Tabela ABC

E ceva vreme de la ultimul meu voiaj … și, sper, destul de puțină până la următorul. Când am plecat în primul voiaj de comandant am preluat nava de la nimeni. Vaporul venise dintr-un voiaj de 8 luni, era acostat în dana 60, cu tribordul la cheu. Comandantul pe care trebuia să-l schimb își băgase picioarele la acostare și-o tăiase acasă … era din Tulcea. De la Intreprinderea de Pescuit Oceanic Tulcea … băieții cu stagiu considerabil la IPO erau mai relaxați, așa, cu disciplina, cu procedurile … în Navrom umbla vorba că dacă vezi Bosforul doar din avion e mai complicat cu nava și exploatarea ei …

Am văzut vaporul, am stat de vorbă cu șeful mecanic pe care l-am convins să meargă și cu mine în voiaj … și am luat-o de coadă … n-a fost simplu, trebuia predat la registru, nava era cum era … n-o vorbesc de rău că mi-a mers bine pe ea, m-a dus și m-a adus și pe mine și pe restul echipajului și asta e. Am predat, am plecat, am mers un an cu ea și a fost foarte bine … iar preluarea navei n-am semnat-o cu nimeni …

Evenimentele din ultima perioadă mi-au adus aminte de vaporul preluat fără semnătură … ha, cred că lipsa de apetență pentru decontarea actului de comandă e caracteristic ăstora din Tulcea … Domnul Ad interim și-a concediat consilierii și-a plecat în concediu. N-a mai predat butoanele alea 12, actele semnate, n-a mai condus nimeni pe nimeni. Țara a rămas două zile fără comandant suprem … eu nu-mi imaginez cum e asta. Știți, când eram în școala de marină, dacă Ceașcă pleca din țară, eram consemnați în unitate … se dădea tabela ABC, să mor dacă știu ce e asta și acum, după 25 de ani … comandantul suprem era plecat, drept pentru care toți cei sub arme, și să fi fost vreun sfert de milion, la perioada aia, deci toți  trebuia să stăm în unitățile României să îi ținem locul … și vegheam și vegheam și râul și ramul …

Sunt curios, s-o fi dat tabelă ABC săptămâna trecută?

 

 

Un gând despre “Tabela ABC

Lasă un răspuns

