Promoția 1986 – 1991

Dom’ Comandant Lucică Iordache mi-a făcut o surpriză … bun, îmi spusese el mie ceva pe acest subiect, dar surpriză a fost că a a dat de ele până la urmă … deci … ordinea notelor absolvenților promoției 1986 – 1991, cu media generală pe ani de studiu.

no.

 

Nume/Anul de studiu

 

I

II

III

IV

V

Media Generală

1.

Senciuc Cristian Octavian

9.35

9.70

956

9.72

9.63

9.59

2.

Iordache Lucian

8.38

8.47

8.33

9.07

9.54

8.76

3.

Albu Cristian

7.97

8.52

9.00

9.00

9.00

8.70

4.

Găitănaru Adrian

8.14

8.73

8.51

8.50

9.45

8.67

5.

Bantaș Mircea

8.23

7.88

8.82

8.78

9.36

8.61

6.

Mironescu Laurențiu

8.14

7.94

8.36

8.84

9.36

8.49

7.

Nedelcu Dan-Ionuț

7.50

7.67

8.03

9.07

9.54

8.36

Constantinescu Alin Lucian

8.11

7.76

8.10

8.07

8.81

8.17

M-au năpădit amintirile … Cristi Senciuc provine din megalopolisul Giurgiu. Pur și simplu nu avea rost să-ți bați capul să-i stai în față la carte … de fapt, se vedea cine a învățat dintotdeauna. Și la toate … Noi, în majoritate, derbedei … cine dracu’ a învățat vreodată, în liceu, la chimie … sau istorie, nu mai vorbesc filozofie … pierdeam timpul pentru un 7 și el nu citea mai nimic și lua 10 … Distanță mare între el și noi, restul … insurmontabilă, chiar. A făcut un singur voiaj de ofițer III, la Navlomar, pe Alba. A prins un șantier, reparație capitală acolo, a stat 11 luni. Nu mai știu dacă s-a mai întors în țară, cert e că e tot în Malta, îl cheamă Cristian cu Ch, e broker de ambarcațiuni de agrement și-l doare la bască. Ne-am mai văzut în ’96, când tocmai era să ne punem pe stânci cu Sousa, într-un blackout feroce, am intrat acolo la reparații. Băiat adevărat, extrem de inteligent și muncitor.

De Lucică am povestit … Comandant de cursă lungă, la a doua generație, merge pe mineraliere mari. Cristi Albu, asemenea, fiul comandantului legendar al Fălticeniului, Florian Albu, promoție 1965, comandant și el, pe nave de transport gaz lichefiat, la NYK. Găitănaru, din Râmnicu Vâlcea, retras inland, n-a navigat foarte mult, și-a lăsat barbă … Bantaș Mircea, comandant de portcontainer, mândru tată la patruj’ și ceva de ani, șeful promoției 1986 a Liceului de Marină Militară. Cu mine v-am tot plictisit pe aici … Mă uitam ce medie mică am avut în anul II … îmi aduc aminte, pe caz de impertinență, am luat 6 la Arme sub apă, cu Rangu’ II Capone … materie la care cel mai idiot lua 8. Eh, i-am depășit pe toți … Nedelcu Dan Ionuț, fiul directorului comercial din inventarul ultimilor douăj’ de ani ai Navromului, reapucat de navigație după o perioadă de repaus de vreo 10 ani … e secund, ofițer DP pe un super remorcher prin Norvegia, se ocupă cu recuperare de comori …

Nu știu de ce l-a păstrat Lucică și pe Alin … nu merita, la modul în care m-a lăsat să mor pe motive de beție crâncenă în anul I … Rușine, huo …

Mesajul domnului Iordache …

Salut!

Asa cum am promis, uite ca am sapat in arhiva personala si am gasit:

-mediile din institut la primii 7 din promotie + Alin

-notele de la sesiunea de examene de la 3rd mate.

 

See attached!

Nu au ele relevanta maxima, dar arata ca in acea perioada nu exista 

„10 pe linie” iar nota 8 si 9 intr-adevar insemna ca ai habar de materie!

 

Bafta,

Lucica

Am gasit si carnetul de note de  la Institut, cu antetul si notele din anul I

completate de tine sau Jones (dar mai degraba de tine, ca erai „cancelar”

pana sa te duci la Comp. Sportiva). 

Confirm … Eu le-am scris pe toate și nu Jones, adică Ionescu Cătălin, colegul meu alături de care era să rămân corigent la istorie, în clasa a XI-a, suspectați a fi scris unul ambele extemporale, am mai povestit, nu revin, dar scriam identic.

Lucică are, ca de obicei, perfectă dreptate … nu existau 10 pe linie. Însuși Senciuc, în intimitate zis și Cicli, mai scăpa piciorul … Oricum, nu putea să se facă de râs și a luat primul și la examenul de brevet de ofițer maritim III … într-un fel, mă bucur că n-am mai dat examene împreună … așa am putut eu termina primul la restul examenelor, adică de II, de secund și de comandant, asta așa, să mă dau balenă în polonic.

MEDIE IMC EXAMEN OF.MAR.III

Deci … așa și cu promoția asta de băieți de tați …

16 gânduri despre “Promoția 1986 – 1991

  1. domn Comandant Jordache & Kaptan, dati o p’aia cu primii 3 ani de scoala… ca dupa revolutie au aparut ‘bursele’ pt ‘studenti’ ‘f. bine pregatiti’, chiar nu mai tineti minte??? :)))… dati o p’aia cu examenele cu Ciobanu :)))) va raog frumos sa ma treceti, ma cheama …. :)))))

  2. Salutam colegii ! Alin a fost prea multi ani coleg cu mine (de prin a V-a) basca vecin si partener de „noua pietre”, „lapte gros” sau „cartonasele” ca sa-l iert. Si mai este ceva: in scoala generala, la fiecare teza sau simpla lucrare pe care o aduceam acasa eram invariabil intrebat de maica-mea: „Dar Alin cat a luat!” Nu Ali Aidin, nu Nitescu Ion (Uti,) nu Adina Prejeslavschi (nu stiu dc am scris bine – era cea mai buna dintre fete). Toti mai sus enumerati erau varfurile clasei noastre, dar eram intrebat invariabil doar de nota luata de vecinul meu de la etajul V, Alin. Asa ca din obisnuinta i-am luat notele atat lui cat si celorlalti colegi la terminarea IMC-ului. Iar ce spune Laurentiu referitor la colegul meu de banca Cristi Senciuc am simtit si eu, bucuros cumva ca am iesit din umbra lui la examenele de of.mar.2, 1 si clc. Stiti doar ca la mine au contat notele in scoala, Un fel de „tocilar” cum se mai zicea pe atunci, nu stiu daca mai exista termenul in scolile de astazi.

    Am uitat faza cu Ciobanu si cine a fost implicat, poate ca nu poate fi data pe post, ne vedem la un suc eventual. O seara buna!

  3. Laurentiu, Mircea Bantas a fost un elev foarte bun in LMM (si candidat din Bacau, ca si mine in 1982), dar n-a fost seful promotiei 1986…

    1. Frate, scuze, asa știam, că a fost primul. Oricum, din cauză că din ’84 nu s-au mai admis specialități la admitere, au fost puțini cei din LMM intrați la comercială, în promoția noastră. Adi Grigorof și Toma Laurențiu, cu mine-n clasă și Vasile Nițu cu Mitoi, la cealaltă, că n-am fost decât două clase. Bantaș a intrat la pești. Știu că tu ai fost șef de promoție la militară în anul nostru.

      1. Narcis a fost seful promotiei LMM ’86. Bantas a fost al doilea iar, hmmmm, subsemnatul al treilea ;). Oricum, in liceu era doar chestie de orgoliu, nu conta prea mult. In Institut insa era important fiindca la absolvire iti puteai alege postul (iar ptr. Marina Militara asta putea insemna diferenta intre un post in Constanta si unul in Sulina). Insa stiu pe cineva, mai mare ca noi, sef de promotie la Militara care dupa atatia ani de invatat din greu, tot pe o barcuta in santier in Mangalia a ajuns. Imediat dupa repartitii, bineinteles, s-a eliberat un post la Comandamentul Marinei in Constanta pe care l-a ocupat baiatul unui amiral (din aceeasi promotie cu prietenul meu).

      2. Adi … corect, asa este, cred ca stiu si cazul sefului de promotie si cazul baiatului de amiral. Iar daca atunci aveam impresia ca se fac mangle, stai sa vezi acum … Ai fost medalie de bronz in liceu? I-auzi … tocilarule …

  4. Ei, nu-i nevoie sa te scuzi… trecute vieti de doamne si domnite… ai dreptate, dintr-o promotie a LMM-ului de peste 250, au intrat 30 la militara, cativa la comerciala si pesti, multi pe la maistri dar si mai multi au plecat care incotro… Era si mult suparare pe armata dupa 4 ani de restrictii si, de la caz la caz, suferinta… Numai ca la Institut a urmat ceva similar, multa caprarie degeaba… Profesorii erau buni si corecti, cu cateva exceptii, bineinteles… dar cine invata primea nota meritata. Nu stiu cum mai e acum, copiii mei nu mai invata in tara si aud tot felul de lucruri…

    1. Narcis, uite, Adi a pus podiumul in ordine. Auzi, si ca tot ne dam in birfa, poate n-ar strica sa-mi povestesti intr-un mesaj ce faci tu acum, sa facem un material cu oamenii adevarati ai promotiei noastre … Ma rog, am intrat odată, am mers si pe mare impreuna in ’87, am terminat in diverse locatii, dar cind ma gindesc, tot impreuna ne vedem, comerciala cu marina militara.

  5. Ce am facut eu nu se compara cu ce ai facut tu, Adi sau colegii comandanti de nave (comerciale sau militare). Voi chiar ati facut performanta. Eu mi-am vazut de carte, dupa Academie am facut Dreptul la Univ Bucuresti si Stiinte Economice la Ovidius. Radeam la un moment dat intr-o discutie cu un prieten, nu-mi venea sa cred ca am facut 12 ani de facultate consecutivi. Asta in timp ce in Marina Militara, pe corvete sau fregate ma indeletniceam cu lupta submarina (nu ne-au lasat sa dam la Academia de Comanda decat dupa ce eram capitani, asa ca n-a mai fost cazul). Din 99 am inceput sa lucrez in domeniul juridic la SMFN, pe urma la Academie. Am avut un an de haiducie prin Congo in 2002-2003, ca observator militar al ONU, iar la intoarcere am aplicat pe un post la DPKO. Din 2004 lucrez in NY in Serviciul de generare a fortelor, unde facem rost de trupe si echipament de la tarile membre, pentru misiunile de pace ale ONU. Am avut o intrerupere in 2009-2010, cand m-am intors in Bucuresti la SMG. Am coordonat de la infiintare misiunile din Sudanul de Sud si din Abyei. Asa cum am zis, nu e mare lucru. Copiii mei, in schimb, au cu ce se lauda. Fata cea mare e studenta la Drept la Hofstra University, cea mica e anul III la Arhitectura la Cornell University (amandoua au facut liceul in SUA), iar baiatul trece in clasa a patra. Pentru ei, aventura mea la ONU in NY chiar a folosit. Eu inca pendulez intre doua lumi, separate de un ocean dar nu atat de diferite cum s-ar parea la prima vedere…

Lasă un răspuns

