Apare siajul revocării comandantului Mihei din funcția de director general al Autorității Navale Române. Online, Timpul scrie că i se trage de la contractul cu ză geormans, adică firma germană înmatriculată în Cipru care și-a propus să gestioneze sarcinile care revin statului român, în domeniul shipping-ului, pe următorii treij’ de ani … Scrie alt ziar că domnul Mihei ar fi fost nepoliticos cu ei … i-auzi, breaking news, niște unii, adică germanii ciprioți vin să facă nu știu ce, cam dubios, așa, iar tu, ăla care te-ai pricopsit cu chestia asta de la un predecesor sprințar în a semna orice căcat, ar trebui să fii puțin cam pe sub mochetă, să nu ridici ochii în sus, să prezinți unghiile la control și, într-un final, să spui calcă-mă stăpâne, aici, pe gât, că e mai moale și nu cauzează bătătură … hai, la gară …

Vroiam să comentez o singură chestie … am văzut ce mizerie a putut să erupă în mini-presa noastră de cumetrie, pe-aici, pe la Constanța, în ultima perioadă, la articolele în care ANR ținea capul de afiș … ce vâltoare, ce injurii, ce ferme luări de poziție anonime … ce simplu e să scrii vome de după cireș …  ăla-i prost, ăla-i bun, aia-i curvă … Nu sunt neapărat de acord cu ce-a spus fostul director Șagău, deși … sunt anumite aspecte care măcar ar trebui să pună pe gânduri pe cei care s-au simțit vizați … Năduful cu care s-a exprimat și faptul că și-a asumat în clar o opinie este un lucru cert și are partea lui pozitivă.

Cu sau fără contract de pavilion, Autoritatea Navală Română este o agenție crucială pentru dezvoltarea transporturilor pe apă prin și-n afara României. E o instituție crucială pentru cei aproape 35000 de români, căpșunari ai mării, în flota lumii. Faptul că aceasta instituție a beneficiat de această bătaie de joc pe parcursul anului scurs este trist, pentru că indică, de fapt, că habar nu avem ce să facem cu ieșirea la mare și, mai ales, nu știm ce să facem cu Dunărea. Cine nu avem habar? Noi, țara asta. Nu mă apuc s-o dau politic, că nu mă mai interesează și nici nu ar fi foarte corect … Tarele ministerului sunt vechi, transced o guvernare, iar incompetența perindată pe acolo este sedimentată și a trecut ceva vreme de când am văzut vreun puseu de bună intenție în zonă.

Întrebam deunăzi ce ar putea opri contractul ăsta … Mi s-a replicat că oprobiul public, eventual sindical … M-a bufnit râsul … sindical? Care sindicat? Al cui? Oprobiul public? Care public? Ce public? Cine e afectat direct, personal, de externalizarea atribuțiunilor din domeniul maritim ale națiunii române? Nimeni, sau mai nimeni … ah, că în timp administrația maritimă va dispărea sau se va reduce la perceperea de tarife oficiale, în bani și neoficiale, de regulă în motorină, la vreo navă rătăcită pe la noi, asta-i altceva … Consecințele să le deconteze ăia care vin după noi, eventual. Dar ăia sunt așa de bezmetici și de încântați când promovează bacalaureatul fără să știe să scrie încât n-o să realizeze … așa că, ce mai contează.

Din păcate, Autoritatea Navală a ajuns să culeagă roadele lipsei de coaie. Testosteronul instituțional se menține, odată avut … și a fost, să știți, o vreme în care nu orice fătucă se apuca să-și dea cu părerea pe subiecte de specialitate. Am trăit, ani de zile, cu un singur decret al navigației civile, un act categoric, neinterpretabil, dar culmea, oarecum flexibil, ingera schimbările periodice generate de IMO. Deh, nu mai e cazul, acum … ordine peste ordine și ordonanțe de îți vine să-ți iei câmpii … Iar poziția instituției, hm … Îmi vin în minte zeci de acte sau de adrese date pe cant, pe care le puteai interpreta în fel și chip. Vrea nenea să facă școală de marină, chiar dacă n-are profesori și n-are mai nimic, de fapt … să-i dăm o aprobare, să nu-i dăm, dar mai bine o dăm de gard cu un punct de vedere … vrea nu știu cine să ajungă nu știu ce deși n-are școală în domeniu? Îi dăm aprobare, nu-i dăm, vedem, cercetăm, ne scobim în nas, merge și așa, frate … și tot așa.

Acum, vrem pavilion … ce dracu’ să facem cu el … las’ că face Antena 3 steag la Clinceni și intrăm în Guiness Book, e suficient.

 

 

 

Reclame