Podul Agigea și magistrala și blocurile …

Dunăre de acum, porți spre mare nou drum, porți spre mare mândriaaa (…)

Împlinind câte-un vis, vis de veacuri deschis, vis de aur romantic

Nu la stele visând, ci aici pe pământ, am creat dintr-un gând

Magistrala albastră …

Eh, visul de veacuri deschis, aici pe pământ, și creat dintr-un gând se numește Canalul Dunăre Marea Neagră și taie județul Constanța în două părți aproximativ egale, ca suprafață, nu egale ca populație. Cred că am mai vorbit de construcția asta superbă care, azi, după aproape 30 de ani de la inaugurare, se pare că ne cam încurcă, așa … 2013-03-31 11.48.37

Pentru România a fost o imensă realizare, iar efortul logistic pus în mișcare ar trebui să ne pună pe gânduri acum, când nu părem în stare a face altceva decât licitații măsluite și pierderi de fonduri și țigănie. Întreprinderea de Construcții Hidrotehnice a fost constructorul … de fapt, ICH a fost integratorul de proiect, constructorul a fost toată țara, cu armată, cu elevi, studenți, de toate … A ieșit un lucru splendid, realmente. Ce se întâmplă cu lucrul ăla splendid e o imensă rușine … azi, la 29 de ani de la inaugurare, are bucăți consistente scăpate din mână, paraginite … betoane mâncate, maluri surpate. Monumentul din inox, construit în cinstea acestui efort, poziționat pe malul de sud și vizibil de pe autostradă, în curând va rămâne fără inox, ciopârțit de cetățenii bronzați care ne animă existența … 2013-03-31 12.05.40

Revenind … frumos Canalul, insuficient speculat. Politica tarifară este absolut sinucigașă. Factorul timp parcă nu există … deși ecluzele sunt duble, nu funcționează niciodată amândouă … dacă e aglomerație, poți sta câteva ore la așteptare, dar cui îi pasă, avem canal, avem valoare, de clienți în cur ne doare …

E, și, de câteva zile, observăm că nu clienții canalului sunt singurul subiect al durerii de cur, dar chiar și nefericiții domiciliați la sud de el … știți, canalul e umplut cu apă. Apa trebuie traversată. Traversarea se desfășoară pe niște chestii numite poduri, în cazul în speță, 5 bucăți. Unul la Cernavodă, rutier + feroviar, peste ecluză, al doilea la Medgidia, prin oraș, rutier, al treilea pe care trece autostrada, tot aproape de Medgidia, tot rutier, al patrulea rutier cel de la Agigea și ultimul, feroviar, aproape de ecluza Agigea … și gata. Astea-s toate … și acum, nici nu știi ce să spui … să te întristezi că nu-s mai multe ca să poți traversa prin mai multe locuri sau să te bucuri că-s doar atâtea ca să nu poată fi închise mai multe …

Timpul trece, chestiile denumite poduri se uzează, ele trebuie reparate, mai ales în absența unui program de întreținere, cum e cazul podurilor din România, țară în care întreținerea bunurilor publice nu există, de-aia ne cad toate în cap.

Podul Agigea este poziționat în apropierea Constanței, la aproximativ 5 km de la ieșirea dinspre sud. Candidează pentru premiul acordat celui mai încărcat element de infrastructură din România. Zeci de mii de navetiști îl tranzitează … cei din Mangalia, Costinești, Eforii, Agigea, Techirghiol care muncesc în Constanța, cei din Constanța care muncesc în port sau la Șantierul Mangalia, elevii care învață la orașul mare, profesorii din oraș care predau pe lângă orașul mare, cadrele medicale navetiste, marina militară … peste toate astea, terminalul de containere din Agigea mai scapă în sistemul rutier național câteva sute de mii de tiruri pe an … reabilitarea plajelor din sud generează alte sute de camioane și utilaje etc.

E … și vine un moment în care un slujbaș al statului, anume prefectul Constanței, emite cu voce tare nu visul romantic care a creat dintr-un gând magistrala albastră a lui Dan Spătaru, ci o imensă idioțenie … închidem podu’ Agigea, că a zis constructorul. Ai, să mori tu? Care constructor? Ăla care s-a chinuit doi ani să repare o bandă? Ăla care muncește 2 ore pe zi sau care restricționează traficul fără să muncească o secundă? Dar tu, funcționar public înalt, cum de-ți permiți să alterezi viața a mii de oameni că a zis constructorul? Cum de-ți permiți tu să spui că traficul e de vreo 500 de mașini pe zi? Ai fost vreodată pe acolo? Ieri, pot să jur, când m-am întors spre casă, erau cel puțin 500 în jurul meu … Ai făcut vreun studiu de impact, ai oferit alte soluții? A, da, ai oferit … luați-o pe la Ciocârlia, ocoliți 80 de km …. bravo, bună soluție …

Ieri, altă inepție … Hotărârea o va lua domnul Ponta, că mai sus nu e decât bunul Dumnezeu, zice dom’ prefect … Sper ca domnul Ponta, cel care stă la parter de bunul Dumnezeu, să ia o singură hotărâre, și să nu aibă ca subiect repararea podului ci înlocuirea domnului prefect, cel atât de fermecat de constructorul podului.

Singura soluție este conservarea lucrărilor de reparație până la anul, când va fi gata podul din port, dirijarea traficului pe acolo și repararea ăstuia în siguranță și fără a pune zeci de mii de oameni pe drumuri.

N-o să fiți în stare să zugrăviți blocurile pe care le-a construit tata … ar fi zis Nicușor Ceaușescu. Nu știu dacă chiar a spus asta … o fi spus … nu cred că a spus-o, dar dacă a spus-o dovedește că Nicușor ne-a cântărit ca popor chiar mai bine decât Brucan, mult mai bine …

Anunțuri

Un gând despre “Podul Agigea și magistrala și blocurile …

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s