Azi … Azi am fost dom’ profesor. Ship Security Officer actualizare. 11 pacienți pe catalog, unul s-a împiedicat, au rămas 10 … La un moment dat, intră un întârziat, îl accept, cursul curge …

Grupa amestecată … câțiva juniori, câțiva comandanți, un direttore di machina … adică șef mecanic. Câteva concluzii …

Între module, ne dăm la bârfă … ocazie cu care observ că ceea ce gândesc eu despre standardele prezente ale învățământului de marină din România gândesc și alții … Brevetele mari îmi împărtășesc îngrijorarea … Din ce în ce mai mulți noi absolvenți ai sistemului nostru de învățământ sunt slab pregătiți … și foarte slab pregătiți. Majoritatea cu mentalitatea găunoasă … Ne îndreptăm cu pași mărunți și repezi spre momentul în care ofițerii români vor fi priviți cu circumspecție la angajare … iar anatema care se pune pe noi acum va avea efecte pe termen lung. Povestea unul dintre cursanții de azi cum a întrebat un cowboy d-ăsta proaspăt ridicat în șa … ia zi, bărbate, unde-ai terminat, la Academie sau la UMC … nu știu exact, să întreb … am înțeles că a rezistat până în primul port doar pe motivul că nu putea fi debarcat și trimis acasă din mijlocul mării …

Partea proastă știți care e?  O știți … dar îmi place să vă repet …  Pe mare nu e ca pe uscat … asta așa, ca să fac o analogie din clasici … Viața noastră se desfășoară în interiorul unui cerc relativ restrâns de resursă … gândiți-vă că, la nivel global, sunt aproximativ 1,5 milioane de navigatori … iar acest pool de persoane se ocupă de transportul volumelor de marfă necesare vieții celor 6 – 7 miliarde de cetățeni  care împart planeta. Navele devin din ce în ce mai mari, costă din ce în ce mai mult … mărfurile devin din ce în ce mai sofisticate, costă din ce în ce mai mult … Greșelile costă din ce în ce mai mult … Intangibilele: reputația, încrederea, respectul sunt valori care se capătă greu și se spulberă repede … Aceste ultime promoții ale școlilor noastre de marină au marea oportunitate de a risipi, în câțiva ani, potențialul pozitiv câștigat de echipajele noastre în ultimii 15 – 20 de ani … Cool oportunitate …

Și așa, ca să vedeți că discuția nu se reduce la știința de carte … de fapt, la neștiința de carte. V-am povestit de domnul care a întârziat … am acceptat să intre, grupa era relativ mică, n-ar fi fost probleme. Cursul a fost de Ship Security Officer – actualizare, da? Asta presupunând  că aveai ce actualiza … domnul cu pricina, circa ofițer numărul 2, absolvent de umece … ce s-a gândit … de ce să nu facă el o mică manglă … și să reactualizeze ceea ce nu avea, de fapt … el  neavând cursul de bază, mai lung și mai scump … Când se eliberează diplomele, lucrurile se reverifică … iar colegele de la programare au sesizat lipsa și au corijat neatenția mea, în definitiv, care ar fi trebuit să-i verific pe toți și nu numai pe aceia care au venit la timp …

Asta e diagrama zilei de azi … generațiile între 40 – 55 de ani îngrijorate de viitorul breslei noastre … iar unii dintre cei mai tineri justifică prin comportament și apucături îngrijorarea colegilor mai în vârstă.

Reclame