Misiva de la ANI …

Mi-am promis și, până acum, m-am ținut de cuvânt, că nu mai comentez piesa de teatru în care încă sunt implicat … juridic. Absurdul acestei minciuni este atât de desăvârșit încât mă feresc să-l ating cu vreun statement, cu vreun înscris, ceva … Păi nu e păcat? În calitate de președinte al organizației municipale v-ați traficat influența … Dom’le, nu eram eu președinte … NOI ȘTIM că erați … NOI … pluralul majestății sale deneaua, mind you … Păi cum să contrazicem  noi pe dom’ procuror … Nu se poate, este imposibil. Dom’ procuror își este sieși suficient … și legii, după cum se vede, deocamdată.

Bun, să depășim … Se face că acu’ vreo doi ani, la sfârșit de iulie, primesc o scrisorică de la alți tropăitori în numele adevărului absolut, pre numele lor ANI. Așa … și în scrisorică mi se aduce la cunoștință că această temută agenție s-a autosesizat. Pe ce temă? Tema eram eu, însuși, orișicâtuși de puțin, nu-i așa … Cum s-a putut întâmpla? Cică din presă. Cică a citit două articole … Cine a citit? Cum, cine, coana ANI, prin ochii lu’ dom’ inspector … Frăția din portul Constanța și Liderii grupării Containerul … Și de aici, dom’ inspector a avut o epifanie … cică am o viață „luxuriantă” … m-o fi crezut iederă … sau liană … Fac o paranteză … De când mă știu, eu am program nenormat, peste 10 ore de muncă pe zi, cu minimum sâmbăta lucrătoare … viața fiind cvasi congruentă cu locul de muncă de pe nave, macarale, împingătoare sau simulatoare și săli de clasă, nu-mi dau seama care-i treaba asta cu luxuriantul … Așa, deci, după ce domnu’ inspector citește, el se trezește străfulgerat … dom’ Mironescu a acumulat împreună cu familia o avere ce depășește veniturile realizate și nu a respectat dispozițiile legale privind regimul juridic al incompatibilităților și conflictelor de interese … așa că, hop și lucrarea, că așa li se zice, lucrări, deh, lumea lucrează …

Eu am fost exact cinci luni secretar general la interne … acum, ce era să facă dom’ inspector, putea să cerceteze el doar alea cinci luni, nu putea, ce naiba, el știa din presă altceva, uite, l-am demascat pe mangafa … și omu’ se apucă și mă cercetează din 2000 încoa’ … dacă tot a citit două articole și a deschis lucrarea, nu?

Mă duc acolo, stau de vorbă cu nea inspectorul. Eu tac, el vorbește … fost agent, deci nebrevetat, în ochii mei … a făcut școala la seral, facultatea de drept … ajunge ofițer, face un stagiu și la deneaua, parcă, după care schimbă de drum în inspector de integritate. Îmi arată lucrarea … și articolele de la care s-a plecat … n-am reținut care o fi fost cretinul care le-a scris și ce căutam eu în ele, nici nu mai contează acum. Mă acuză de o scurtă incompatibilitate cu vreo patru ani în urmă, îi spun că firma la care am fost co-administrator în timpul în care eram și parlamentar n-a lucrat niciodată, n-a tăiat nicio factură și s-a desființat la scurt timp după înființare. Îmi cere punct de vedere în scris, i-l dau și după câteva săptămâni, mai primesc un raport în care zice c-am fost incompatibil, îl contest și, după aia, mă gândesc mai bine, auzi, ce-am eu cu omu’ … n-am eu probleme suficiente, să încerc să explic la proces cum e cu acuzațiile domprocurorului, trafic de influență dintr-o funcție pe care n-o aveam … ia dă-i în sărăcie. Nu mi-am mai bătut capul … să mă scoată incompatibil, facă ce-or vrea, o să stau la colț, pe coji de nucă, ce să-ți povestesc.

Între timp, conform algoritmului bunelor practici prin care toată lumea poate fi mânjită exact cu căcat, domnii au scăpat oarece prin presă, drept pentru care m-am văzut făcut infractor și traficant și incompatibil și într-o groază de alte feluri. M-am supărat, mi-a trecut.

Un an jumate n-am mai auzit de ei … Până zilele trecute. Noi, adică nevastă-mea, bagajele și cu mine, pe drumul de întoarcere din vacanța de la Sulina. Sună soacră-mea, cică a venit un plic mai gros, așa, de la Ani … pe vecina noastră chemând-o Ani, nu m-am alarmat, se mai întâmplă să ne ia corespondența.

Când ajungem acasă ne lămurim chiar de tot … Ani nu era vecina, era chiar Agenția Națională de Integritate … La pagina 4 a raportului format din 5, aflu, oficial, ceea ce eu știam dintotdeauna … că nu au fost identificate diferențe semnificative în sensul nu știu cărei legi și elemente de încălcare a legislației privind regimul conflictelor de interese … și o noutate: lucrarea se clasează. Punct.

Deci, să recapitulăm … În 2011, mă mănâncă în fund să dau o mână de ajutor însănătoșirii țării și răspund prezent solicitării de a administra corect o instituție de stat, să-i zicem minister … care, în funcționarea lui, tocmai consuma de două, trei ori mai mult decât ar fi trebuit să consume. În procesul de reașezare a normalității, am călcat pe coadă sistemul care a reacționat și m-a extras, ca pe proști, din instituția cu pricina. Cum a făcut-o? Cu minciuni, cu tam-tam, cu circ, cu cătușe, cu mizerii … cu dosare, cu acuzații … corupție, incompatibilitate, presă, acuzații pe forumuri, ce mai, tot tacâmul … Și acum? Ups, sorry, oți avea traiul „luxuriant”, dar e okay, n-ați furat nimic, nu sunteți incompatibil și n-ați fost în conflicte de interese, ce, ne-ai luat în serios … a fost la mișto …

Bun … dincolo de tot și toate … adevărul nu suferă diminutive. Sunt convins, într-un final, totul va ieși la iveală … altceva vroiam să scriu … gândesc acum, ceea ce am gândit și atunci când am ieșit de la ANI, după ce am stat de vorbă cu inspectorul pus să mă inspecteze … În oamenii ăștia stă corectitudinea pe care ne-o dorim în funcționarea țării ăsteia? În nea agentu’ ăsta care se luptă cu subiectul și predicatul ca la Verdun? În dom’ procuror care mă acuză pe mine de oarece și nu acceptă evidența covârșitoare, documentată, dovedită, cu martori, cu de toate, că ce spune el nu e adevărat? În ăștia?!

Vai de noi și vai de țara asta, care ar fi meritat alți slujbași …

Lasă un răspuns

