Frumos la Bruxelles

Dom’le, frumos la Bruxelles … frumos. Nu-i așa de frumos ca la Anvers dar e frumos … Îmi aduc aminte, la una dintre ultimele mele deplasări parlamentare, prin octombrie 2008, aveam întâlnire la sediul parlamentului european cu un euro-actor d-ăsta, de la noi de la partid … Îmi terminasem treaba și până la ora întâlnirii o fredonam pe străzi, pe acolo … E, și cum mă încumetam eu per pedes spre meeting, odată aud un troosc, pe stradă, chiar în dreptul meu. O doamnă conducând un Renault Clio ca al maică-mii, albastru, tocmai fusese bruscată în pupă de un Mercedes A classe … condus de un domn, cam hodorog puțin el așa. Oră de vârf, mașini în față, mașini în spate, toți se târau spre casele lor respective …. Doamna coboară, domnul coboară. Nimeni nu țipă, amândoi zâmbitori. Doamna își inspectează posteriorul, nu al ei, al mașinii …. domnul parcă ar vrea să guste din doamna, un pic, se apleacă și el să-și vadă crima de spoiler de spate de Clio. De Clio albastru. Amândoi râd, el îi sărută mâna, ceea ce nu prea se poartă în Belgia, și amândoi o pun pe drum. În jurul lor, tot coloană, s-au înscris în trafic și la revedere … Eu, pe trotal, total off guard … Unde-s morții mă-tii, boșorogule, unde de ce-ai frânat brusc, vaco … Nimic. Au zâmbit, ăla i-a pupat mâna și gata … Păi, nu-i frumos la Bruxelles, ia ziceți voi …

Exact la faza asta m-am gândit când am citit că o tanti justițioasă nevoie mare, aprig și categoric apostoliță a dreptății pe pământ, a dat palma cu un domn președinte de rest de partid … Doamna își va menține poziția european eligibilă pe listele restului de partid, chiar dacă prin asta, șterge cu buretele moralei de care este suspectată toate manglele domnului cu care a bătut palma. Palma asta întinsă demonstrează, pentru mine, că justiția merită sacrificii, pe bune, dar nici chiar să renunți la Bruxelles, unde și dacă ești o șoferiță cam nepregătită, dacă nu toantă, poți finaliza ziua zâmbind și apreciată tocmai de ăla pe care l-ai încurcat … pentru ce? să ajungi la București, unde și dacă ești nevinovată poți să recoltezi câtva snopuri de … așa, de amoru’ artei, drept în gura mă-tii … Cu ocazia asta, vârful restului de partid fracturează echipa intelectualilor care demonstrează, și ei, că morala și loialitatea are limitele ei … că doar nu vă așteptați ca o echipă de trei români să ramână unită, la bine și la rău … Toată lumea are rate, toată lumea are nevoi, copii mai mult sau mai puțin ieșiti din adolescență, toți ne dorim câte ceva. Așa, ăla e puțin cam manglitor, a fracturat partidul și a început să-l faulteze pe președinte … Așa, și? Nu e singurul manglitor, partide au fost și vor mai fi iar președintele e jmecher și se descurcă. Punct. Deci e bine la Bruxelles …

 

 

 

Un gând despre “Frumos la Bruxelles

  1. Stiti, ma gandeam asa, retrospectiv si retroactiv, la spectacolul asta bizar al vietii. Ironic, dar ticalosia are pana la urma un final iar la bilant toate manevrele si porcariile care ne provoaca indignare, au un sfarsit. E ceva statistic. Ele se platesc. De noi sau de destin. Citesc cu placere articolele dvs si imi amintesc cum Jacques le Goff spunea, ironic, că „…singurul câştig pe care l-a avut Occidentul de pe urma cruciadelor mi se par caisele. La fel cred şi acum”. Ce inseamna asta? Ca tot ceea ce conteaza e adevarul, care ramane singura mediana, adeseori ciudat de greu de acceptat, chiar dureros de ironic.. Remarc la dvs. un soi de aciditate lucida in analizele facute, fapt care imi face placere. Cred ca pana la urma dvs ati castigat luptele din ultimii ani, trecand peste multe.Auto-asumatul esec al dvs in politica a fost o victorie, ati avut luciditatea sa parasiti o lume care nu va era proprie, dobandind propriul dvs castig care e mult mai valoros daca ramaneati in mizeria politicii.V-ati eliberat. By the way, apropo de Le Goff, ati avut dreptate acum ani, cand mi-ati facut o recomandare: ceasurile Hamilton chiar sunt misto!

Lasă un răspuns

