Șutu’n tibie …

Acu’ puțin peste un an, după cum știți, făceam vizite la tribunal … și ăia care mă duceau pe acolo n-aveau încredere în mine că ajung la tribunal, așa că vizitele erau organizate … de pușcărie, mijlocul de locomoție era duba, iar în dubă stăteam în perechi …

Într-o dimineață, am văzut la nu știu ce post de televiziune o emisiune cu veterani de război. Era un general de aproape 100 de ani care se exprima incredibil de clar și de frumos … și ce zice la un moment dat … adevărul nu are diminutive. Superb. Sper să aibă dreptate. Suta de ani la care ajunge dom’ general mă îndreptățește să-l cred. Sper să aflu vreodată caracatița care a fost responsabilă ca un cetățean al României, poziționat în inima administrației statului ăsta, să poată fi călcat în picioare fără niciun motiv.

Până nu ți se întâmplă nu realizezi exact cât de luate în derâdere sunt legile acesti țări. Cât de permisiv este statul cu propriul aparat care-și folosește puterea într-un mod care n-are nicio legătură cu bășinile exprimate-n bilanțuri, pe site-uri, în devize despre patrie … luptăm cu corrrrupția … însănătoșirea statului … justiția care lucrează … hai, la gară … Și-mi spun la gară inclusiv mie, care am crezut în chestiile astea. Ar fi trebuit să mă întreb mai des care sunt marile izbânzi în trânta cu flagelul care este corupția … cum de, în țara asta care mai are puțin și ne dispare de sub fund, țara asta care a retrocedat la tot felul de jmecheri mai mult pământ decât are, țara în care autostrada neconstruită costă mai mult decât orice autostradă construită din Europa … cum de, în țara asta, șeful ălora care dau corupția cu țeasta de gard este lăudat … Este incredibil. Cum dă el interviuri că ajung în judecată numai dosare care sunt bazate pe dovezi … Un mincinos.

În fine, nu de cruciatul corupției … pardon, anti-corupției doream să povestesc azi … istoria îl va pune exact unde merită. După cum vă spuneam, am vizitat tribunalul de câteva ori. Mergeam cu uiuiuiuu … să atragem atenția, lotul Portul … televiziuni pe garduri. Ne scoteau încătușați într-o curte interioară, după aia prin niște culoare, în sala de judecată. Rudele, nevestele, după un cordon … afară, de regulă. Ne făceam unii la alții cu mâna. Mai ieșeam din sală la budă. Tot câte doi. Tot încătușați. Tot pe culoare. Și iarăși semne la rude și neveste. Și televiziunile încercând să capteze marea victorie a Departamentul Neghiobilor Asociați împotriva corupției.

Ședințele durau mult. Ore. Cu pauze. Ieșea procurorul, ieșea completul, neamurile aduceau de mâncare și apă, intra procurorul, intra completul … și de la cap. Ședința de la un recurs mi-o aduc foarte bine aminte. Am urmărit foarte atent procurorul de caz. Știu și cu ce era îmbrăcat și pe ce notes galben scria … cum bâțâia el din picior, nervos … Dar să vedeți interpretare … intonație … Ce întrebări capcană punea el … Dar să ne spună inculpatul Mironescu ce-a vrut să spună când … Dar ia să ne spună inculpatul … Iar la încheiere … vai, ce circ a făcut … că am un caracter moral dezastruos. N-a spus de ce, n-a prezentat absolut nicio dovadă în sprijinul inepțiilor lui, n-a prezentat vreo legătură de-a mea cu vreun act de corupție. Nimic. Răspundea Adrianei care deja începuse să iasă pe la televiziuni.

Și să vedeți comedie … Le-a mers. Le-a mers.

Acum … după un an de zile, na cacealmaua … nimic din ce-a prezentat atunci nu mai e în rechizitoriu. Au încălcat toate procedurile scrise și nescrise. Și-au bătut joc de tot. Au chemat miniștri la audieri despre nimic, i-au aruncat și pe ăia în gura lumii, au stricat cariere, au stricat viețile oamenilor, au făcut o varză din tot. Partea care mă privește din dosar este infantilă.

Am mai spus, ar fi foarte simplu să zic că ăla de bâțâia nervos din picior, care scria pe notes-ul galben plin de importanță, e de vină. Comportamentul, nivelul profesional îl recomandă să cadă de fazan … mă îndoiesc că e altceva decât o șurubelniță în mâna mecanicului pus de inginerul care acționează după proiect.

Îmi povestea Adriana că, la un moment dat, șurubelnița a trecut pe culoare spre sala de ședință. Puțin peste balustradă de înalt, mergea înfoiat, știindu-se observat și înjurat, în gând, de spectatorii și spectatoarele de la ușa sălii de judecată. Cred că în minte își repeta ca DiCaprio pe provă … I am the king of the world … Sub impresia proaspătă a minciunilor spuse de șurubelniță, Adriana a vrut să-i tragă un șut în picior … Mi-a spus când ne-am văzut, am râs, m-am bucurat că n-a făcut-o … o mai acuzau și pe ea de ceva …

Acum, după un an, stăm și ne gândim că mai bine o făcea … bun, nu în tibie … acolo dai unuia mai puternic, nu unuia care e cu un cap mai mic … mergea să-i dea un șut în cur. I-ar fi exprimat exact valoarea. Ar fi exprimat exact nivelul excrementului pe care l-a plămădit ca dosar, nivelul la care a dus instituția pe care o reprezintă. Cred că ar fi fost deliciul televiziunilor … Ce-ar fi pățit? Ar fi închis-o și pe ea? Pe ce motiv? Domnule judecător, inculpata Mironescu mi-a tras un șut în fund … A, asta e lezmajestate, ia s-o trimitem la tăiat de stuf …

În concluzie … niște caraghioși penali, a căror slabă pregătire profesională este răsplătită cu cele mai mari salarii din țară … venite, după cum știți, ca o consecință a unor rezultate de excepție împotriva corupției … manipulabili … care scriu pe notes galben. Mai potrivit era maro …

Publicat în DNA

7 gânduri despre “Șutu’n tibie …

  1. Pare a fi descrierea perfecta a unui adevarat si loaial procuror fata de structura de unde provine, DNA : Camelus Paduraru.

    http://www.vreaudreptate.ro/justitie/5243-procurorul-dna-camelus-paduraru-acuza-judecatorii-de-lasitate-reprezentatul-amr-dan-spanu-qafirmatile-procurorului-camelus-paduraru-sunt-total-nefondate.html
    Despre el e vorba?

    Ce stil avea, nu aveai senzatia tribunalelor populare din „48?
    Si mai sus este descrierea doar a unei luni de catuse imperecheate si dube ce mergeau pe contrasens in sensul giratoriu de la Universitate !
    Dar 6 luni ?
    Greu, durere, frustrare si, ai dreptate, cariere si vieti stricate !

  2. Nu, nu despre el e vorba. Îl cheamă Gheorghe Bocșan. Culmea e că e tânăr. Dar stilul e același. Dacă dai o căutare pe google, ai să vezi ce a putut să facă … Ca să nu mai spun ce teatru juca în instanță. El, în loc să susțină acolo minciunile lui, îmi dădea mie răspunsuri la ce spusesem la TV. Pentru că Laurențiu nu apucase să se apere. Multe lucruri le-am spus eu pe la emisiuni, pe el nu-l lăsau să spună ceva de politică, deși vinul era pentru partid. „Materia” de procuror a fost adusă de pe la Timișoara să facă treburile murdare. Ale cui, vom afla, poate, odată și odată.

  3. Un tip deosebit, fumator de pipa , cu un tutun bine mirositor, vorbitor de limbi straine si absolvent al dreptului (facultate desfiintata intre timp), forma -la distanta, adica prin posta, mai exact
    http://www.replicaonline.ro/tag/gheorghe-bocsan/
    Ce Kafka, ce Orwell, noi îl avem pe procurorul DNA Bocsan Gheorghe!!
    http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2010/10/29/ce-kafka-ce-orwell-noi-il-avem-pe-procurorul-dna-bocsan-gheorghe/
    De ce am senzatia ca vor fi ceva procese penale dupa ce va trece si chinul ,,Dosarul Portul,, ?

  4. hai ca aproape s-a terminat. NUTI ( 😉 ) dai seama de ce? NUTI ( 😛 ) dai seama ca demisia de azi ii lasa pe dulai in offside?

  5. „De ce am senzatia ca vor fi ceva procese penale dupa ce va trece si chinul ,,Dosarul Portul,, ?”
    Ha, eu n-am senzația, eu sunt sigură. Nu-i putem lăsa așa. Probabil de aia și procesul, ca să întârzie mometul în care vor fi trași la răspundere.

    1. Privind obiectiv plangerea penala a lui Mircea Banias, dincolo de afinitati sau animozitati comerciale sau penale, toate argumentele acestuia chiar sunt valabile in cazul multor inculpati din mega, extra, supra dosarul Portul si pot constitui o baza de plecare in lupta restabilirii demnitatii cu acest stil, mod, indiferent cum i-am spune, de a-ti indeplini sau de a-ti face meseria.

      1. Eu n-am citit-o. Problema e că foarte tare nu vor fi trași la răspundere. E o iluzie. Cred că cea mai grea pedeapsă va fi 10% din salariu, dacă va fi. Mă îndoiesc. Ei sunt inamovibili, așa că nu răspund pentru ce fac.

Lasă un răspuns

