Matematică? Ei, și tu acum …

Băi, ce ai făcut cu revistele … mă interpelează nevasta marțial … Eu, pierit: Păi, le-am dus. Adică am trimis șoferul, recunosc vinovat … Unde, cum, ce, ce-a zis … Sun șoferu’ … Bre, unde-ai dus revistele? Unde mi-ați spus, le-am lăsat la recepție și am spus că vine o doamnă de la Liga Navală să le ia … Raportez în pas alergător … Băi, omu’ a făcut ce i-am spus …

Și acum să vedeți dandanaua … Colegii mei mai … maturi din Liga Navală au un admirabil obicei … cum, necum, de niciunde, toată lumea se dă peste cap, se milogește după sponsorizări, intră pe geam după ce-au fost scoși afară pe ușă și organizează un concurs de matematică pentru școleri … Concursul Amiral Urseanu. Exagerez cu milogeala, dar, să știți, în lumea manelizată în care trăim este greu să găsești sprijin pentru artimetică … În fine, concursul e organizat de filiala din Constanța a Ligii. Am oprit câte 20 de reviste din ultimele două numere ale revistei Marea Noastră, efortul nostru voluntar care se întâmplă la două luni.

Ultimele două numere ale revistei au fost foarte reușite. Într-unul am avut un articol consistent despre publicitatea interbelică în revista Marea Noastră, iar în celălalt altul despre marinăria oglindită de cinematografia românească … absolut superbe. Revista asta, aparte de actul tipografic de la Monitorul oficial și fotografiile cărora le plătim copyright, se face fără bani … nimeni nu e plătit. Toți scriem acolo gratuit, ne folosim resursele proprii și așa mai departe … altfel nu s-ar putea.

Bun, deci ne-am gândit să le punem micilor matematicieni câte-o revistă la drepturi de participare. Biroul revistei e la Autoritatea Navală, am trimis un coleg cu revistele, le-a lăsat la recepția instituției … acum, ia-le de unde nu-s. Le-a luat o doamnă … care doamnă … păi, doamna aia … primim numărul de telefon, nevasta o sună de pe celălalt telefon, eu în oraș, tras pe dreapta, ascult convorbirea și simt cum îmi crește tensiunea prin bluetooth … Bună seara, bună seara … doamnele se cunosc, se vede treaba, nevastă-mea având o carieră meteorică la autoritatea navală … ai luat tu revistele … da. De ce? Păi așa le iau întotdeauna … Nu le iei niciodată. Uite ce, revistele trebuie să ajungă înapoi, noi avem concurs, avem nevoie pentru premii. Mergi și du-le la Biroul Ligii … Ei, da … Atmosfera telefonică se ridică … Împricinata închide telefonul. Adriana o mai sună o dată … Mi-ai închis, cumva? Da, că țipai la mine … Păi și ce vrei să fac când ai pus mâna pe ce nu-i al tău? Și nici nu recunoști că nu aveai tu nicio treabă cu ele. Eu vin în biroul tău, îți iau hârtiile și le duc prin ANR, aiurea, fără să-mi spună cineva? Revistele sunt în birou. Foarte bine, vino și adu-le. E, și tu acum … Îi închide din nou … e, na … ia să vezi minune, îmi aud consoarta rămasă fără vorbe, n-am crezut că se poate întâmpla. Închid eu, mă organizez, sensibilizez conducerea și după juma de oră primesc esemes că a venit hoața și a adus revistele doamnei de la Ligă … cică a venit și cu bărba-su, probabil că și-o fi imaginat că cea care a reacționat la idioțenia nevestei lui o fi fost pe acolo … ce s-o fi gândit, las’ că-i arăt eu ei …

Bun, și acum concluzii, că așa-i frumos … În toată povestea asta există niște oameni care încearcă să facă ceva pentru un lucru pe care nu poți să pui degetul, sau să-l bagi în buzunar sau să îl mănânci … Unii suntem comandanți de cursă lungă, alții amirali, alții muzeografi, istorici, profesori, ziariști, comandanți de mari sau mai mici unități, fiecare cu timpul lui, fiecare cu familia lui, fiecare cu sănătatea lui, cu pensia lui, fiecare cu problemele lui … Toată înșiruirea asta de persoane, încercăm să facem câte ceva pentru marina română, civilă sau militară … spunem sau scriem povești, organizăm simpozioane sau mese rotunde, expoziții de pictură sau concursuri de matematică, încercând să lăsăm măcar puțin din ceea ce am apucat odată … Prea multe nu țin de noi, cadrul legislativ, școlile, standardul scăzut al absolvenților de liceu care nu pot recupera în facultate nivelul semianalfabet cu care au înfrânt bacalaureatul … Corect, dar măcar le spunem, ne manifestăm, le mai află lumea, cine știe, poate se întâmplă vreo minune.

E, și vine o întâmplare ca cea de ieri … în care ipochimena, care by the way, lucrează la administrativ … ce face ea acolo? orice, mai puțin ceea ce ar trebui să facă, am înțeles că vinde Avon … deci, acest personaj, anagajat de administrația maritimă a țării, se cacă prin comportament și atitudine pe toți cei menționați mai sus. Mai mult, ca orice om prost, mai e și agresivă … în loc să spună, băi, am greșit, vin și aduc revistele ălea … nu, vine la scandal, cu bărba-su … E, mare noroc au avut, mare cât casa, că n-au dat de noi pe acolo … pentru că mi-aș fi vărsat toate frustrările pe segmentul pe care-l reprezintă … oameni mici, care populează administrația de stat, oameni care rup ușa la 4, asta după ce-au stat pe facebook, sau și-au bârfit șefii pe forumurile online sau au vândut avoane sau oriflame printre colegi …

Și-acum, la matematică tovarăși … scrieți, nu scrieți, reviste o să aveți …

PS. Am fost sfătuit să nu scriu, cică suntem în post. Țin și eu post, dar nu chiar la toate …

5 gânduri despre “Matematică? Ei, și tu acum …

  1. Noi ca natie avem o mare meteahna: ne credem asa de tare buricul pamantului incat nu suntem in stare sa recunoastem ca mai si gresim din cand in cand. Iar cand vine altcineva sa ne atraga atentia ca nu prea facem bine ceea ce facem reactia noastra e de genul „ba pe a ma-tii!” in loc sa ne cerem iertare de greseli.

  2. Ei, na, acum toata lumea e bisericoasa. Acum 30 de ani mergeam la concerte rock in seara de Inviere si acum ne-am gasit in post. Eu cred ca daca respectam cele 10 porunci facem mai mult decat a tine post. Si pana la urma postul e pentru trup, nu pentru suflet. Daca tii post 6 saptamani si dupa aceea dai navala pe miel, oua pana ti se apleaca, ce-ai rezolvat?
    Est modus in rebus.

Lasă un răspuns

