Azi, pe scurt, despre inventatori …

M-am uitat la discursul președintelui. Întotdeauna vorbește liber mai bine decât citește. Am convingerea că e în procedură de campanie, deja. Ba chiar mi-a făcut impresia că s-a încălzit până a dat în clocot și de-abia aștepta să intre pe teren … Cunoscându-l calculat până la amănunt, bănuiesc că știe care-i situația și ce înseamnă votul popular în acest moment, în care lumea vine după o perioadă plină de sacrificii și oamenii sunt dezamăgiți. Cel puțin dezamăgiți … și partea cea mai tristă e că mulți dintre ei au dreptate.

Nu despre asta vroiam să scriu. Eu sunt de acord că justiția trebuie să trateze pe toată lumea exact la fel. Sunt de acord că dacă ne dorim o țară curată, este vital să atragem oameni competenți în administrația statului, și nu fel de fel de sinecuriști, iar dacă aceștia greșesc să rămână fără scaun pe drumul cel mai scurt. Și, dacă paguba-i mare, să rămână chiar și fără cap … Nu prea s-a întâmplat treaba asta până acum, nu-i așa? Bun, drumul e greu, lupta cu mentalitățile e cea mai dificilă și e greu de biruit sistemul imunitar al unui aparat obișnuit să facă ce dorește. Știu treaba asta și am răbdare ca țara să se facă bine.

Ce mi se pare absolut de neconceput este poziția de cavaler al dreptății arondată subliminal instituției denumite denea … hm, să fim serioși. Ca cetățean și, mai mult, ca parte a sistemului, sunt convins de necesitatea existenței unei instituții dedicate anti-corupției. O instituție care să-și prioriteze acțiunile, să le direcționeze spre găurile negre ale banului public scăpat de sub control, o instituție care să aducă beneficii comensurabile societății. S-a întâmplat asta, cumva, și nu știu eu? Show televizat, informații pe surse, presiune publică, dosare de basm, bani publici cheltuiți aiurea … Vorbesc în cunoștință de cauză, nu credeți? Am fost abuzat de acest organism auto-suficient și incompetent, eu și familia mea, am fost acuzat că mi-am folosit influența unei funcții pe care n-o aveam, am fost amestecat cu un grup cu care n-am avut nicio legătură și acum sunt subiect al unui dosar de mare corupție neidentificată în care principala acuzație este „probabil că … ” Bun așa, nu?

În calitatea mea de cetățean, susțin independența justiției și susțin, din suflet, depolitizarea tuturor instituțiilor statului. Tot în calitatea mea de cetățean, dar mai documentat ca alții, să zicem, susțin metamorfoza urgentă a mecanismelor anti-corupție ale statului, care au dezvoltat o cultură organizațională cel puțin curioasă generată de faptul că n-au niciun fel de responsabilitate a actului lor profesional. Și așa apar și abuzurile și șpăgile și șantajul. Așa apare agenda personală a unor domni care, apărați de contextul legislativ, ajung să-și dea cu presupusul despre foarte multe lucruri … mințind cu bună știință, în unele cazuri.

Cum e posibil ca, pe baza unor minciuni dovedite, să extragi o persoană dintr-o funcție pentru care fusese validat de toate organismele de securitate posibile cu 3 luni în urmă? Cum e posibil să distrugi cariere fără a plăti? Cum e posibil ca în țara paraîndărătului instituționalizat, șeful anticorupților să fie lăudat? Cum e posibil ca acest personaj să dea interviuri despre seriozitatea dosarelor și eu să am parte de această mizerie inventată?

Am mai spus treaba asta … dacă nu mi s-ar fi întâmplat mie toată povestea asta aș fi râs despre oricine care mi-ar fi spus că așa ceva e posibil în țara mea. Dar, din păcate, mi s-a întâmplat mie. Nouă ne-a fost spartă casa de mascați, nevasta mea a fost speriată și abuzată de mai devreme menționații, eu am defilat cu cătușe pe niște acuzații inventate și care nici măcar nu mai există în rechizitoriu, mama mea a ajuns la 48 de kile văzând toate astea, fata mea a avut partea ei de suferință … Avem dreptul să spunem, nu?  De ce s-au întâmplat toate astea? N-am aflat încă. Așa că, în calitate de innocent by-stander cum am ajuns, am să cred că drumul pozitiv al justiției este ireversibil în momentul în care se va reforma instituția care ar trebui să se numească Petre Ispirescu-TV.

Publicat în DNA

17 gânduri despre “Azi, pe scurt, despre inventatori …

  1. Stau si ma uit la manifestatia, adunarea, intalnira, habar n-am cum sa-i spun, convocata de PD-L in Piata Revolutiei.
    Stau si ma uit la persoanele, personajele, reprezentantii, reprezentativi, habar n-am cum sa le spun, ce stau pe scena, membrii marcanti ai PD-L si striga ca din gura de sarpe despre coruptie , corupti, incalcari, subjugari de justitii, preamariri de denea.
    Ce sentiment sa incerc: de uimire, de sila, de indiferenta?
    Au calcat in picioare , la 6 dimineata, intimitatea, sufletul si viata unui om prin tot ceea ce reprezinta ea : familie, casa, lucruri apropiate.
    Si pentru ce ?
    Pentru ca asa au dorit unul, doi sau cativa !
    Si pentru ce ?
    Ca sa ascunda de privirea lumii largi adevaratele dimensiuni materiale si umane ale adevaratei coruptii !
    Si tot ei, acum, striga ?
    Inca mai esti convins ca totul a fost intamplator, asa cum credeai acum 1 an prin studiourile Antenei 3?
    Te mai regasesti in partidul asta?

    1. Nu ma mai regaseam in partid din 2010 … pentru mine, numirea la MAI a venit impotriva cursului jocului si cu opozitia presedintelui in functie al organizatiei judetene. Deocamdata nu stiu care citeva persoane au generat povestea si marea idiotenie impotriva capturii statului, care captura nu exista. Cred ca nu a fost nimic intimplator, da, asta cred. Ceea ce mai cred insa, este ca nu aceleasi citeva persoane stau in spatele inculparii tuturor. Si da, sunt absolut convins ca tot dosarul este o petarda, care n-are nimic de-a face cu lupta impotriva coruptiei. Daca era vreun simbure de lupta impotriva coruptiei eu n-aveam ce cauta cu catuse si-alte alea …

  2. Doar o intrebare: crezi AZI ca Nastase sta VINOVAT (in dosarul respectiv, evident) in puscarie?
    Fii cat poti tu (si mai ales cat iti poti permite in situatia ta) de sincer.

    1. De cind mi s-a intimplat ceea ce mi s-a intimplat, nu mai cred absolut nimic despre absolut nimeni. Aveam obiceiul sa-i impart pe toti in categorii, ala-i bun, ala-i hot … Mi-a trecut acest obicei. Din ceea ce spuneau avocatii lui am recunoscut practici exersate si pe propria-mi persoana. Pe de alta parte, doar o parte din dosar a iesit in public … Eu am mai postat aici … eu, cetatean român, am ce-i reprosa lui Nastase. Sidex, Petrom, una, alta … Astea au fost probleme, au fost reale, au avut impact asupra vietii noastre. Ce-am vazut la tv …

  3. Sidexul da, Petromul nu.
    Angajamentul pentru Petrom dateaza din guvernarea 1996-2000. E semnat de ala de-l preaslavesti la inceputul scrierii de azi 😉

    1. Eroare majoră, domnule dragă. Petromul a fost restructurat de Radu Berceanu, in 1999 … vreo 17000 de persoane, parca. In vremea aia Petrom avea strategie de expansiune, cumparase cimpuri petroliere in Kazahstan, alta poveste. Intrarea la apa si vinzarea pe doi lei este rezultatul viziunii domnului in analiza.

  4. Nicidecum. Este vorba de acordul cu FMIul din timpul acelui guvern.
    Ceea ce a facut Berceanu nu exclude (ba din contra) acel angajament.

    1. Basescu nu a negociat cu FMI, ci cu Banca Mondiala, acordurile PSAL. La acel moment, atât FMI cât si Banca Mondiala au avut pretentii aproape exclusiv contabile, eficientizare etc. Nu mai dezvolt, desi cred ca am prin pod aproape tot parcursul negocierilor.

  5. Nu de alta, dar in 2004 te-am auzit cu urechile mele denaturand adevarul. Cum ca nu Basescu ar fi spus „Romania nu are nevoie de autostrazi. Ci de drumuri rapide”. 🙂

    1. Asa am spus? Nu-mi aduc aminte. Nu contest, eram destul de zapacit in 2004 … Acum, pe acest subiect, pot sa spun asa: autostrada este un motor de dezvoltare indispensabil zilelor de azi. Pe de alta parte, pentru a fi construita, trebuie sa aiba un volum de trafic potential. Natiunile bogate isi permit sa rezolve aceasta problema a ce-a fost intai, traficul sau autostrada, construind infrastructura si asteptind ca traficul sa urmeze. Romania nu si-a permis treaba asta, in anii in care Traian Basescu a fost ministru. Asta-i explicatia, simpla si categorica.

  6. Vorbeste cu Florin Munteanu. CNAul nu-l obliga sa tina „martorii” mai mult de 180de zile. Dar orgoliul il face sa nu le stearga niciodata. Sigur are emisiunea aia cu tine in care ai facut afirmatia 🙂

  7. Apropo de intrebare : crezi AZI ca Nastase sta VINOVAT (in dosarul respectiv, evident) in puscarie?
    Crezi AZI ca pe principiul VINOVAT NASTASE s-ar putea ocupa multe camere la Rahova(unde oricum e mai bine decat la CRAP nr.1 !!!) cu multe persoane ce azi se cred dumnezei si de neatins(inclusivi ofiteri de cercetare penala, procurori si judecatori) ?
    Si, culme, nici nu trebuie sa se aplice principiul asta pentru ca vinovatiile sunt mult mai evidente decat ceva gen ,, La data de 03.06.2010, ora 08:21:50, inculpatul Mironescu Laurentiu, in calitatea de presedinte al unui partid politic (tare!) i-a cerut inculpatului Pilca Aurelian Catalin 80 de milioane de lei vechi……. pentru a castiga alegerile de prim vice-presedinte …….,, :))))))

    1. O, da. Baietii care si-au depasit limitele ingramadind in dosar stenograme de convorbiri absolut ordinare, oameni care si-au permis sa minta, sa interpreteze, sa refuze sa afle adevarul pe care ei l-au ascuns cu o nesimtire fenomenala … da, baietii acolo ar trebui sa-si faca urmatoarea sedinta operativa. La CRAP …

  8. Simpatic cuvantul asta ,, inextricabil,, (pag.571) !!! Oare ei stiu ce inseamna ? Ce era incurcat si complicat, de neinteles , de nelamurit in relatia cu Pilca Aurelian Catalin ? :)))

Lasă un răspuns

