Constanța uber alles …

Nu de mult, am auzit, recunosc că mi-a scăpat breichiniuzu’ …  am auzit deci, că proaspătul numit interimar la conducerea Administrației Porturilor Maritime Constanța pe criteriul că așa a venit la rând se împăuna cu realizările de profit ale companiei pe care tocmai a început s-o interimeze … și-am mai reținut ceva … cică a formulat un panseu de mare excepție … cică are vechime de șase luni în calitate de membru al Consiliului de Administrație, deci se pricepe la condus porturi …

Bun, al doilea statement este atât de strălucit în prostie încât nu mă apuc să-l combat … el trebuie lăsat pentru a fi admirat și admirat și iar admirat.

Cu profitul iar nu-l combat, mă îndoiesc că pot explica suficient de civilizat, dar respectuos, aș vrea să supun atenției următoarele aspecte:

Să presupunem că avem un convoi … un motor vapor plus circa o barjă. Ambele amândouă se încordează să transporte circa 7200 to marfă … Să vedem, să cercetăm, să analizăm, să comparăm costurile portului Constanța versus portul Rotterdam …

A. Constanța

Proforma DA timp estimat de operare 3 zile – 5131 euro …

B. Rotterdam

1 săptămână                     704 euro;

2 săptămâni                      1282 euro;

3 luni                                7129 euro;

1 an                                  24491 euro …

Mențiune: vorbim despre aceeași navă, aceeași cantitate de marfă și de tarife reale care se întâmplă as we speak …

Concluzie:

3 zile în raiul câinilor vagabonzi, a țiganilor care cotelesc prin tomberoane, a personajelor care atârnă de câte un bidon în veșnică nevoie de motorină, în împărăția drumurilor desfundate și a grămezilor de fier vechi, în regatul jmecherilor cu numere de Bulgaria cărora, dacă le deschizi port-bagajul, îți regăsești aproape orice, de la bucăți de cablu tăiate de cine știe unde până la rotoare de turbină … 3 zile, deci, în acest context îmbătător, valorează cât 2 luni și aproape jumătate de intrări, ieșiri și staționări în portul Rotterdam unde nu plătești santina și apa potabilă, nu plătești taxe de căpitănie, plătești asistență la remorcaj doar peste forța 7 iar electricitatea costă cam jumătate decât ce plătim noi pe-aici …

Cred că niciodată nu mi-am dat seama atât de exact cât de norocoși suntem cu adevărat aici, la Constanța, că avem atâtea și atâtea oportunități, și câini și gunoaie și de toate și suntem guvernați de experiența de șase luni în Consiliul de Administrație al portului a proaspăt interimarului meritocrat.

Anunțuri

Un gând despre “Constanța uber alles …

  1. Din pacate multa lume se lauda cu profitul insa sunt anumite institutii, in special cele de stat, la care nu profitul este elementul esential. Astfel din punctul meu de vedere pentru administratia unui port indicatorii de baza trebuie sa fie:

    – eficienta in efectuarea operatiunilor portuare de orice fel
    – siguranta tuturor activitatilor
    – costuri reduse prin care sa se sprijine clientii portului in competitia cu traderi ce folosesc alte porturi

    daca acesti indicatori sunt realizati atunci managementul trebuie fie foarte satisfacut daca se acopera costurile. cererea pentru servicii portuare e o cerere derivata de cererea de marfa ce trebuie transportata si doar eficientizarea portului poate conduce la cresterea traficului si astfel a veniturilor.

    in plus nu vad de ce se lauda administratia portului cu cresterea traficului pentru ca nu are nici un merit ca a plouat mai mult anul asta. se poate vorbi de eficienta cand prin eficientizarea activitatilor se atrag fluxuri de marfa care altfel mergeau catre alte porturi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s