Buchetul datorie

Sunt dator un mare buchet de flori. Mare, mare. Cui … de ce … vă spun imediat. Unei doamne din Constanța.

Ieri, emisiunea lui Măruță … Eu nu mă uit la emisiunea lui, consider că am depășit vârsta. Happylica, pipilica, nu știu ce face el pe acolo, mai citesc despre emisiunea lui în fugă, când n-am ce face … dar ce s-a întâmplat ieri în emisiune mă face să-mi reconsider poziția față de domnu’ Măruță și, de ce nu, să-i adresez chiar și-o mulțumire …

Domnii de la ProTv au făcut un interviu cu Șerban Ionescu, actorul, lovit de această boală absolut cretină, adusă de căpușe, care este boala Lymme. Omul nu mai e om, nu se mai deplasează cum trebuie, încet este redus la o mumie. Văzând interviul, aflat în studio în calitate de avocat al lui Pepe, Cătălin Dancu, impresionat de suferința actorului, se oferă să-l sprijine cât are nevoie …

Întotdeauna mi-a plăcut Șerban Ionescu … A debutat mai târziu, ca actor, cred că avea spre treizeci de ani în Ion, blestemul pământului, blestemul iubirii. Lumea l-a perceput ca pe urmașul lui Amza Pellea … avea aceeași încrâncenare de pălmaș muncit, înverșunat pe viața asta de doi bani … au și jucat împreună în Imposibila iubire … filme demult făcute uitate de repeziciunea vieții din ziua de azi … Spre norocul meu, liceul pe care l-am urmat avea 3 cinematografe la mai puțin de 5 minute distanță … așa că … a fost un chiul constructiv în anii de liceu dacă m-a lăsat cu o oarecare cultură cinematografică … Bun, omul a încetinit filmările după ’89 și a făcut ce-a putut ca să-și facă meseria … a fost marinar tată de fete în telenovele și ce-a mai făcut el acolo. Toate îl plasează pe o poziție de forță între actorii buni. Iar când zic actori bun mă gândesc la actori cu care am crescut, actori ale căror filme ne-au învățat ceva, oameni discreți, care lasă munca să vorbească pentru ei … nu la produsele media pe care le avem drept actori azi … okay, nu toți, dar parcă …

Cătălin Dancu este avocatul meu în lupta asta pe care am s-o duc cu acest stat al cărui amploaiat, plătit cu 120 milioane pe lună, își permite să mintă, să manipuleze opinia publică, să inducă în eroare, să aresteze oameni nevinovați pentru că așa vrea el sau ăla/ăia care l-a/l-au pus să facă așa ceva. Eu nici măcar nu pot transmite câte îi datorez avocatului Dancu. În afară de prestația juridică, îi datorăm, eu și familia mea, faptul că încă suntem normali la cap, că n-am luat-o pe pustii văzând că țara pe care am slujit-o așa cum am putut a permis unei non-entități profesionale să-și urmeze agenda lui sau a acoliților pe seama mea.

Cătălin s-a oferit să-l ajute pe Șerban Ionescu … nedrept ales de căpușă … drama acestui om de valoare impresionează pe oricine, nu? Partea proastă e că de la impresie până la acțiune e ceva drum de parcurs … și să vezi comedie, până acum nu s-a oferit mai nimeni. Dancu a făcut-o. Și de aici datoria mea de azi. Doamna Dancu merită acest buchet de flori pentru că a reușit să transmită fiului calitatea de om.

În încheiere, din calitatea mea de spectator adusă de chiulul cronicizat din timpul liceului, îi doresc toată sănătatea din lume domnului Șerban Ionescu … îi mulțumesc lui Cătălin Dancu pentru gestul său și caracterul frumos, iar căpușelor … le adresez rugămintea să facă justiție acolo unde inamovabilitatea e pavază.

Un gând despre “Buchetul datorie

  1. Domnule Mironescu,
    Căpuşele despre care vorbiţi în final, în varianta pe care am înţeles-o eu, nu vor face justiţie la rugăminţi. Atât timp cât sunt în cârdăşie cu statul actual şi sub presiunile diverse al DNA, nu vor avea nici o tresărire de conştiinţă(sau cum ar spune cineva: tresărire din inconştienţă), în a condamna fără măcar să citeasca probatoriul, ci doar rechizitoriul. De ce cârdăşie cu statul , mai precis cu conducerea politică şi administrativă, care reprezintă statul la un moment dat ?
    Simplu, având în vedere prezumtivul dialog: „Voi, judecători inamovibili, daţi sentinţa pe care am indicat-o noi procurorii DNA prin rechizitoriu, iar la rându-ne vom avea grijă ca statul(ai căror reprezentanţi sunt fie la mâna noastră, fie sunt cei care ne numesc pe funcţii), sa nu promoveze vreo legislaţie care să prevadă sancţiuni sau posibilitate de regres impotriva voastră(n.r: a judecătorilor inconştienţi), atunci când statul român pierde procese la CEDO. În caz contrar, ştiţi ce vă aşteaptă…”
    Mai mult chiar, prin ultimile modificări aduse statutului judecătorilor, obedienţa acestora faţă de putere a fost aşezată pe noi culmi, ajungând să răspundă nu faţă de adevăr, ci faţă de ministrul justiţiei. Macar de s-ar întoarce împotriva celor care au gândit si aplicat această monstruozitate.
    Soluţia: Justiţia reprezentată de judecători, să fie scoasă de sub toate influenţele, în special ale DNA.
    Referitor la drama marelui nostru actor Şerban Ionescu, vă împărtăşesc punctul de vedere. L-am văzut şi eu acum câteva zile într-un scurt reportaj la o televiziune de ştiri. Avea atitudinea unui copil trist şi neajutorat. Acest om încânta chiar şi atunci când prezenta emisiunea „Viaţa satului „, duminica la TVR 1. Îmi aduc aminte, sper să nu greşesc, o replică a lui(interpreta rolul unui tânăr inginer, repartizat pe unul din şantierele patriei), într-o piesă de teatru, care exprima în mod excepţional, arma intelectualului la acea vreme: inteligenţa ironică.
    Astfel, la solicitarea şmecherească a şefului de echipă, de a aduce o găleată cu curent electric, răspunde într-un mod magistral: „De care să fie, continuu sau alternativ ?”
    În final, numai de bine pentru toată lumea, mai puţin pentru lepre şi căpuşe. Doamne ajuta !

Lasă un răspuns

