Golăneală uber ales …

„N-am crezut că în Poliția Română poate să existe atâta golănie …” – Radu Stroe, ministru de interne … Mda … Nu e primul absolvent de Institut de Marină care nu crede … Păi, hai să vă povestesc eu …

În final de septembrie 2010, nu mai știu precis, da’-ntr-o sâmbătă, mă îndreptam spre Constanța, venind de la Galați. De câte ori am de mers la Dunăre, folosesc drumul de Măcin … e mai peste munți, se trece cu bacul … eu, fire poetică, cu ochii după natură … Mergeam agale … încet, mai rumegam gânduri, mai dădeam câte-un telefon … living the good life. La vreo treij’ de kilometri de Constanța, o curbă largă cât trei stadioane … în fața mea un Cielo și o dubă. Cielo se încordează, depășește duba, hop și eu după el. Curba nu demarase, dar linia era continuă și poliția română într-un loc cu o vizibilitate perfectă, tocmai bun să-i faulteze pe cutezătorii care s-au luat la trântă cu linia. Cu linia continuă.

Omu’ legii ne oprește pe toți … pe Cielo și pe mine în calitate de violatori ai liniei continue, pe dubist ca martor, deh … Opresc disciplinat … aveam centură plus faruri aprinse regulamentar. Eram tuns, cu batista și pieptănul la mine. N-aveam ce-mi reproșa. Mai puțin linia … Buun … Îl văd pe milițian cum analizează succint … un Cielo și-un X5. Nu-i ia mult să mă prefere. Se îndreaptă spre mine târându-și picioarele … bronzat din cauză de etnie și nu din cauză de soare. Vorbește în sictir … se prezintă agent nu știu de care … actele la control. Le dau, mai puțin permisul. Mint că nu-l am … Îmi cere asigurarea, o primește și pe-aia. Vrea și rovigneta. I-o dau … Vrea și chitanța de la rovignetă … ca prin minune, o aveam și pe aia … Omul era clar la ciugul … eu, politicos, inițial, îmi cer mii de scuze că n-am permisul. El o dă politic … că așa suntem ăștia, cu ics cinciuri, iar el stă în frig … Mă uit în bord, erau 26.5 grade … de unde frig, domnule … el, da, că după ce că avem ics cinciuri, mai suntem și tupeiști … Mă enervez. Îi spun că mașina mi-am luat-o din munca mea, iar din impozitele pe care le plătesc eu își ia el salariul și să mă amendeze dar să mă scutească de fițe … Ne certăm. Se întoarce și pleacă la mașina de poliție, lângă colegul care veghea nemijlocit traficul. I-a luat 48 de minute să vină cu procesul verbal … aveți ceva de completat? Da, da … dă-l încoace … nu, că scriu eu … am zis să vă vin în ajutor, că am văzut cât durează …  Vrea să mă spurce, dar se abține. Eh, și mă apuc să dictez … Agentul a manifestat o atitudine agresivă și nepoliticoasă … Ah, nu, asta nu scriu. De ce, dom’le? E dreptul meu. Nu scriu, că așa vrea mușchii mei, chiar dacă n-am ics cinci. Omu’ avea clar o obsesie … El nu scrie, eu nu semnez procesul verbal, la revedere, drum bun. Uite așa am chiulit o oră din viața mea. Asta e … Mă pregăteam cu interes pentru primirea scrisoricii cu procesul verbal … Vine scrisorica … puncte de amendă, bifat un x și alături 10, adică vreo șase milioane … și atât. La suspendarea permisului, liniuță … Mă duc și plătesc amenda cu recunoștiință … uite, bă, țiganu’ okay, m-a ars, da’ nu mi-a luat carnetul.

Și cu asta, basta … Nah, v-am păcălit … După juma de an, ajung secretar general la Ministerul de Interne. În noua mea calitate, primesc un id și-o parolă, să pot verifica a cui e orișice mașină din trafic … ca să văd că merge, fac o încercare pe mine … ocazie cu care aflu că, în perioada 9 octombrie – 10 noiembrie 2010, tovarășu’ Mironescu a avut permisul suspendat … Deci, în concluzie … ce și-a zis milițianul, dacă tot n-am dat nicio șpagă și m-am și luat în clonț cu el … ia să-l fac eu pe ăsta să tragă cu adevărat … ce amendă sau carnet suspendat … Nu, tată, să simtă … Pe copia mea de pe procesul verbal, pe care o am și acum, nu scrie nimic de suspendare. Nu mi-au trimis anunț să predau carnetul, cum ar fi fost normal și legal să se întâmple. Nu. M-a lăsat să circul fără carnet … dacă mă oprea cineva în trafic … dacă loveam pe cineva, nu mai vorbesc … dosar penal și abonament la judecătorie …  Din fericire, n-a fost cazul. Suspendarea a trecut fără a fi descoperită nici măcar de mine.

Din păcate, nu sunt caz singular. Avocatul Dancu a pățit ceva similar … am mai auzit și pe la alții. Este un exemplu perfect al golăniei din administrația de stat. L-am trăit eu, pe propria-mi piele. Tot pe propria-mi piele exersez abuzul girat de DNA, acest organism care trebuie să-și justifice existența, salariile enorme și indulgențele din bani publici … Sunt convins că exemple are fiecare dintre noi. Tristețea mare este că trebuie să ne pregătim, să ne înarmăm pentru o societate în care abuzul și incompetența vor face legea. Cred că am depășit momentul în care țara asta se putea scutura de disprețul acordat cetățenilor ei. Am trecut de momentul în care abuzul administrației asupra cetățeanului ar fi putut fi pedepsit. Acum avem domnia bunului plac și o golăneală infinită … Bine-ați venit, dom’ ministru … Atenție la ce vorbiți la telefon … Dacă nu, vă spun eu rețeta … mascați la ora 6 …

 

 

2 gânduri despre “Golăneală uber ales …

  1. Nu stiu cata cinste va face acest articol si spun asta din considerentul ca ati facut multa vreme administratie publica (numit politic, de, cum e obiceiul pamantului), nu are nimeni cunostinta ca dvs sa fi imbunatatit ceva din ce se petrece pe plaiurile noastre, fie ca era politica pura, fie administratie publica controlata politic.
    Asa ca …… numai de bine.

    1. Domnule Burnei, asta nu e articol, e o postare pe blog. Articole elaborează oameni pregătiți pentru asta. Eu nu sunt, eu am povestit o întâmplare și atât. Cât despre ce credeți dumneavoastră că aș fi putut eu îmbunătăți în cele 5 luni de activitate numită în administrația publică, permiteți-mi să nu fiu curios să aflu.

Lasă un răspuns

