Fotbal la Constanța

Noi am avut noroc că am trăit într-un sistem care ne-a ajutat, am avut noroc de profesori, care erau foarte buni pe vremea aia și așa am ajuns remarcați de cei de afară și … Hagi Gheorghe, 25 septembrie, la Antena 3 …  Tot Hagi a spus că, fiind român, a fost dezavantajat în carieră … ocazie cu care și-a luat voma caracteristică șefului pereme în zilele în care nu-și ia toate pastilele … Hagi n-a mințit și nici  nu s-a contrazis în ceea ce a spus. Sistemul l-a ajutat, da … sistemul comunist, să precizăm … puștiul îndrăgostit de minge, plecat din Săcele, județul Constanța a putut să depășească nivelul de fotbal pe imaș în sistemul educațional comunist și a lui ramură sportivă Daciada … Hagi a jucat fotbal pionieresc la Pescărușul Casei Pionierilor, a trecut la FC Constanța, de acolo Luceafărul București, alt creuzet comunist de talente … iar de aici până la Real Madrid totul a fost simplu și firesc … totul a fost posibil datorită profesorilor și antrenorilor, adevărat, dar opera lor a putut exista în primul rând datorită lui Hagi, ambiției acestui om și dragostei pe care i-o poartă fotbalului.

Am avut ghinionul că am fost român. Crescut în alt mediu, aș fi fost mai bun … are dreptate, da. Profesorii, antrenorii îți pot modela stilul, procedeele tehnice, pot îmbunătăți moștenirea genetică … mentalitatea necesară adevăratului profesionist, comportamentul, autocontrolul și convingerea că poți fii cel mai bun … ehehe … astea se montează de națiuni și nu de adunături de populație cum suntem noi.

Hagi asta a spus … și spune de ceva vreme. A beneficiat de bunele și relele României. Ca noi toți. A mai spus câteva lucruri de bun simț … la douăzeci de ani ai 15 ani de fotbal în spate … gândul mi-a fost la cum să ajung mai bun, cel mai bun, să ies în evidență, să se audă de mine, să joc bine … banii vin mult după. La început, te gândești la glorie. Adevărat. În cazul lui … și în cazul multora cu educația plecată din aceeași zonă de timp … pionieri, daciada, juniori republicani … În cazul celor de douăj’ de ani de acum … tragedie. Cruduța, poker, audibeeemvemerțedes, fițe, bani și bășini … frumos viitor avem … am văzut și la televizor … n-o să fie bani pentru pensia decrețeilor … mă număr printre ei, m-am îngrijorat deja …

Hagi a fost mare. Mare, mare. N-are corespondență cu absolut nimic din ceea ce se întâmplă acum în fotbalul românesc … Și a fost mare de la început, de la 17 ani  … Am fost martor la meciurile lui … eu n-am văzut la nimeni ruperea de ritm de care era Hagi capabil. Absolut incredibil …

Și ceea ce e mai frumos este că banii pe care i-a făcut rupându-și oasele, stând departe de familie, îndurând diete și saune și alergând două antrenamente pe zi, eh, banii ăștia îi bagă tot în fotbal … în academie, în stadioane … Mizând pe o investiție pe termen lung în țara asta, în fotbalul miticesc în care șpaga este deja tarif, depinzând de atâția oameni puși pe căpătuială rapidă … Hagi este nebun de-a binelea. Chiar nu glumesc …

Pentru el am făcut ceea ce n-am mai făcut demult. M-am dus la meci, juca echipa lui cu Iași … în fața unei audiențe de până-n trei mii de oameni. Între cei veniți la meci am recunoscut multă lume din zona mea de vârstă. Unii mi s-au părut cunoscuți, doar … am încercat să mi-i imaginez mai tineri, mai cu păr, mai fără burtă, mai fără copiii pe care îi țineau de mână …  Sunt convins că toți au venit la meci din același motiv pentru care am venit eu. Pentru Gică Hagi. Meciul a fost cum a fost … tribuna liniștită, fără mari input-uri de atmosferă. Viitorul a bătut unu zero. La tribuna a doua, într-un colț, doișpe inși numărați de mine personal, ce puteau striga … Academia pentru noi este un gunoi …

Asta a găsit firesc să strige o duzină de tembeli din Constanța, orașul de multă vreme văduvit de o echipă de fotbal de divizia A, oameni intrați pe stadionul închiriat de Hagi, proprietarul Academiei de fotbal care educă sute de fotbaliști mai mici sau mai mari, Academie a cărei funcționare implică milioane de euro anual, bani pe care cel înjurat îi scoate din buzunar cu seninătate și încredere în viitor. Spuneți voi, nu-i omu’ ăsta nebun la cap?

2 gânduri despre “Fotbal la Constanța

  1. asa-i. am urmarit si eu emisiunea de aseara si eram ca in fata unui film emotionant, cand sa plang de uimire cand auzeam explicatiile, cand sa zambesc de incantare ca exista inca in cate unii o farama de vis…
    o fi nebun, dar nebunii ca el ne ajuta sa ma inghitim o data in sec si sa mergem mai departe.
    spor-t! 🙂

Lasă un răspuns

