Doamna U …

De la o anumită vârstă cauți explicații, cred … eu n-am ajuns încă acolo, eu iau zilele așa cum vin … one at a time. Mama, în schimb, nu … văd că a făcut o pasiune pentru cocoana asta care se denumește Urania. Nu știu de la ce vine și mă îndoiesc să-i fi citit povețele despre ce se va întâmpla și cui, vreodată. Îi mai văd fața pe la televizor când sar peste programe. Din ce frânturi am mai prins am văzut că face referiri la astronomie. Planeta Venus ajunge în zodia Leu sau Fecioară. Soarele apune și Luna se dă peste cap … Bun, astea se citesc pe efemeride. De ce trebuie să plec eu într-o călătorie dacă Venusul e acolo sau de ce îl înjur pe vecin, care va să zică, atitudine războinică, dacă Marte este călare pe Gemeni … de-astea astronomia pe care o cunosc eu nu explică. Dar ne explică doamna U. Câteodată le și nimerește, e drept … suficient de general exprimate, că de-aia se mai și nimeresc … uite, de exemplu, cazul meu … ia uite ce zice tanti:

Odată cu 20 martie şi cu zodia Berbecului se poate vorbi de individualism, de afişarea personalităţii în mod decisiv, clar şi fără echivoc, de rostire a unor adevăruri sau interese care vorbesc mai ales despre ambiţie, dorinţă de afirmare şi intenţia de a dicta celor din jur o serie de ordine.

Corect … m-a lovit la fix. Am fost destul de individualist … până și în sport, înotul e de echipă doar dacă e sincron, cu fetele alea cu nasu’ prins în belciug, care-și flutură picioarele în figuri geometrice … mie mi-a plăcut în echipă doar dacă am condus-o. Politica a mai schimbat chestia asta, e drept … și cred că mi-a făcut bine.

În general Berbecii conduc ca şi cei născuţi în semnul Leului. Dar, cei născuţi în semnul Berbecului mai au faţă de alte semne zodiacale câteva elemente care îi definesc şi îi ajută şi anume hărnicia, curajul, motivaţia, determinarea, firea neobosită şi incapacitatea de a se încurca în fleacuri.

Corect iar … Pentru mine munca nu are limite. Nici măcar cele convenționale, timpul liber, familia etc. Din păcate … la ce mi-a folosit? Am pierdut timpul, sistemul n-am reușit să-l schimb … acasă n-am stat și tot se găsește vreun nătărău care spune că m-a făcut tata comandant de navă sau că ceiace scriu eu c-am pute …

Sunt o zodie destul de descurcăreaţă, poate uneori este denumită, cum spuneam, egoistă, pentru că trece pe lângă elementele subiective sau de interes restrâns, cazurile particulare, ţintind o miză superioară. Până aici nimic rău.

Și asta e adevărat. Niciodată nu am fost capabil să mă gândesc la ziua de mâine. Eu m-am gândit ce fac peste 5 ani, peste 7 … Și, să vedeți comedie, au fost zile de mâine care au mers prost, pentru că eu nu plănuisem ziua de mâine având grija planului zilei z + 5 ani … Deci nu e chiar nimic rău, cum zice doamna …

Din punct de vedere economic însă lucrurile stau exact pe dos, pentru că instaurarea acestui subiectivism poate să după la dictatul unei legi sau susţinerea până în pânzele albe a unei premize, a unui interes, a unei idei politice, a unui proiect economic, a unui plan social şi aşa mai departe.

Eee … Iar gol la vinclu … da. Susțin până-n pânzele albe pe cineva, un principiu, un proiect. Lumea se poate baza pe mine, eu nu trădez, nu mănânc căcat, nu duc vorba. Dar greșesc. Am greșit și-n alegerea celor pe care i-am susținut, am greșit chiar și-n alegerea proiectelor … Lumea s-a putut baza pe mine, dar eu m-am putut baza pe lume?  Nope …

Dar eu nu cred în ce zice doamna. Nu există explicație științifică pentru care Berbecii trebuie să conducă, au mai condus și alții. Au condus Berbecii mai bine ca alții? N-aș prea spune, Hitler era Berbec … cred că managementul lui a fost ușor perfectibil, eh … Sunt și alții harnici și descurcăreți, mă gândesc, chiar mai descurcăreți și chiar mai harnici.

Povestea e frumoasă, totuși. Nimic rău, pe final, o mică scăpare a puternicilor Berbeci.

Necrezând în ce zice doamna dar apucându-mă să scriu pe tema asta, aș spune că mica scăpare, de-a persista în greșeală, anulează restul calităților … degeaba ești harnic, perseverent și bun conducător dacă crezi în proiecte greșite … flexibilitatea nu înseamnă, neapărat, trădare, iar să fii gentleman cu cine nu merită e un defect și nu o calitate.

Problema e că eu așa sunt … și, are sau n-are dreptate coana mare, eu musai  trebuie să schimb soft-ul. Cred că o s-o mai urmăresc pe tantia asta, poate îmi mai dă idei.

P.S. Este că, din titlu, v-a dus mintea la altceva? Ha …

5 gânduri despre “Doamna U …

  1. Nevasta-mea o urmarea pe aceasta adevarata nepoata de var primar cu cumnatul din flori al unei matusi a adevaratei mame Omida, pana cand a realizat ca prezicatoarea are de platit polite grele unei femei-Balanta pentru ca, de aceasta zodie spune numai si numai de rau. Sfarsitul lumii e vrajeala… De atunci a renuntat. La faze d’astea cu ‘Oroscoapele io-s ca nea Nelu, „liber cugetator”. Imi fac horoscopul cu mana mea, oricat de ciudat ar suna chestia asta. Iar referitor la P.S., eu cand ma gandesc la domna aia, ma gandesc mai degraba ca la doamna „V”. De la Victorie ! „Tabloul” e mai desantat, dar mai bogat in imagini vizuale, ca sa zic asa…

    1. Si eu sunt exact la fel de cugetator. N-am reusit sa gasesc o explicatie care sa se invecineze cu logica de ce oameni nascuti in aceeasi luna ar avea, in mare, aceleasi calitati care sa duca spre destine similare: ofiteri, artisti sau calatori pe drumuri de ape, vorba marsului … Or fi explicatii, conjuncturi astrale sau altceva … eu am auzit ceva care sa aiba sens. Pina una, alta … Urania rules.

  2. Mai este unul pe TV care iți prezice personal ce ai să pațești. Iliuță îi spune și el zice ca reglează karma. Eu zic să fiti atent și la el, poate bagați și de-un SMS ceva, că vă sfătuiește personalizat. Acum nu mai știu dacă emite din Romania sau din Ungaria, pentru că la un moment dat se mutase peste graniță fiindcă îi puseseră gând rău aștia de la CNA. Și Iliuță și doamna U folosesc un soft ca să ghicească.

    In detaliu aici: http://omrau.ro/iliuta-cu-karma/

  3. Dom` Comandant, n-ai cum sa fi gentleman intr-un mod selectiv, ori esti ori nu esti. Dar asta cu „…flexibilitatea nu inseamna, neaparat, tradare…” e superba, o lectie care se invata doar in viata politica! Pe de alta parte eu sunt fecioara si ma simt cocosat in fiecare zi de povara acestei zodii!

Lasă un răspuns

