Oameni nu mai suportă, nu mai suportă deloc …

Ia uite ce mesaj privat primesc eu pe Facebook … domnule Mironescu tot nu vrei sa-ti bagi mintile in cap cu conducerea la Coremar??????????? ai bagat angajati sa lucreze ore duble (decat este legal)si ii platesti ca pe un lucrator comercial!!!!!!!!!!!!il duci la faliment ASA CUM NU AI FOST BUN DE NIMIC PE NICAIERI ,DUMNEZEU ESTE SUS SI O SA AI SI TU PARTE TOT DE ACEST SALARIU. FA BINE MAI BINE SI DATI SINGUR DEMISIA CA SA NU FI NEVOIT OAMENI NU O SA MAI SUPORTE PREA MULT (CU EXCEPTIA LINGAILOR)

Profilul de pe care s-a postat mesajul îi aparține unei tovarășe, al cărei nume chiar nu are importanță … i-am frunzărit în fugă inepțiile postate pe-acolo … are multe mâini și unghii pozate în fel și chip … o fi manicuristă, probabil …

N-a venit încă momentul să scriu despre aventura mea la Coremar … credeți-mă pe cuvânt, va merita să citiți. Am început aici pe 14 ianuarie, dând curs invitației acționarului majoritar de a pune umărul la redresarea companiei la care sunt și eu acționar … o companie intrată în al cincilea an de pierderi, suprapopulată și văduvită de onestitatea actului de management din ultimii ani, asta așa, ca să mă exprim eufemistic. Am găsit aici oameni buni și oameni răi, lichele cu bună știință sau personaje care și-au pierdut încrederea în soarta companiei și tac că așa au observat că le e mai bine … Sună a instituție de stat, nu-i așa? E, chiar nu e … Compania de remorcare maritimă Constanța este societate pe acțiuni și ar fi trebuit să se comporte altfel … altfel în piață, altfel cu acționarii, altfel cu sine, cu navele, cu oamenii, cu marea însăși. N-a fost să fie … poate nici n-avea cum să fie alt rezultat dintr-o structură neieșită din ecuația proletară a anilor ’90 … e, după douăj’ de ani, din singura companie de remorcaj a portului Constanța, proprietară a peste 20 de remorchere și angajatoare a mai mult de 500 de oameni, Coremarul a ajuns să deconteze incapacitatea de adaptare la piața serviciilor de remorcaj din prezent. Mai contează cine e de vină? Managementul, piața, agenții, administrația, consumatorii de motorină abonați la tancurile remorcherelor … nu mai contează. Important e cum ne mișcăm de-aici încolo.

Dar e păcat, păcat … Compania are un business frumos, dinamic, are o activitate pentru bărbați iar activitatea ei este tahometrul industriei portuare … și al economiei, în definitiv. Numărul de manevre pe care le face compania îți arată clar dacă mai avem nevoie de împrumuturi de la FMI sau nu … E un business derivat, un business de final de lanț logistic … plouă zilele astea, bun așa, o să avem an agricol bun, deci cereale, deci vapoare, deci manevre … uraaa … e riscant, dar asta-i viața, mai frumos așa decât prea multă liniște.

Eu am convingerea că o să punem pe picioare compania … revenind la neghioaba care m-a gratulat pe Facebook … n-am cum să-mi dau demisia din calitatea de proprietar al companiei, mă rog, coproprietar. Asta ar fi și culmea … Ia pleacă tu, bă, dom’ director de la compania unde ești acționar, și lasă-ne să furăm noi în continuare, să pontăm ore de noapte la greu, chiar dacă noi dormim cu bășini la cur, lasă-ne să legăm o navă pe zi … că, ia vezi, Dumnezeu e sus și noi te blestemăm și-o să-ți iei na-na … ete, fleoșc … În calitatea mea de acționar, mi-au ajuns 4 ani de pierdere și de hoții în numele solidarității întru consumul de motorină din Constanța și a triumfalismului sindical. Cred că ajunge. Cât despre restul cu ore duble și lucrători comerciali și salariul pe care o să-l primesc eu și oamenii care nu mai suportă … hm, eu cred că până la urmă fiecare va primi exact ce merită. Și oamenii care muncesc și realizează că pentru siguranța zilei de mâine trebuie și mai mult efort și mai multă corectitudine, și cei care au avut accesul la motorina neaccizată în fișa postului și cei care au crezut că jurnalul de bord se completează după necesități și tovarășii uniți într-o simțire sindicală și eu și toți ceilalți vom primi ce merităm. Și lingăii, apropo …

Am răspuns la mesaj … i-am scris că mi-am băgat mințile-n cap și m-am hotărât, vreau să-mi fac și eu unghiile la ea, ca să ma suporte oamenii … am greșit, era c-un singur i …

3 gânduri despre “Oameni nu mai suportă, nu mai suportă deloc …

  1. Ce ai prezentat tu despre Coremar este definitoriu pentru majoritatea fostelor companii de stat din portul Cta, al caror principal obiectiv de business il constituie transbordul de marfuri. Companii suprapopulate cu personal, in care fostele conduceri au preferat un management de catifea, pentru a evita eventuale conflicte sociale, ca doar, nu-i asa, daca pierde cineva, pierde statul.
    Tentative de eficientizare au mai fost si vor mai fi la fiecare dintre ele. Ce lipseste? Comunicarea, dupa parerea mea. Managementul de regula adopta o pozitie de forta, iar lumea „de jos” inca nu e pregatita sa accepte realitatea. Pe de alta parte, au trecut mai bine de 20 de ani in care ar fi trebuit sa se intrebe fiecare: „Bai, dar eu ce pana mea fac aici, ca frec motanul degeaba!” si sa se gandeasca la viitorul sau si al familiei sale, insa nu e asa, romanul se considera indreptatit sa iasa la pensie din acelasi loc unde a lucrat toata viata si, chiar daca multi nu vor fi de acord cu afirmatia mea, ei bine, dupa cele peste 10 tari in care am lucrat, trebuie sa va spun ca suntem de departe cea mai conservatoare natie. Poate doar grecii ne intrec la capitolul asta, insa nu cred ca e cazul sa ii dam tocmai pe greci, drept exemplu.

    1. Gabi, da, cam asa e peste tot … În cazul de față, lipsă de comunicare nu este. De trei luni de când am venit eu comunic cu oamenii … cum stam, ce manevre avem, starea tehnica si asa mai departe … Cit despre intrebarea introspectiva „ce pana mea fac … ” … hm, putina lume si-o pune, iar daca si-o pune, are interesul continuității frecatului motanului si nu vreo abordare constructiva, so to speak … N-am adoptat pozitie de forta. E o companie imbatrinita si nu duce un conflict … pe de alta parte, nici ce s-a întâmplat până acum n-are cum continua, că nu mai e de unde.

  2. in mare parte ai dreptate,romanul merge la servici nu la munca,si tre sa se intoarca acasa cu ceva.daca e motorina e si mai bine.in momentul in care schimbi regulile va trebui sa schimbi si multi dintre ei pt.ca se vor folosi de forta sindicala de care vad ca ai luat cunostinta.aud multe despre port dar nimic de bine!

Lasă un răspuns

