Cutia poștală suverană, băi …

Vă mai aduceți aminte sceneta aia cu Florin Piersic școler, cam tâmpit el de felul lui, care, învățând o singură lecție, castravetele, făcea ce făcea și răspundea profesorului, indiferent de întrebare, cum stă treaba cu castravetele … Cum e, Ionescule, elipsa? Seamănă cu un castravete care este un fruct dicotiledonat, de culoare galben verzuie, face parte din familia curcubitaceelor, are tulpina în formă de vrej, se înmulțește prin semințe și conține 98% la sută apă .. și termina apoteotic: Gata …

Așa și eu … fac ce fac și ajung la castravetele meu … pavilionul,  nu vă gândiți la prostii. Și de ce ajung … păi vă spun imediat … auzit-ați de chestiunea denumită RIFA? Chestiunea în cauză este abrevierea Romanian International Flag Administration … Ce vorbești, domnule … după ce că Romanian Flag Administration este excesiv de aglomerată posedând circa o navă, mai nou, că până în martie poseda fix pix, a avut loc un brainstorming ministerial acu’ ceva vreme care s-a concretizat în următorul act de mare excepție, publicat pe site-ul RIFA, de următoarea manieră …

Romania is the first and only EU country with a private sector oriented exclusive agent who has been endowed with sovereign rights. The contact for all services of the flag is located in Germany. This contact is authorized to make decisions and present the shipowner potential solutions to his problems.

Bun … deci … România este prima și singura țară europeană, aș rămâne înțepenit de uimire dacă ar mai exista și altă țară din Calea Lactee, nu din Europa, deci, prima și singura țară care are un agent exclusiv privat care a fost împuternicit cu drepturi suverane … DREPTURI SUVERANE … Restul nu prea mai contează, deși, e ceva de discutat și aici, asta apropo de punctul de contact care se află în Germania. Tot răsfoind marele site împuternicit cu drepturi suverane inclusiv asupra brevetului meu, am dreptul să mă interesez de suveranul meu, nu? … deci, răsfoind și răsfoind, dăm și anume de sâmburii din rahat … ia să vedem locația stabilimentului suveran …

Regional Office – GERMANY … bleah, bleah, strasse Hamburg | Germany

Headquarters – CYPRUS  … P.O.BOX …  Limassol | Cyprus

Eh? … despre ce vorbim noi aici … vorbim despre o manglă, punct de contact regional Hamburg din Germania original dar navlosiți de la centru, care centru se află într-o cutie poștală din Cipru …

Și revin la castravete … ce să fac, atâta pot … uite cum stă treaba …

  • Suntem, corect, înțepeniți într-o altă epocă … și nici măcar în aia, de fapt. Transportul maritim de azi este protejat de statele de pavilion, mă rog, de cele care-și doresc această industrie. Statele și-au elaborat scheme fiscale care să indigeneze tonajul controlat de cetățenii proprii … taxe modice plus politici pentru navigatori, exonerări de taxe, asigurări, pensii … Da, este o industrie protejată pentru că este indispensabilă și grea … Asta în lumea largă, nu în România …
  • Cum e în România? Ah, în România este nicicum, ca niciunde … legislație îmbătrânită, redundantă și cvasi inaplicabilă, un aparat administrativ aglomerat de persoane fără pregătire de specialitate, fără stagiu pe mare și fără respect față de meserie și meseriași … asta în ceea ce privește administrația maritimă, cea care ar trebui să schimbe concepția contabilicească pe care o are guvernul despre shipping. Shipping-ul nu aduce voturi imediate … câteodată nu aduce voturi deloc. În shipping sunt oameni ocupați tot timpul, relocați mai mereu și, tragedie, insensibili la pachete elctorale și inaugurări de autostrăzi de 14 centimetri … Shipping-ul poate aduce, cu multă muncă și cu ceva șansă, mobilitate de marfă și oameni, job-uri pe orizontală, în consecință bunăstare … Greu la noi, greu … Cine să pună nevoile transporturilor maritime și fluviale într-o matrice funcțională … Să dăm facilități armatorilor, navigatorilor … îmbogățim pavilionul cu oarece nave și România poate privi lumea maritimă în ochi, ca altădată … o politică maritimă fluentă, în timp, aduce dividende, trebuie perseverență și răbdare … boh, mult de muncă … Ia mai bine să nu facem nimic, nu?
  • Dar să vedeți comedie … ca prin minune, niște magicieni ministeriali au lucrat și-au livrat facilitățile cu pricina, nu prea transparent, că-s confidențiale … iar o cutie poștală ajunge să fie suverană. Din ce vorbește lumea pe la colțuri, înmatricularea unei nave medii sub pavilion român, prin agentul unic și privat și suveran și cutie poștală din Cipru, va ajunge să aducă vreo 12 mii de oiro la cutie și vreo mie la Românica, rămasă fără suveranitate, dar cu responsabilități … chiar sporite, față de situația de azi. Contribuții crescute exponențial la IMO, unde i se calculează proporțional cu tonajul înmatriculat, obligații peste obligații. Spre deosebire, în Liberia, aceeași navă ar necesita puțin sub 10 mii de dolari, din care aproape două treimi se duc la stat, iar restul acoperă responsabilitățile de care pomeneam mai sus. Analizând situația, am curajul de a prognoza o pagubă viitoare pentru țară, pusă în situația de a acoperi obligații indirecte generate de nave captate pe promisiuni fructificate la cutia poștală. Din Cipru.

Am înțeles că autorii pavilionului internațional din România nu se lasă … și asta după ce au îndepărtat directorul Autorității Navale, comandantul care a avut coloana vertebrală să se pună travers cu această inițiativă care ne umple de rușine mai mult ca orice.

Nu-mi dau seama dacă, la acest moment, mai e ceva de cedat în administrația maritimă din România. Probabil că nu e. Culegem efectele perverse ale continuei lipse de viziune și a consecințelor ei … legislație, dezvoltare anapoda, numiri pe genunchi și toate cele care ne amărăsc zilele …

Asta e … Ne-a bătut cutia poștală … Gata …

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s