2011 … 2012 … 2013?

Breaking news … Săriți, opriți nunta, cineva din greșeală a îndopat-o pe mireasă …

Mișto rezultatul la bacalaureat, nu? Patruzeci și ceva la sută promovabilitate pe țară? Bravo, fraților, bravo … La ce vă așteptați? Acum se decontează anii de bordel în învățământ … de fapt, la o analiză mai atentă, bordelul e o expresie nepotrivită, știți … bordelăritu’ e o industrie competitivă, în definitiv, unde raportul calitate/preț este primordial … or în învățământul românesc al prezentului calitatea este o chestiune inexistentă.

Pentru mine este o veste bună acest rezultat … De ce e bună? Pentru că pe aproape 60% dintre analfabeți nu-i vom afla studenți la toamnă …  Învățământul superior din România nu mai are bariere la intrare, intră cine vrea și, pe șpagă, termină tot cine vrea. De asta e o veste bună, pentru că suntem feriți de șocul pe care l-am fi putut avea peste vreo patru, cinci ani, când ne-am fi lovit prin administrație și instituții și industrie de inteligența frustă a domnișorilor și domnișoarelor care au punctat doi pe linie la bacalaureatul, relativ corect, al anului 2012 … De ce spun relativ corect? Pentru că organizarea bacalaureatului a fost, să zicem, bună … Din vorbele care circulă printre proaspeții examinați, se pare că au fost norocoși care și-au putut aranja bacul … Nu atât de mulți ca altădată, asta-i clar, dar sita a scăpat câțiva luminați care n-au învățat nimic, dar au sărit de 9 la final.

În opinia mea de … hm, să zicem, gestionar al unor domni absolvenți de liceu care ajung studenți, ulterior absolvenți de școală de marină fără să aibă deplina și ferma înțelegere a alfabetului … eu cred că un procent care ar reflecta starea de fapt reală a învățământului liceal ar fi 30, poate 35.

Mi-am luat inima în dinți și m-am uitat pe subiecte la fizică. Modulul 1, cinci întrebari, am punctat 5 din 5, fără a avea pretenția că am fost vreo rudă de valoare la fizică … Ba nu, am fost, mi-am adus aminte că pe 3 noiembrie 1983 am luat primul 10 la fizică dat în liceul Mircea de Protopopescu … dar de 25 de ani cin’ s-a mai uitat pe vreo formulă, vreodată … Dacă o persoană de 44 de ani a fost în stare să răspundă corect la o parte dintre întrebări, în contextul în care n-a citit un rând care să aibă legătura cu fizica în ultimul sfert de secol, mă gândesc că un licean care să fi depus un minim efort, ar fi fluierat la examen … deci gradul de complexitate n-a fost cocoșător.

Rezultatele la bacalureat în 2012 confirmă rezultatele din 2011. Ambele confirmă stadiul la care a ajuns școala românească după douăzeci de ani de promiscuitate, de nepotism, de reformă fără cap, de clientelism și de multe altele. Și mai confirmă că organizarea ultimelor două examinări au fost de bună intenție. Confirmă un semnal de alarmă. Ar fi trebuit să însemne și altceva decât scoaterea din cursă a analfabeților ajunși în ultimul an de liceu. Aș vrea să văd ce se întâmplă cu liceul privat din Constanța care s-a ocupat de proprii elevi așa de strălucit încât a avut procent de promovabilitate exact zero. ZERO.

Mărturisesc că n-am mari speranțe de la doamna ministru al Educației. Cineva care anul trecut a propus ca absolvenții de liceu care n-au luat bacul să intre la facultate în nu știu ce condiții, mă gândesc că nu poate fi credibilă în tentativa de a însănătoși un sistem splendid de putred. Eventual o văd promotoare a respectului față de elevi și profesori și a scoaterii camerelor de luat vederi din sălile de exemen. Asta da, o văd în stare. Și, lucru de neimaginat, gradul de promovabilitate a bacalaureatului anului 2013 va înregistra o creștere spectaculoasă ceea ce va confirma abordarea corectă a politicilor de stânga în educația din România. Și asta e chiar păcat, fraților. Că aici nu mai e vorba de stânga, dreapta, politicieni dintr-o parte sau alta … Nu. Aici e vorba de determinarea de a proteja viitorul României. Aici e vorba despre corectitudine într-o țară care nu e cunoscută drept fan al corectitudinii sau rigorii. Aici e vorba despre o misiune de dascăl cu vocație …

Dar … hai să ne îngrijorăm de rezultatele bacului 2013 în 2013 … Până atunci … am scăpat de niște maneliști … Ura, ura și iar ura.

5 gânduri despre “2011 … 2012 … 2013?

  1. Credeti ca cei care au promovat examenul „de maturitate” (halal maturitate! dar, ma rog…) sunt prea deosebiti de cei care nu l-au promovat? Ma indoiesc si imi rezerv dreptul de a crede ca din acestia, sunt o buna parte care nu au prea multe la mansarda.
    Sunt tot aceia care iti arata onorabilul deget in trafic, desi ei sunt cei care gresesc, sunt cei care bantuie cluburile noptile de week-end si cei care beau Timisoreana la 2 litri pe banca in fata scarii, desi unii nici nu au 18 ani.
    Acestia sunt mare parte copiii din ziua de astazi. Si tind sa cred ca aici se doreste ca noi sa fim si sa nu mai avem olimpici si medici care sa lucreze prin Germania si Marea Britanie si ingineri care sa emigreze prin Canada, State si Australia samd.
    Noi trebuie sa fim un popor de dobitoci, condus de dobitoci.

    1. Domnule Mocanu … Asta ar insemna sa fie un complot general care sa aiba ca scop scoaterea românilor de pe piata muncii intelectuale, sa inteleg? Parerea mea este ca suntem pur si simplu idioti. Nu e niciun complot. Nu putem gestiona schimbarea care, sa vezi comedie, e continua …

  2. Este o mare diferenta intre cei care au promovat si cei care nu au promovat. Asta o afirm in cunostiinta de cauza, pt ca am exemple clare, aproape de mine, din ambele parti.

    Hai sa nu generam multimi de cuvinte care sa sune interesant pe vreun blog…daca nu cunoastem. In fapt merge replica unui bun amic si cred prieten: „Despre ce vorbim?”

    Liceele Mircea cel Batrin si Traian din Constanta au, se pare, promovabilitate 100%. Managementul liceelor in chestiune si calitatea elevilor au fost conditiile necesare pt realizarea acestei performante pt ca au creeat acel drum, acea referinta atit de necesara tinerilor in ziua de azi.

    Din pacate, cei care ii descrieti exista si sunt, in acceptiunea mea, victime ale societatii in care traim. Sunt, in aceea zona, a nepromovabilitatii foarte multi care nu au avut sansa de a evolua intr-un sistem potrivit.

    Mai mult, ei vor fi cei care vor munci cu abnegatie si devotament, si poate competenta si vor contribui la fondul de pensii pt ca Dvs si eu si toti ceilalti sa aiba (oare) pensie…

    1. Stimata doamna … sau stimate domn, e posibil sa aveti dreptate si sa fie o mare diferenta intre cei de deasupra liniei si ailalti. Am vazut la televizor absolventi de la Sfântul Sava din Bucuresti explicând exemenul si mi-a placut. Logici, netimorati, cu siguranta pe care ti-o da materia stiuta. Si acolo e 100% promovabilitate. Sper ca cei de la Mircea sau de la Traian sa fi fost la fel de pregatiti. Am stat sa ma gindesc cum era bacul pe vremea noastra … Stiti ca dintre toate examenele, treapta I, a II-a, admiterea la facultate, despre bac nu prea am amintiri? Pentru ca nu conta, bacul era de inteles de promovat, subiectele erau simple pentru liceele tari, notele nu contau pentru facultate … Bacul a fost si a trecut fara a avea alta insemnatate decit aia ca, pentru câteva zile, ne oprea din a invata pentru reala competitie, adica admiterea la facultate. Iar cind ma gindesc la pensia mea platibila, peste ani, din truda astora care azi se opintesc in miscarea rectilinie la fizica … ha, sa mor daca nu ma apuca plinsu’ …

Lasă un răspuns

