9 gânduri despre “Is there a time …

  1. *insert grandma voice*: Cand eram eu de liceu, se asculta The Doors, Led Zeppelin, AC/DC, Pink Floyd, Metallica… Te aratau repetentii cu degetul daca ascultai rock comercial, cum ar fi Europe (The Final Countdown and such). Maica-mea asculta „manele” cantate de Al Bano si Romina Power, Bee Gees, Nana Mouskouri – chestii pe care eu le consideram mult prea melodioase.
    Inteleg ca generatiile se schimba, dar in opinia mea manelele si telenovelele sunt subcultura, pentru oameni care nu vor sa gandeasca. Doamne fereste sa le provoace intelectul niste versuri care sa-i intrige…

  2. Domnu’ politician, culegem ceea ce am semanat cu mindrie ca natie in anii post-revolutionari.
    Copiii astia au citit cite carti am citit noi pina la 8 ani, proverbialii 7 ani de acasa nu mai exista, bunul simt e o utopie, modele nix, cultura generala nix.
    Bineinteles nu se aplica 100%, dar din pacate procentul e usturator.
    Noroc ca avem cele mai jmeker aifoane si laptoape ca sa le folosim la feisfuck si chat…….

    Vorba ceea – MUICAAAAA, SINTEM NEAM DE TRAISTAAAAAA………………

    1. Concur with you, Captain. N-am fost niciodată un pesimist, intotdeauna am sperat și am crezut 4 the better. Acum, okay, și-n cunostinta de cauză fiind, nu văd nicio ieșire din fundătura asta. Ba cred că ăsta-i doar începutul.

  3. Fara comentarii: Doar referitor la promotia SMSM 1965 (a tatalui):

    Stimate Domnule Mironescu Laurentiu:

    Suntem un mic grup de absolventi SMSM 1965, care am dori ajutor in a ne reintalni in sept. 2015, cu ocazia implinirii a 50 ani dela absolvire.

    Stim ca aveti multe pe cap, dar va cerem ajutorul in organizarea evenimentului, la anul. Ca si multi altii, il regretam pe Corneliu Tzuki Mironescu, pe care l-ati pomenit la ultima adunare, asa cum si multi dintre colegii lui.
    Privesc un video facut in 2010 (45 ani) si observ ca ne-ati onorat cu prezenta, precum si alti organizatori (Stamate, amirali, R2, si altii).

    Din cauza ca nu stim cine va mai trai pana la anul, va rugam sa ne comunicati cand aveti timp, cum sa organizam reuniunea din 2015.

    Eu promit ca voi colecta adresele si convoca pe toti cei cunoscuti (care mai sunt inca in viata, ca am ramas putini…).

    Multumesc cu anticipatie,

    Mircea M. Miclos
    5401 Fortunes Ridge Drive
    Durham, North Carolina U.S.A. 27713

    <<>>
    ______________________________________________________

    1. Să trăiți, dom’ comandant … Pentru reîntâlnirea din 2015, sau pentru orice altceva, vă stau la dispoziție. De altfel, sunt destul de în temă, să știți … Încerc să trec pe la întâlnirea tradițională a promoției de la Cireșica cât de des îmi permite timpul, ultima oară am fost în w/end-ul de dinainte de Paște. Dacă e să mă întrebați pe mine, organizarea ar fi cam așa … realizarea bazei de date a domnilor colegi, absolvenți ’65 … chestionarea lor vis-a-vis de programarea datei exacte, funcție de efortul logistic și de alte obligații ale fiecăruia … odată data stabilită, consolidarea unei idei apropo de programul zilei în sine, unde și cam ce să se întâmple pe acolo … de aici rezultă și bugetul aferent organizării … se colectează bugetul, se fac rezervări la restaurant, se tipărește anuarul întâlnirii, un catalog, ceva, care să rămână fiecăruia.
      E ceva de lucru … bănuiesc că ar trebui stabilit un comitet de organizare care să-și asume toate operațiunile. Eu vă ajut cu ce pot, oricând, în orice situație … aș fi chiar onorat să încerc să suplinesc absența tatălui meu, deși asta n-am s-o reușesc niciodată.

  4. Multumesc pentru raspuns, domnule senator Laurentiu.

    M-am gandit sa va scriu – nu atat din interes – cat mai mult din calda aducere aminte a tatalui dumitale Corneliu Mironescu (Tzuki)…
    Ca si mine, o seama de fosti colegi si prieteni cu care impartasim legatura, inca nu reusim sa-l uitam si inca nu ne vine sa credem ca Tzuki nu mai este printre noi.

    Ramanem datori pentru amanuntele date mai sus in legatura cu organizarea, si intelegem ca depinde de noi cum vom reusi sa facem lista de participanti, adrese, dar si posibilitati materiale si starea sanatatii a fiecaruia.

    Am luat legatura cu membru la ALUMNI la:

    http://alumni.anmb.ro/despre_noi.html

    ( membru la ALUMNI: http://alumni.anmb.ro/despre_noi.html )

    unde vom incerca sa purcedem asa cum trebuie. De fapt de asta am deschis si eu discutia despre agapa cu atatea luni inainte, in speranta ca sa fie timp destul pentru a organiza asa o treaba serioasa.

    Eu voi incerca sa va mai tin la curent cu mersul treburilor, atat pe acest Blog, sau pe adresa dvs. de email, daca vreti sa mi-o dati.

    Din nou, particulars:

    Mike Mircea Miclos, M.N.I.
    5401 Fortune Ridge Drive
    Durham, North Carolina – U.S.A. – 27713

    Email: <<>>

    Cu respect,
    MM.

  5. Cum am mai spus, incerc sa iau legatura cu fostii colegi care mai sunt in viata. Daca voi reusi sa fac o lista a celor interesati, o voi pune ori pe acest Blog, ori pe adresele lui Stamate si Beldiman, ca de altii nu am cum, la Constanta.

    Deocamdata am in adrese pe Chiriac, Stanisor, Odoroaga, Falcoianu, si inca vre-o cativa cu care mai corespondez.

    Mai raman altii pe care i-am pierdut la adrese, cum ar fi : Macovei, Parjol, Bujenita, Voiculescu, Maracineanu, Berbec, etc…

    Pe masura ce voi primi raspunsuri de la colegi, voi mai adauga la lista si voi comunica organizatorilor. Se pare ca Stamate are acces mai bun la lista celor vii, deci astept sa mi se adreseze pentru a completa lista.

    Pana atunci, sanatate si voie buna,

    Miklos M. Mike.

  6. Stimate Dl. Mironescu,

    In legatura cu propunerea noastra de a organiza o reintalnire a promitiei 1965 (50 ani de la absolvirea SMSM, Academia Mircea cel Batran) :

    Asa cum am mai scris, incercam sa culegem date pentru a intocmi o lista de database pntru cei interesati in a participa la reuniunea colegilor in viata, promotia 1965 a SMSM, aniversare 50 ani, la Constanta.

    Ce bine ar fi daca fostii colegi vor raspunde la acest apel, indiferent de conditii, bani, si locatie geografica. Speram doar ca un an de zile ne-ar fi deajuns sa ne hotaram la asta, si mai ales cu sprijinul celor mai tineri care ar avea timp si posibilitati multiple ca sa ne ajute.

    Deja am inceput sa alegem date pentru intocmirea unei liste de apel, ramane doar a consolida aceasta lista unei database la care sa putem a ne adresa cu materialul nostru dobandit.

    Inca odata, vom aprecia efortul celor mai tineri in a ne oferi o adresa comuna, unde am putea sa trimitem toti chemarile sau raspunsurile obtinute.

    Cu respect, in vederea aranjarii evenimentului de 50 ani SMSM,

    Mircea Miklos, USA.

Lasă un răspuns

