Lecția de seară …

Trebuie să recunosc că am rămas fără vorbe aseară … nu prea mi se întâmplă. N-am urmărit antiteza politică televizată de aseară … de ceva vreme, încerc să-mi menajez neuronii, am certitudinea că-mi vor folosi anii ce vor urma … drept pentru care am ajuns să-l urmăresc pe Gică Popescu, invitat la Nașu TV. Nici nu știam că mai emite … de fapt, începe campania, acu’ emit toate …

Emisiunea începuse de ceva vreme … mă uitam la Gică Popescu și mă minunam. Costum, stripped, bleumarine, cămașă albă, fără cravată … suplu, cred că n-are un gram peste greutatea de jucător … extrem de lejer, fără emoții și aproape incredibil de corect gramatical … mult superior majorității politicienilor care se perpetuează pe sticlă în tocșouri sau pe unde se produc ei.

Ai avut vreodată dubii că vei ajunge mare, ti-a fost vreodată frică de ratarea carierei? Niciodată … Absolut niciodată … am fost absolut convins că dacă voi munci și mă voi pregăti nu am cum să dau greș. Preocuparea principală pentru un sportiv trebuie să fie competitia următoare … pentru un fotbalist? Meciul de duminică … ce rost are să spun că vom fi campioni .. pun singur presiune pe mine. Meciul următor e important … dacă câștigi toate duminicile, cum să nu fii campion …

Corect. Eu știu un politician care exact așa gândește …  și nu știu cum dracu’, n-a pierdut niciodată … vom guverna, vom face nu știu ce căcat … bun. Câștigi competiția și după aia faci ce-ai de făcut … dacă nu … te încălzești până dai în clocot.

Am enormă încredere în România. Enormă … enormă … Există încă interes pentru țara noastră … pietele s-au închis, unde să investească toți oamenii ăștia … tot ce trebuie să facem noi este să ne vedem de treabă, să creem condițiile … să nu ne punem cu pieptul la Otopeni să nu aibă pe unde să intre … iar banii vor veni și oamenii vor investi … am enormă încredere în România. Dovadă, am casă aici, investesc aici. Copiii învață aici.

Gică Popescu a lansat niște statementuri de mare bun simț … eu de mult n-am văzut așa ceva … copiii mei trebuie să învețe că viața reală e cu mamaie, la Calafat și nu pe vapor sau în elicopter … avem o mare problemă cu asta … am fost un privilegiat, am avut noroc în viață … toți m-au invitat să intru în politică … pe mine m-au iubit toți românii, eu am jucat pentru toți. Intrând într-un partid, aș dezamăgi o parte din ei … și nu mă pricep, Dumnezeule … Corect, dar câți se pricep …

Vrem sport? Studii realizate de firme specializate, strategie pe 20 de ani votată în Parlament și aia să fie Biblia … indiferent cine guvernează … dacă nu? Olimpiada e oglinda sportului, ați văzut cum stăm …

Am văzut cum stăm … am văzut. Și am văzut și ce produce munca adevărată, frate. Bun, și talent, corect … dar munca face diferența. Și am văzut ce lecții de viață a putut să dea în juma de oră un băiat care a plecat de la Calafat, a renunțat de bună voie la copilărie și adolescență și farmecul primei tinereți și a ajuns la 45 de ani un om realizat și care, chiar dacă nu se pricepe la politică, se pricepe la viață. Ce m-a frapat este că realizează ce noroc a avut în viață, că are privilegiul unei cariere reușite care l-a adus în situația de a nu își pune probleme pentru ziua de mâine . Și încă o chestie … prefer să fac afaceri pe semnătură … când faci afaceri pe semnătură, bun, nu iese ceva, apar avocați, sunt clauze, apar o mie de lucruri … când îți dai cuvântul … cuvântul nu ți-l poți încălca decât o singură dată … Corect. Acum vedeți de ce n-a intrat Gică Popescu în politică …

14 gânduri despre “Lecția de seară …

  1. E, hai , hai mai dle Laurentiu ce ai patizit esti in cautare de idoli ??
    Nu este tot Gica Popescu ala pe care acum vre-o 2 ani in urma l-au prins cu o maimutza bagata in pachetul de tzigari cu care influentza ruleta la Cazinou ??? Poate gresesc eu dar nu cred.
    Sa ajungi sa stimezi jucatorii de fotbal ca ei sunt niste repere
    de morala , de cinste si sa-i dai exemplu multzimii nestiutoare deja incepem sa mirosim a America Latina. Argentina Brazilia, chiar si America Centrala…….. Frumos pe acolo ……frumos dar doar atit.
    A invatzat si nea Gica o poveste ,si o arunca frumos din buze……Daca-mi aduc aminte bine si eu am invatzat in cls 5-a Lorelei in lb germana..12 strofe .Mai stiu doar ideea principala ca era o sirena care-i facea pe marinari sa scufunde corabiile.
    Restul era umplutura in lb germana a lui nea Marius Bucur.
    Asa si cu Gica Popescu , la banii lui normal ca arata bine imbracat, dar sa-l pui de relevment prova pe unul ca Gica Popescu ptr o natiune deja e cam mult…….
    Atunci spune si de Gica Hagi ca merita sa intre in Parlament ca doar a jucat cu Popescu in echipa de Aur
    Astia doi si multi altzii poate tot ce a produs comunismul ca si valori vor fi oricind deasupra .
    Si stii de ce ?? Pentru ca atunci se mergea pe competitie si examene stricte nu ca acum pe shmenuri aranjamente si pile.
    Si atunci erau din astea cu pile etc dar se mai facea si treaba. Acum daca se poate totul fara efort fara transpiratie………
    Prietenul si fostul coleg de partid Banias candideaza la Constanta din partea PC ?? Pai asta stire , nu ma lua cu Gica Popescu…..
    Sau poate asta e si ideea…

  2. Da scuze, asa este mi-am dat seama chiar eu ca s-ar putea sa fi gresit dupa ce am postat raspunsul dar era tirziu…..
    Dar totusi , chiar s-au terminat toate exemplele de urmat in Romania si ne lasam calauziti de Gica Popescu ???
    Hai ca intra si Becali acum in Parlament o sa fie bine.
    Daca ar fi sa-l aud pe fiu-meu ca vrea sa se faca fotbalist cred ca nu as fi bucuros…….
    Cit despre fetele care se atirna de fotbalisti ce sa zic , ele intradevar au gasit relevmentul adevarat, dar pentru asta si ele trebuie sa transpire.
    Iar despre politica ce sa zic acum cind incepe sezonul la vinatoare de trofee ai dat-o asa brusc pe fotbal ???
    Am mai zis-o, vorba lui Dinica ” decit suparati sa stam mai bine un cintec vesel sa cintam .
    Iar despre dom presedinte ?? De unde pina unde ?? Nu am fost nici macar presedinte de scara de bloc in Romania ca eram mai mult plecat in voiaje .Sau poate e aluzie la aprentice-ul
    tatalui tau ??? Eu nu m-am lovit de persoana respectiva dar cred ca-l mincam la micul dejun pe paine .
    Sa-ti spun o aroganta ,am fost in Voiaj in 1995 cu un Cdt Stan Valentin , si la o discutie mai against asta batrinelul cdt la 60 de ani cred ,a trebuit sa bata in retragere ca si-o lua acolo pe vapor cit era el de tataie , asta pentru ca vorbea urit si cu invective.
    Dupa vre-o 10 ani nu stiu cum am gasit pe internet ca Basescu a avut probleme in 1989 cu Cdt Stan Valentin o poveste cu reparatia unei nave etc etc…
    Atunci Stan l-a adus in Ro pe Basescu ptr ca ghici ghicitoarea mea cine era Stan Valentin ???
    Era secretarul de partid de la DTN Bucuresti.
    Dupa 89 cind nu a mai fost secretar de partid cind a inceput sa behaie si i-am spus ca a sarit calu si s-ar putea sa si-o ia a tacut ca melcul. Asa e si cu Basescu el e mare si tare ca a avut pe cineva in spate care-l apara in permanenta.
    Luat asa pe persoana fizica nu face nici doi bani te asigur.
    Asa ca te rog spune-mi cum vrei d-ta dar nu ma lua cu dom presedinte ca mi-aduc aminte de ce am plecat din Ro….

    1. Gica Popescu a oferit ieri imaginea unui om care, desi a reusit big time, ramine cu picioarele pe pamint, isi respecta parintii, isi educa corect copiii si vorbeste corect româneste. O reala si placuta surpriza pentru mine, de-aia am si scris. Cine ma cunoaste stie ca nu ma extaziez usor si fac complimente rar sau deloc. Persoana Gica Popescu m-a impresionat, da. Daca sa ne lasam calauziti de Gica Popescu? Hm, depinde la ce. Sunt absolut convins ca in administratia de stat, pe domeniul sport, s-ar descurca mai mult decit admirabil. Deci ne-am putea lasa calauziti si de Gica Popescu, corect. Si mi-ar placea ca juniorii din ziua de azi, fotbalisti sau altceva, sa-l ia de model.
      Am auzit de Stan Valentin, nu-l cunosc, dar stiu ca a evoluat pe drum opus cu Basescu, nu stapinesc subiectul, asa ca tac din computer … Eu am terminat cu politica … si ca sa-l parafrazez pe Gica Popescu, urmatorul meu meci este procesul pe care vreau sa-l cistig. Dupa aia, mai stam de vorba. Dom presedinte e un apelativ … era o piesa de teatru … dom’ presedinte, dom’ injiner …

  3. O fi dl Gica Popescu baiat valabil dar nu ma gindesc in viata asta sa-l iau de exemplu pentru simplul fapt ca nu vad un lucru bun sa iei de exemple fotbaliatorii . Am mai spus semanam prea mult cu america latina ca sa ne luam si exemplele tot ca ei dintre cintarete dansatoare de samba si fotbalisti.
    Atunci chiar ca ne ducem dracului si ajungem cum isi doreste dl Marius Bucur.
    Cdt Stan Valentin nici nu putea sa evolueze ca si Basescu pentru ca sustinerea lui venea de la PCR unde era secretar organizatie de baza DTN iar dupa Revolutie nu a mai avut sustinere , ca daca avea ma lua pe mine dracu in 1995 cind ajungeam cu nava in Port. la Constanta .
    Iar Basescu a dansat de cind se stie cu Securitatea asta cunoaste oricine in Portul Constanta numai d-ta zici ca nu stiai nici in 1989 cind te-a luat de la nava sa dai tlf acasa si nici cind ajunsesei director de port.
    A si era sa uit, d-ta si cdt Stan Valentin aveti un element comun, talentul la scris. Si Valentin Stan statea cit e ziua de lunga si scria in niste caiete mari din alea studentesti, mi-am aruncat privirea sa vad ce scria , erau note de calatorie , practic dupa ce a iesit la pensie a scos si o carte.
    Jurnalul unui marinar de Stan Valentin.
    Nu am gasit-o sa o cumpar sau poate chiar plecasem din Romania la acea data. Oricum valabil batrinul lup de mare era oricind de preferat in comparatie cu Basescu .

  4. Inainte de toate Gica Popescu este OM. Omul Gica Popescu a jucat fotbal. Omul Gica Popescu merita luat exemplu. Fotbalistul Gica Popescu….. nu ma mai intereseaza, nu mai joaca fotbal.

  5. Bun articol Laurențiu, bun comentariu Paul…dacă unii cititori au probleme personale și își exprimă frustrările în scris, e problema lor… răspunsul tău și definiția „apelativului” au fost de bun-simț…keep up the good work.

  6. Laurentiu Mironescu
    octombrie 18th, 2012
    Si … Apropo .. Mai relaxeaza-te, nu lega chiar totul de politica …

    omVLADon
    octombrie 19th, 2012
    dacă unii cititori au probleme personale și își exprimă frustrările în scris, e problema lor…
    Da , afara ploua , sa ne facem toti copiii fotbalisti ca Gica Popescu e ok are chiar si gust la tzoale…
    Prefer sa ma uit la Antena 3 cum ‘ a manglit ‘ Chioru Flota…..

    1. Pai … nu lasati cititul acestui blog sa va retina de la uitat la Antena 3 … Eu imi scriu aici parerile mele. Nu va plac, asta e … Si, apropo, daca ofiter de marina fiind, absolvent de institutie de invatamint superior de marina, adica de specialitate și posesor al citorva ani pe mare, dumneavoastra credeti ce este posibil ceea ce spun cei de la Antena 3, atunci inseamna ca v-ati gresit cariera de la cap la coada. Nu mai reiau aici motivele pentru care ceea ce prezinta ei cazul Flota related este absolut imposibil … ca va place sau nu, dvs ar fi trebuit sa stiti de ce, daca ati fost atent in clasa …

  7. Da, eu m-am aprins aici exact ca nevasta-mea cind a venit fiiul nostru in cls 1 -a si a zis ca invatatoarea i-a zis ca el trebuie sa se faca bucatar daca-i plac cookies……
    S-a dus nevasta-mea cu o falca-n cer si una in pamint a doua zi si s-a certat cu saraca invatatoare care nu intelegea unde a gresit…..
    Ideea e ca fiecare avea dreptate…
    Dar subliminal mesajul invatatoarei strecurat copilului era ca e bine sa te targetezi pe bucatarie sa faci cookies si o sa-ti fie bine….. Ceea ce nu e corect d-le Laurentiu………
    Nu pot toti sa fie Gica Popescu nici Gica Hagi asa ca sa nu ne mai facem chip cioplit din exemple care nu corespund realitatii.
    Cit despre atentia la clasa ,cred ca sunt prea atent si tocmai aici e problema mea , nu accept prosteala pe fatza.
    Am gasit blogul dvs cautind date despre flota comerciala a Romaniei si am ramas impresionat de fotografiile cu navele scrap
    care altadata erau mindria noastra si le gaseam in orice port din lumea asta.
    Oriunde intram in orice port era imposibil sa nu vezi un pavilion romanesc.
    Acum sa bloguiesc cu nenea Marius Bucur care ne calca pe cap si ne spune ce frumos e in Germania si ce prosti suntem noi romanii si cu dvs care-mi spuneti ca Gica Popescu e un minunat si un elegant , va rog sa ma scuzati eu ma retrag .
    Cineva aici doreste sa-mi arate bicicleta zburatoare in timp ce atii fura cu doua maini……Numai bine

    1. Domnule, situatia sta cam asa …

      Nimeni nu-si face chip cioplit din nimeni si nici nu sunt in cautare de modele. Gica Popescu, in opinia mea, a extras exact ce trebuie dintr-o viata plecata de jos … a cistigat bani multi, a jucat cu cele mai importante figuri din fotbalul mondial, a invatat sa vorbeasca, face afaceri la nivel mare si, cu toate astea, omu’ este incredibil de cu picioarele pe pamint. Si, credeti-ma, corespunde foarte tare realitatii … Asa cum corespunde realitatii si domnul Bucur cu ale lui intimplari si domnul Octavian Goga care scria in 1916 despre lucruri care parca s-ar fi intimplat la noi ieri … Toate corespund realitatii. Nu sunteti de acord, asta e …

      Am inteles, il uriti pe Basescu, il faceti chior si nu mai stiu cum. Oricit l-ati uri, omu’ n-are cum sa fie vinovat de disparitia flotei care a stat la ministerul pe care el l-a condus maxim 6 luni, adica pina in aprilie ’93. In timpul asta nu s-a vindut nici un surub de nava. Din ’93 incolo, flota a fost la FPS si s-a dus dracu’ … Si credeti-ma, dintre noi doi, eu am mai mult interes decit dvs ca pavilionul rominesc sa fluture la pupa navelor … am crescut pe vapoare, vorbesc numai despre vapoare, cu asta inca ma ocup si m-as fi ocupat de 100 de ori daca m-as fi nascut.

      Eu nu scriu pe blog ca sa va arat cine a furat cu o mina sau doua. Nu sunt procuror si nici macar politician nu mai sunt. Eu stiu foarte multe despre flota, am si scris aici, voi mai scrie. Aveti un background in shipping, ati putea sa-l folositi sa incercati sa intelegeti ce cititi aici si sa lasati incordarile astea de muschi virtuali, ca nu folosesc nimanui. Unde nu intelegeti, sau unde credeti ca puteti aduce ceva nou, discutam la orice ora, dar fara injectii cu hoti si huo ca e pacat sa ne pierdem timpul asa.

      Apropo de invatatoare si copil … ma tem ca saraca femeie a facut o parabola …

      Pe Oct 19, 2012, la 5:11 PM,

  8. Mersi de raspuns, sa o luam tot metodic dar in sens invers
    Poate invatatoarea nu si-a dat seama cind i-a spus lui fiu-meu sa se faca bucatar, chiar eu i-am zis lui nevasta-mea sa o lase balta dar pina la urma tind sa-i dau dreptate sotiei.
    Mi-a replicat scurt , sa nu-i spuna ea lui asta micu ce sa se faca el cind va fi mare ca NU pentru asta este platita..
    Va felicit pentru blogul d-vs aveti talent la scris dar uneori nu aveti subiectele cele mai fericite.
    Inteleg ca nu puteti sa spuneti multe in situatia d-vstra si sincer imi pare rau ca ati intrat in problemele alea.
    Totusi sa recunoastem ca tot din cauza lui Basescu s-au produs aceste probleme ale d-vs.
    V-ati bagat in partidul unde credeati ca va fi bine …….
    Cred ca atunci cind ati intrat in PDL inca nu aparuse pe youtube – cainele care nu mananca de la basescu

    Doar asa aveti scuze altfel …………
    E bine ca vreti sa va ocupati de vapoare cu atita determinare insa in ultima perioada nu prea ati demonstrat.
    Eu am ramas surprins cind v-am vazut pe dvs si dl Banias in PDL .
    Stiam ca acolo va fi la un moment dat un JIHAD si imi pare rau ca am avut dreptate.
    Imi pare bine ca d-vs si Banias sunteti teferi cu toate ca numai voi stiti cum ati scapat.
    Poate de asta-l respectati atit pe Chioru si nu rasuflati nimic despre problemele adevarate..
    Chioru este porecla lui Basescu din Inst de marina nu i-am spus eu asa colegii il striga , el raspunde si toata povestea o cunosc foarte multi. Cred ca o cunoasteti si d-vs ……..imposibil sa nu o cunosteti.
    Despre dl Bucur ce sa zic sa fie sanatos , il inteleg, poate in Germania acolo daca el s-a straduit sa devina neamtz si poate a reusit cind a venit in Romania si-a dat seama ca romanii au ramas romani. Nu are el dreptul sa ne ia la suturi ca el e neamtz si noi suntem romani.
    Despre Goga ce sa zic si el s-a cam dat cu extrema dreapta si din cauza asta si-a cam tras ponoasele.
    Asta e treaba , nu vii la o nunta si daca unii cinta manele
    , torni bere pe statia de amplificare ca nu-ti place tzie pe persoana fizica .
    Poate eu m-am ambalat cu dl Gica Popescu , am si facut acea confuzie cu Piturca si asta a cintarit si mai mult sa sar la tastatura si sa incep sa dau din degete ……….
    Imi cer scuze am gresit alta data nu mai intru asa in rosu la prima basma colorata fluturata dupa coltz.
    Da stiu Gica Popescu e ok si e de apreciat ca banii nu i-au tulburat gindirea cum se intimpla de obicei.
    Toate cele bune sanatate, o sa intervin mai rar sau poate deloc pe blogul d-v insa voi ramine un cititor constant asteptind noi subiecte. Bafta numai bine

    To. Ca. 19 oct 2012 15.45 lt

Lasă un răspuns

