Furtună pe forum

De două zile Cuget Liber dă cu bățu’ prin gard … scrie articole despre examenele de brevet, proaspăt mutate la București … vai, dar ce murmur, dar ce freamăt … ieri, pe forumuri, lumea își spală ciorapii și bulendrele online. Am citit și adevăruri și mai puțin adevăruri și exprimarea mai mult sau mai puțin coplanară cu gramatica limbii române despre cum fură unul sau altul, cum se trec examenele pe șpagă și, normal, toate au o trimitere spre politică, la final … Face ce face PDL-ul și și-o ia …

Acum, puțină liniște, tovarăși … ANR-ul este o unitate născută din fostul Inspectorat al Navigației Civile care, la momentul re-locării în Constanța, că a fost și pe la București, avea vreo 40 de angajați … am fost unul dintre ei. Paradoxal, evoluția acestei instituții a fost invers proporțională cu necesitatea ei … ne-am pierdut navele, ne-am pierdut registrul, mai aveam puțin și pierdeam și ieșirea la mare … nu-i nimic, instituția a căpătat tot felul de valențe și de compartimente. Unele cu mai multă legitimitate, altele cu mai puțină. Parcursul ANR nu a avut culoare politică … au fost Chintoan, Vali Pârvulescu și Eugen Olteanu de la PSD, Paul Brânză de la PDL, Vali Șerbănescu, Costică Matei și acum Șagău de la PNL. Suprapopularea și lipsa fluenței procedurale generează și astfel de consecințe … lumea-și plătește polițe pe internet.

Cauzele sunt multiple … eu le reclam de 10 – 12 ani. Ca deputat sau director în cadrul Ceronav sau președinte al Ligii Navale … cu același rezultat. Zero. Ba am părut și un brotac frustrat, reclamând tot timpul că portul nu merge bine. Rolul unei administrații maritime, că asta este ANR-ul, este să reglementeze, să autorizeze, să verifice, să înmatriculeze, să gestioneze resursa umană din domeniu și să salveze oamenii implicați în incidente navale în zona de responsabilitate … n-are treabă cu inspecțiile la tancuri sau alte invenții … porturile trebuie gestionate de autorități portuare, adică entități care să aibă putere de căpitănie și care să umble după trafic și business și care să creeze plusvaloare. În toată lumea e la fel. Noi nu dorim să fim la fel … ne dorim un Radionav fără obiect de activitate în secolul ăsta, un grup salvare care nu salvează nimic, căpităniile sunt la ANR care autorizează agenți care lucrează pe terenul administrațiilor portuare și totul e o varză.

Încercările de a purcede la o clarificare a orizontului portuar s-au lovit de … păi Radionav-ul e la PNL și ACN-ul la PC și nu mai știu ce nu știu unde … e, vii tu cu revoluție acum … mi-am încasat înjurături de unde n-am bănuit și de la oameni pe care nu i-am cunoscut … inclusiv acum, a scris un cretin pe forum că am avut ambarcări fictive … are rost să-mi pun mintea cu el să încarc pe blog filmări din voiajele de comandant prin Brazilia sau aiurea … toate astea pentru că oamenii n-au fost informați corect să afle că o reorganizare e benefică, le ușurează munca și face portul Constanța o destinație mai atractivă pentru business …

Ce-a rămas? Neglijarea a ceea ce chiar ar fi misiunea principală a Autorității … școlile de marină, examinările, brevetele … standardul de educație al țării în domeniul maritim … școlile produc absolvenți și nu brevetați, se îndepărtează din ce în ce mai mult de marină pentru că sunt populate de un corp profesoral care n-are legătură cu meseria asta … ce și de la cine să învețe … brevetează 12% dintre absolvenți, iar examenele sunt cum sunt. Multe dintre reproșuri sunt îndreptățite, altele chiar nu. Am colegi care au dat examene de pilot, care sunt aproape identice cu cele de comandant și au învățat circa trei zile … și sunt convins că n-au dat nici de-o cafea … Mă îndoiesc însă că cei care chiar și-au cumpărat examenele se destăinuie pe forum … spectacolul și injuriile sunt rezultatul domnilor din sistem, fără îndoială, care, sub protecția anonimatului, spun ce n-au tupeu să spună în interior, de ani de zile …

Din păcate, oferim o imagine neplăcută în exterior, domnilor și e păcat. Avem o meserie prea frumoasă ca s-o mânjim cu rahat.

 

 

 

 

 

5 gânduri despre “Furtună pe forum

  1. Felicitări, domnule Mironescu! Vă număraţi printre oamenii care îşi iubesc meseria şi nu au trădat-o niciodată, indiferent în ce funcţie s-au aflat şi ce rang social au deţinut. Eu am apreciat eforturile făcute de dvs. pentru renaşterea shipping-ului românesc. Chiar dacă nu au fost încununate de succes, sunt convins că au contribuit la dezvoltarea spirutualităţii marinăreşti şi la păstrarea speranţei. Iar despre condeiul dvs., nu pot să spun decât că este ascuţit ca o sabie de samurai şi are
    forţa tridentului lui Neptun.

    1. Sunteți prea amabil, domnule Tița. Pe de altă parte, permiteți-mi să vă felicit pentru inițiativa de a aduce în atenție această zonă spinoasă dar foarte importantă. Chiar dacă generează senzaționale dezvăluiri anonime pe forumuri articolele dumneavoastră scutură praful de pe această instituție a cărei inerție ne poate costa viitorul … Iar când mă refer la instituție, mă refer la Ministerul Transporurilor care datorează preocuparea sa unităților din zonă, fie că e port, ANR sau Ceronav. Multumesc și vă rog să contați pe sprijinul meu.

      1. AUZI – MIRONESCU- MARINARIA SI EXPERIENTA ????

        POATE – MIRONESCU – CIOLAN SI TUPEU OBRAZNIC !!!!

        CE ZICI DE ASTA ???

      2. Îmi iau înapoi afirmația despre anonima calitate a postacilor care-și permit să mănânce rahat de la adăpostul unei deplasări în Letonia. Trăim în satul global, în definitiv …

Lasă un răspuns

