Actualizarea de azi

Azi … Azi am fost dom’ profesor. Ship Security Officer actualizare. 11 pacienți pe catalog, unul s-a împiedicat, au rămas 10 … La un moment dat, intră un întârziat, îl accept, cursul curge …

Grupa amestecată … câțiva juniori, câțiva comandanți, un direttore di machina … adică șef mecanic. Câteva concluzii …

Între module, ne dăm la bârfă … ocazie cu care observ că ceea ce gândesc eu despre standardele prezente ale învățământului de marină din România gândesc și alții … Brevetele mari îmi împărtășesc îngrijorarea … Din ce în ce mai mulți noi absolvenți ai sistemului nostru de învățământ sunt slab pregătiți … și foarte slab pregătiți. Majoritatea cu mentalitatea găunoasă … Ne îndreptăm cu pași mărunți și repezi spre momentul în care ofițerii români vor fi priviți cu circumspecție la angajare … iar anatema care se pune pe noi acum va avea efecte pe termen lung. Povestea unul dintre cursanții de azi cum a întrebat un cowboy d-ăsta proaspăt ridicat în șa … ia zi, bărbate, unde-ai terminat, la Academie sau la UMC … nu știu exact, să întreb … am înțeles că a rezistat până în primul port doar pe motivul că nu putea fi debarcat și trimis acasă din mijlocul mării …

Partea proastă știți care e?  O știți … dar îmi place să vă repet …  Pe mare nu e ca pe uscat … asta așa, ca să fac o analogie din clasici … Viața noastră se desfășoară în interiorul unui cerc relativ restrâns de resursă … gândiți-vă că, la nivel global, sunt aproximativ 1,5 milioane de navigatori … iar acest pool de persoane se ocupă de transportul volumelor de marfă necesare vieții celor 6 – 7 miliarde de cetățeni  care împart planeta. Navele devin din ce în ce mai mari, costă din ce în ce mai mult … mărfurile devin din ce în ce mai sofisticate, costă din ce în ce mai mult … Greșelile costă din ce în ce mai mult … Intangibilele: reputația, încrederea, respectul sunt valori care se capătă greu și se spulberă repede … Aceste ultime promoții ale școlilor noastre de marină au marea oportunitate de a risipi, în câțiva ani, potențialul pozitiv câștigat de echipajele noastre în ultimii 15 – 20 de ani … Cool oportunitate …

Și așa, ca să vedeți că discuția nu se reduce la știința de carte … de fapt, la neștiința de carte. V-am povestit de domnul care a întârziat … am acceptat să intre, grupa era relativ mică, n-ar fi fost probleme. Cursul a fost de Ship Security Officer – actualizare, da? Asta presupunând  că aveai ce actualiza … domnul cu pricina, circa ofițer numărul 2, absolvent de umece … ce s-a gândit … de ce să nu facă el o mică manglă … și să reactualizeze ceea ce nu avea, de fapt … el  neavând cursul de bază, mai lung și mai scump … Când se eliberează diplomele, lucrurile se reverifică … iar colegele de la programare au sesizat lipsa și au corijat neatenția mea, în definitiv, care ar fi trebuit să-i verific pe toți și nu numai pe aceia care au venit la timp …

Asta e diagrama zilei de azi … generațiile între 40 – 55 de ani îngrijorate de viitorul breslei noastre … iar unii dintre cei mai tineri justifică prin comportament și apucături îngrijorarea colegilor mai în vârstă.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s