Tenegalul din stenograme …

I-auzi … ce extragem din stenogramele care captează atenția publicului … Se face că înaripatele din Tenegal aveau nevoie de culoar de zbor la ministerul de finanțe … dirijoarea de zbor a căzut pe tehnică … Am citit și-am râs de m-am stricat și după aia n-am mai râs … Vorbea Sorin Blejnar cu soția lui personală. În dosarul denumit Motorina, în care fostul șef de la ANAF este acuzat de foarte multe lucruri, dar nu că vorbește măscări cu nevastă-sa … că de-asta n-am mai râs, odată depășită savoarea formulării din stenogramă.

În dosarul în care sunt protagonist, domnii plătiți cu j’de milioane pe lună să tragă cu urechea au îngrămădit numai convorbiri care n-aveau nicio legătură cu cauza lor inventată … Sunt câteva convorbiri din 2010 … din perioade diverse. Iunie, august, octombrie … subiectul conversațiilor între mine și conlocutor s-a schimbat, persoanele s-au schimbat, datele variau de la o convorbire la alta … nu contează, îi dăm înainte, înțelegem ce vrem noi … grup organizat, hoții, huo … Într-una spuneam nu știu ce de Elena Udrea … citind pentru prima oară m-am simțit jenat față de biata femeie, după care m-am bucurat, pentru că sunt absolut convins, de nervii generați de circul din organizație, eu am vorbit infinit mai porcos … și la adresa ei și a altora … în legătură cu o cauză, firește … în legătură cu faptul că ne-a zăpăcit în organizație, că votam una și se întâmpla alta și tot așa …

Genul de tratament pe care l-am primit eu îl recunosc și la adresa lui Blejnar sau a celorlalți ghinioniști interceptați. Nu știu despre ce motorină e vorba, am eu mizeria mea de eliminat ca să-mi încarc mintea și cu dosarul altuia … pe de altă parte, mărunțeala asta publică dată pe surse într-un dosar aflat în faza de cercetare și chiar dacă ar fi depășit faza asta … ce relevanță are ca Blejnar își bagă și își scoate în convorbiri particulare? Dar … asta-i și strategia … te lucrează la percepția publică … să se uite lumea strâmb la tine și la piață și la școala copilului și la bancă … lumea își dă coate … ai văzut fată, cu îi spunea secretara lu’ ăsta … că să-i taie nu știu ce … precis trăiește cu ea … Da, fată, cum își băga și-și scotea … ce golani, ce derbedei … Și de ce fac asta, vă întreb eu? Pentru că pot. Pentru că-și permit s-o facă, pentru că e cel mai simplu, pentru că nu-i trage nimeni de brăcinari pe acest subiect. Te-au făcut de căcat în presă, așa, și? Hai, circulă că faci praf … Și mai cred ceva … Eu cred că dacă niște milițieni d-ăștia au ceva consistent pe un subiect, atunci n-au nevoie de mizerii de-astea … te regulează zâmbind, simplu și n-ai ce comenta. E, când munca de cercetare se rezumă la interpretări de convorbiri, nematerializate în nimic, în bani, în buget torpilat, în flagrant sau în orice palpabil … când bani publici trebuie decontați, salarii, interceptări, costuri și iar costuri … eh, atunci treaba se schimbă, apar stenogramele fără legătură cu cauza … apare manipularea, uite, ăsta e un criminal, înjură la telefon … și tot așa …

Dacă prietenii care se țin de tras cu urechea apucă să publice o convorbire între mine și nevastă-mea, lumea o să vadă că la porcării îi batem pe toți … țin orice pariu, pe bune … suntem două persoane foarte apropiate una de cealaltă care încercăm să trecem peste lăturile unui sistem care permite unui individ să îți afecteze viața doar pentru că așa vrea el, așa a fost șantajat sau plătit s-o facă … Din acest motiv orice convorbire telefonică între noi doi are o bună parte, suculentă, care le este destinată … aș face un efort și mi-aș publica propriile stenograme … să le dau pe surse … să spun ce se aude de tovarășii care răspund la apelativul de procurori … ce obiceiuri au … cât a costat totul … Ce să coste? E, vorbeam și eu așa … Ia, uite, o idee bună, trebuie să vedem dacă se poate pune în practică … până atunci, fiecare cu Tenegalu’ lui …

Lasă un răspuns

