Mai avem un trafic de influență. Cum procedăm …

Așa … deci, stimați tovarăși, situația este complexă … Ieri, facem cargoplanul pentru munte … bagaj, apă, laptop, telefoane, încărcătoare de telefoane, câine. Oprit aragazu’, închise ușile, geamurile, tot. Bravo … Hai. Stai că e ceva în cutie … Vezi ce e în cutie … Hopa, un plic de la Ministerul Public. Nasol, astea sunt cu taxe, cu bani de plătit cheltuieli de judecată. Ha … ar fi fost bine. Îl deschide Adriana și înțepenește cu el în mână. Trafic de influență … Abuz în serviciu … Mironescu Laurențiu … Secretar General … Neîncepere a urmăririi penale. Doamna Mironescu se balansa cu hârtia-n mână, până la urmă am citit-o amândoi atârnați de gard.

Ce ne spune hârtia … se face că în anul 2010, pe 26 decembrie, tocmai se întâmpla un control la complexul Dragonul Roșu. Foarte bine, uamenii legii să-și facă datoria, tovarăși, că nu-i împiedică nimeni … ah, ba nu, îi împiedică. Cum, de ce, cine? Cum, cine, nu v-ați prins? Eu îi împiedicam … Unul dintre performerii controlului (care erau doi) își aduce aminte, după mai mult de 6 luni, adică în 30 iunie 2011, că în timpul controlului cineva, deținător al unei funcții mari în Minister Administrației și Internelor pe numele lui Mironescu, i-ar fi cerut la telefon s-o lase mai moale … ei nelăsând-o moale, luptând până la unul împotriva evaziunii fiscale, se presupune pe cale de consecință. Și dacă tot și-au adus aminte, au făcut o sesizare la DNA, că tot era la modă … După mai mult de un an, adică în 17 iulie 2012, DNA își declină competența … pardon, ei anchetează fapte de mare corupție, de exemplu vinul pentru partid … în fine, dosarul ajunge la Parchetul de pe lângă Tribunalul București care sesizează niște chestii … de exemplu, eu nu eram secretar general la Ministerul de Interne în decembrie 2010, în fapt, nici nu știam că am să devin … Mai precis, ministrul Igaș m-a convocat la minister pe 27 decembrie, iar în funcție am debutat pe 7 ianuarie 2011 … Aprigii apărători ai legii, care au luptat cu evaziunea chiar împotriva telefoanelor date de la minister și și-au adus aminte asta după jumătate de an, n-au putut demonstra că eu aș fi fost persoana care ar fi vrut să oprească controlul … aș fi fost chiar curios cum s-ar fi putut demonstra, mai ales că nici nu știu unde-i chestia asta roșie numită dragon, nu știu pe nimeni acolo … ce știu este că este polul evaziunii fiscale din România, iar cei care se dau controlori pe acolo își anunță controalele cu o săptămână înainte și sunt niște manglitori, indiferent câte denunțuri fac, pe unde le fac. Mironescu nu era secretar, ăia au fabulat, da? Neînceperea urmăririi penale. Okay.

Nu m-am putut opri să fac analogia cu marele procuror de la denea … eram acuzat că am făcut trafic de influență din funcția de președinte al organizației municipale PDL Constanța. Nu eram. Care era obiectul traficului? A, un ajutor în produse din partea finului familiei … a vrut omul ceva, în schimbul ajutorului? Nu. Din ce poziție îl puteam eu ajuta? Nu se știe, că n-aveam niciuna … s-a întâmplat ceva? nu, nici vorbă. Când s-a întâmplat? Cu vreun an de zile înainte să ajung secretar general în minister … ah, bun, mare corupție … Rezoluția trebuia să fie exact aceeași. Iar contextul în care s-a întâmplat și analizat și văzut … cine-i ăsta? Cu ce se ocupă el … Cu reforma în minister. Bun. Cine vrea să-l facă, ia să vedem, unde duce firul? Dar, uups, ghinion … rezoluția n-a fost la fel. Ba chiar dimpotrivă. S-a executat circ, iar eu am fost uns șef de lot în vamă, eu care n-am călcat în vamă în ultimii trei ani, cred …

Ambele acuzații au avut același scop … eliminarea mea din funcția ocupată. Ambele sunt fabricate, ambele emană același parfum, de cusătură cu ață albă … trafic de influență în virtutea unor funcții inexistente la momentul lucrăturii, acte neconsumate, infirmate de toată lumea, ambele semnalate după mult timp de la presupusa, științifico-fantastica, derulare … Una a reușit. Cealaltă, nu. Sau poate a doua n-a reușit, pentru că reușise prima. În fine, cert e că mesajul a fost înțeles … vreți reformă? Na, reformă. Și reformă n-a mai fost.

Acest tratament îl primește cineva care și-a dorit modificarea modului în care cel mai mare minister al României își face treaba. Îl auzeam pe meteoricul ministru Rus cum povestea el despre deficiențele ministerului, cum nu erau politici publice, cum nu erau multe … hai, nu serios, pe bune? Dar cine a avut un stagiu de câțiva ani acolo? Sau deficiențele sunt proaspete și înainte totul era beton? Nu era, din păcate … și după ce-am luat-o din toate pozițiile, am înțeles și de ce nu s-a apucat nimeni să le rezolve cu adevărat … uitați-vă la mine și o să înțelegeți de ce. DNA, ANI … că am trecut și pe acolo, acuzat a duce o viață „luxuriantă” … acum Parchetul pe lângă Tribunalul București … dar suntem doar la început. Bănuiesc că surprize voi mai avea … sau poate nu. În definitiv, nu mai sunt nimic acum, nu mai reprezint niciun pericol pentru nimeni. Dar i-am preocupat … tare sunt curios ce i-a preocupat așa.

Pe de altă parte, toate trebuie să se oprească, mă gândesc … adică trebuie să existe o determinare de-a pune lucrurile în ordine. Și când spun ordine, mă refer la ordine, la reconstruirea instituției care ar trebui să fie ofițerul de poliție, la reașezarea, pe baze corecte, a sistemului de învățământ în minister, mă refer la credibilizarea actului de administrație derulat de minister, mă refer la multe … Altfel … n-avem nicio șansă. Toată șandramaua asta se va prăvăli pe noi când ne va fi lumea mai dragă … Nu știu cine trebuie să dovedească această determinare și cum să procedeze fără a înfunda pușcăria grație bunei intenții … dar trebuie să apară cineva și să înceapă vindecarea.

3 gânduri despre “Mai avem un trafic de influență. Cum procedăm …

  1. Deh,…”teoria conspiratiei”…nu va faceti probleme ! In tara, peste tot se vad numai corupti, numai „rai”,…asa ca nu ma mira ! Apropos de titlu, stimate domnule CLC, pe forumul subsemnatului, la „Povesti Marinaresti” o sa gasiti ceva simpatic. Daca credeti ca prezinta interes, o puteti prelua (povestea) pentru un eventual material.

Lasă un răspuns

