Constanța uber alles follow up …

Apropo de materialul pe care l-am postat ieri, am primit un comentariu pe blog … pe care comentariu am să-mi permit să elaborez puțin …

Gelu speaks … Din pacate multa lume se lauda cu profitul insa sunt anumite institutii, in special cele de stat, la care nu profitul este elementul esential. Astfel din punctul meu de vedere pentru administratia unui port indicatorii de baza trebuie sa fie:

– eficienta in efectuarea operatiunilor portuare de orice fel
– siguranta tuturor activitatilor
– costuri reduse prin care sa se sprijine clientii portului in competitia cu traderi ce folosesc alte porturi

daca acesti indicatori sunt realizati atunci managementul trebuie fie foarte satisfacut daca se acopera costurile. cererea pentru servicii portuare e o cerere derivata de cererea de marfa ce trebuie transportata si doar eficientizarea portului poate conduce la cresterea traficului si astfel a veniturilor.

in plus nu vad de ce se lauda administratia portului cu cresterea traficului pentru ca nu are nici un merit ca a plouat mai mult anul asta. se poate vorbi de eficienta cand prin eficientizarea activitatilor se atrag fluxuri de marfa care altfel mergeau catre alte porturi.

Nimic mai corect … Există un anumit gen de instituții, iar portul aparține acestui gen, la care impactul public contează mai mult decât performanța instituției … Și acum, hai s-o luăm ca la Gâgă, să înțeleagă oricine, inclusiv persoanele cu șase luni vechime în consiliul de administrație manglo-politizat al portului Constanța …

Un port merge bine dacă există trafic, corect. Traficul poate fi generat de o zonă economică captivă … nu prea e cazul României, al cărei cluster economic înseamnă fix-pix în termeni de trafic serios … sau traficul mai poate fi generat și de tranzit … Acum, tranzit înseamnă mai multe … intermodalitate, conectivitate, fluxuri continue de mărfuri … Toate acestea sunt absolut străine portului Constanța, captiv într-o manieră de defluare a mărfurilor caracteristică anilor ’50.

În cazul nostru, în cazul Ministerului Transporturilor rătăcit în traducerea tumultului politic al lipitorilor de afișe care ocupă scaune de răspundere în responsabilități profesionale, nu e cazul să vorbim despre vreo viziune. Ce rost ar fi … N-ai cu cine vorbi, n-ai de ce te agăța, n-ai la ce face apel într-o discuție serioasă. Oamenii sunt nevinovați profesional și vinovați că ne cheltuie timpul în mod iresponsabil.

Pentru tovarășul care se încordează cu oarece creșteri de profit pentru care nu are niciun merit, nici el, care a venit la rând de-o săptămână și nici cel de dinainte, domnul Gelu a rezumat chiar exact care ar trebui să-i fie motivele de mândrie … atragerea de trafic de la competiție, costurile reduse de operare și siguranța în operațiunile portuare caracteristice.

Creșterea de trafic este generată de recolta anului ăsta, mai puțin afectată de secetă, atât la noi, cât și up-river, pe la vecini. Viața unui operator în portul Constanța flirtează serios cu masochismul și, nu de puține ori, cu eroismul … Altfel nu-mi pot explica riscul la care se poate expune cineva, angajându-și viața pentru sume enorme împrumutate de la bancă … investești sume enorme în retehnologizare, ajungi la productivitate comparabilă cu orice alt port din lume ca să n-ai pe unde trimite marfa la deal … cumperi motoare noi pe nave, consum mic, zero emisii, dar n-ai pe unde transporta, deși ai ce, da’ n-ai apă … Dunărea e navigabilă doar pe harta de pe perete, live mai puțin … și tot așa …

La toate întâlnirile la nivel ale țărilor riverane Dunării, unde se strâng miniștri, secretari de stat, președinți de comisii, europarlamentari și care mai are câte ceva de spus pentru transportul pe fluviu, România nu se prezintă. Pur și simplu nu se prezintă. După aia ne văităm că am pierdut fonduri europene … probabil că ar trebui să ni se cace cineva în cap cu bani … Suntem obstrucționiști prin dezinteres … Nici nu-mi dau seama de ce nu se duce nimeni pe acolo … o fi diurna mică, le-o fi frică să zboare, e un mare mister.

Portul Constanța ar putea avea mare viitor. Din păcate, soarta acestui port stă la cheremul unor domni nepregătiți să înțeleagă ce au de făcut în posturile pe care le ocupă. Iar incompetența nu va rămâne nesancținată … indiferent cât va ploua la anu’ …

Anunțuri

Un gând despre “Constanța uber alles follow up …

  1. …Nu stiu daca are treaba cu portul, dar ,de exemplu, daca importi ceva si faci vama in Constanta Port, dovada platii taxelor se face DOAr cu OP_ul in original, care OP ramane la ei..Definitiv

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s