Rețeta zilei perfecte …

Joi, în februarie. Ai drum pe la bancă? Nu … Doar ce-ai căpătat. Ne lasă bateria de la tokenul tău. Ah, bun … Depășind o vârstă, am cedat inițiativa financiară în familie. Când eram puști, râdeam de taică-meu că habar n-avea câți bani are în buzunar. Eu sunt mai șmecher, am nevasta manager de finanțe.

Bun, revenind … Îmi fac de drum spre bancă … căcat, n-am unde parca … ah, uite aici, chiar lângă bancă, lângă zebră, chiar un pic pe ea, să fiu sincer … nu stau decât 3 minute… Dau drumul la avarii cu aerul triumfător că n-are ce mi se întâmpla. 15.29 … Cobor. Plec în fugă spre bancă … Intru, nu era nimeni în fața domnișoarei care mă aștepta cu noul token gata. Îl iau, dau să ies … domnu’ Mironescu, o semnăturică … gata, unde semnăturicesc? Stați așa … dă un clic, listează o pagină … mă uit de la lungimea brațelor la ea, detectez unde-i linia punctată, semnez, ies în trombă … 15.33 … mașina ioc. Bă, sigur am lăsat-o aici? Sigur, îmi răspund, ocazie cu care văd și semnul de handicapat și mi se face brusc nu știu cum … întreb pe cucoana care se scobea în nas la chioșcul de ziare: Doamnă, au luat hingherii o mașină de aici? N-apucă cucoana să rotească biluța pe deșt, niște țigoineri zgribuliți, proaspăt ieșiți în frig de la cafeneaua unde-și fac veacul, îmi dau întristarea. Meștere, ți-a luat jmecherii evocu’… 5 bulioane, la mata nu se vede … lasă, îi dai lu’ Mazăre bani, că ale lui e firmele ălea …

Urc într-un taxi … Bre, ia-o spre unde duc lichele ăstea mașinile … Păi, nu știu, am văzut că ți-a luat-o, că ai parcat peste handicapați … Alt savant, gândesc, acu’ mă scoate criminal … Sun la 112 … săru-mâna, mă numesc Laurențiu Mironescu, sun din Constanța, mi-au luat hingherii mașina, ziceți-mi și mie de un’ s-o iau … Constanța, haha … Bănuiesc că nu eram singurul tolomac azi … notați numărul poliției locale … Sun … lângă reprezentanța Seat, adică în afara hărții și greu drumul cu atelajul ăsta de Cielo pe care l-am ales în loc de taxiu. Discuția până acolo face banii … Domnule, Mazăre e de vină … toate sunt ale lui. Dacă-l votează lumea, zic eu, timid. E, îl votează un căcat … pachetarii, pe care-i momește cu făină și pui verde și tinerii, le dă bilete în discoteci și cluburi. Noi, ăștia, între 25 și 45 nu-l votăm, neam … Fac un calcul sumar, pe care n-am curajul să-l mărturisesc … peste o lună fac 46, deci îl votez și eu, sau cum …
IMG_0089
Ajungem la locul faptei … gard, sârmă ghimpată, zgomot de doberman … Îmi văd mașina clipind galben, dau să intru … oho, domnu’ Mironescu, stai dom’le că e cu rându’ … doi băieți de la tineretul pedele, lăsați de politică, cu aceeași bucurie. Păi cine-i înăuntru? O tanti … Între timp, mai vine o doamnă, cu un copil plâns. Venim de la dentist, am lăsat mașina în stradă, când am ieșit să mor de inimă, am crezut că mi-au furat-o. Își sună soțul că a găsit mașina … Ăla-i latră ceva în telefon, cred că n-a felicitat-o … copilul plângea, mai avea puțin și plângea și ea. Băieții de la partid se oferă să lase fetița în mașina cu care veniseră … Iese tanti dinăuntru îndesând blesteme de le auzeam din stradă, naziștii de pază crapă poarta să intre următorul. Dăm s-o lăsăm pe femeia cu copilul chinuit de dentist, pardon, dar eu n-am bani, îl aștept pe soț. Mă uit la fața ei, nu-l aștepta neapărat fericită. Domnu’ Mironescu, hai, intrați dumneavoastră, că noi nu ne grăbim așa tare … Intru, un pachet de nervi. La masă, un polițist, îmbrăcat cu haine mult prea noi pentru unul real, trag concluzia că e local. Omul relativ politicos, dă din pix acolo, vreo 7 minute, istorisind toate legile pe care le-am încălcat … Între timp, dintr-o cușcă iese o pisi, blondă, cu o privire limpede, de buștean … Vreți să luați mașina? Mă uit la ea, tâmp, vreau s-o întreb bă, cretino, câtă minte poți să ai să întrebi așa ceva, ce căcat crezi că am venit să fac … dar mă mulțumesc să zic un ddah fără altă floricică … Eu trebuie să întocmesc proces verbal, insistă ea înțepată și intră demnă, în cușcă. Polițistul îmbrăcat ca la parada gay își termină treaba, plătesc 6 milioane, aflu că mai tre’ să plătesc unul, în 15 zile și ies în lătrat de dobermani să-mi ridic mașina.

Și intru-n ea, îi opresc avariile greu încercate, mulțumesc la ieșire fostei tinere gărzi a pedeleului și mă duc unde văd cu ochii … și mă gândesc … Vina a fost a mea, corect. Am parcat 4 minute unde nu aveam voie. N-am nicio scuză. N-am nicio scuză că năpârcile alea sunt o firmă privată care stau la pândă sau la pont, chiar, și îți ridică mașina într-un minut. Nu am nicio scuză, am parcat aiurea, dar nu este permis ca într-un stat de drept să îți ia chiar și o autoritate mașina de asemenea manieră … ca să nu mai zic de cuantumul aventurii, că e triplu ca la Paris. La Paris, pe când mergeam eu pe acolo, îți lăsa o bulină roșie pe un geam lateral, iar dacă în două ore nu te cărai de acolo, îți punea caractiță sau îți lăsa o amendă pe care, oricum, n-o plătea nimeni niciodată … și care amendă era vreo treij’ de euro. O fi mai mult acum, corect, or fi început chiar să plătească … dar una-i Parisu’ și alta-i mahalaua asta de Constanța …

Nu am nicio scuză, corect, dar nici restul constănțenilor n-au nicio altă scuză lăsând pachetarii și retardații să confiște un mod de viață relativ decent pe care-l aveam noi pe aici, altădată. Nu ai locuri de parcare, orașul e dinamitat, dispare spațiul verde, se retrocedează orice petec de teren, indiferent unde-i poziționat și apa-i scumpă și parcarea-i scumpă și copacii scumpi de toaletat și Mamaia a ajuns un kitch ordinar iar Constanța a devenit un oraș plin de obligații și mai niciun drept și-ți vine să-ți iei câmpii dracului.

Ce spuneam? Ziua perfectă din februarie. Bine că-ncepe martie …

2 gânduri despre “Rețeta zilei perfecte …

  1. sunt multi in cazul tau, care au patit-o… mi se pare deplasat suma pe care trb sa o achiti 600 de ron dar dupa ce s-au luat cand au pus pretul asta… + amenda care trb platita 2 zile….
    Eu muncesc pe 11 mil asta inseamna ca nu trb sa mananc luna asta din cauza unui nenoricit ca mazarel, o sa ma duc la biserica sa aprind o lumanare la morti ptr el si neamul lui, si sa sper sa isi ia lumanari de banii astia.

  2. nu te mai victimiza …ca BASE . schimba-ti nr de trotineta cu
    EBA C T OO1 … si sa vezi ca nimeni nu o sa-ti mai fure jucaria

Lasă un răspuns

