Aveți creier? Da … Folosiți-l …

Azi mi-a povestit cineva un lucru super tare … Cică la plimbare cu soția prin Munchen, căuta nu știu ce cârciumă renumită pentru cârnații ei … Bâjbâind prin centru, omu’-și ia inima-n dinți și oprește din marș un teuton de pe stradă, întrebându-l despre renumita cârciumă aflată-n ahmahvarhtstrasse or else … la care domnu’ neamț îl întreabă brusc, neașteptându-l să termine întrebarea … Do you have an I-phone? Căutătorul de cârnați afirmă pozitiv … Yes … La care primește tovărășescul îndem: Use it

Eh? Spuneți că nu e definitoriu pentru ambele popoare-n cauză … al nostru, la plimbare, cu harta din telefon în mână, care hartă îți bipăie poziția prezentă și îți arată drumul spre cârnații mult lăudați … al lor, cu treabă, se oprește din treaba respectivă, ascultă întrebarea și până să se apuce să piardă timpul să-i zică ăstuia ia-o la stânga și la dreapta și de jur împrejur, îl întreabă să-i fixeze dotarea și când i-o află, îl îndeamnă s-o folosească …

Cel care mi-a povestit întâmplarea mi-a zis foarte sincer … Frate, nici n-am putut să mă supăr … avea dreptate … Corect. Avea. Și au și alții, la nivel macro, când se sperie radiografiindu-ne neputința în care ne complacem în condiția în care avem absolut tot ce ne trebuie ca să ieșim din ea …

5 gânduri despre “Aveți creier? Da … Folosiți-l …

  1. Desi nu mi se pare deloc iesit din comun, asa cum de altfel ai subliniat in final, el reflecta neputinta romanului de a-si folosi creierul. Daca umbli prin sectorul bugetar, in special, inclusiv in invatamant si sanatate observi acelasi lucru: oameni plafonati, incapabili sa-si faca treaba fara un „ordin precis de la sef”.
    Adu-ti aminte cum era d-na Serbanescu in generala (Dumnezeu s-o odihneasca!): un mic „dracusor” printre noi, plina de umor, dar care a stiut sa ne indragosteasca de chimie pe toti, din pacate astfel de profesori sunt pe cale de disparitie (la propriu si la figurat).
    Mai erau si alti profesori ce dadeau extemporale cu manualele pe masa, asa cum de altfel se procedeaza in vest. La noi scoala iti cere sa folosesti creierul pentru a memora, nu pentru a gandi. Si ca sa revin la o vorba celebra, uzata intens in multinationalele din Ro, „RTFM” – adica „Read The Fucking Manual” 🙂

    Si mai vin si eu cu o povestioara din Olanda, similara cu a ta: jucam in mod regulat la un club de bridge cu o doamna trecuta de 60 de ani. Din cand in cand se ducea pe la copiii ei (care locuiau in alt oras) sa aiba grija de nepoti si uite ce-mi povesteste intr-o zi:
    „Eram in orasul X, la baiatul meu si intr-o zi ies cu nepotelul in parc. Am stat cateva ore si, luata de griji, am uitat sa opresc GPS-ul si-am ramas fara baterie. Cum era pt prima data cand am mers in acel oras (fiu-su doar ce se mutase acolo) m-am ratacit si n-am stiut sa ma intorc acasa. M-am simtit atat de jenata ca a trebuit sa opresc lumea pe strada sa intreb, ca sa gasesc drumul spre casa.”

    1. Da … nu e nimic iesit din comun. Este, in schimb, un aspect absolut elocvent pentru modul in care nu ne descurcam in situatii foarte simple, desi am avea toate sculele pentru a o face … Chimița, da … O persoana absolut remarcabila, o familie absolut remarcabila si extrem de incercata de viata.

  2. VOI precis nu mergetzi la sauna impreuna ???
    Prea va aprobatzi si va gidilatzi unul pe altul ………si mai mult decit atit…..copy paste .cu materialul clentului…. ne descurcam in situatii foarte simple, desi am avea toate sculele pentru a o face …
    HAI GATA ,, FLOTA A FOST PE MAINI BUNE …….

Lasă un răspuns

