„C-am pute …”

Acest blog și-a primit lansarea la apă în octombrie 2011. Pe 3. Din acel moment până astăzi a fost accesat de peste 15.000 de ori. Cincisprezece mii … Are câteva sute de comentarii … Până astăzi, n-am restricționat niciun comentariu, nici măcar pe cele ale echipei din frontieră care și-a luat-o, hai să zicem, din cauza mea și care m-a spurcat sănătos.

Astăzi a venit momentul în care am dus un comment la coș. L-am primit după amiază, comentariile îmi intră pe telefon, m-am enervat, până am ajuns acasă, îmi și trecuse. Și mă gândesc … da’ ce-am eu cu omu’ … sau oama …

Ia uitați aici:  Am citit amintirile tale din copilarie dar trebuie sa-ti scriu faptul ca,ceiace ai scris tu este foarte departe de ADEVAR,c-am pute. „C-am” pute, așa e … Deci, să mă gândesc … ce-am scris eu despre copilăria mea … păi am scris despre profesori și despre școală … am scris despre antrenorul meu de înot, domnul Toader, un om extraordinar. Am scris despre Johnny, profesorul meu de matematică din liceul Mircea cel Bătrân, omul căruia i-am mulțumit că mi-a băgat matematica-n cap. Deci, ceiace am scris despre oamenii ăștia c-am pute … Buun … să mergem mai departe … Eu te cunosc de cind te-ai nascut si-ti cunosc viata pe care ai avut-o de un copil rasfatat si arogant  Dom’le, nu te contrazic aici. Nu mi-a lipsit nimic, adevărat. Oi fi fost și arogant, cred că am fost, deh, nimeni nu-i perfect. Răsfățat parcă n-aș spune, că de pe la șapteșpe ani am crescut singur … spălat, călcat, casă, una, alta, singur … ai mei plecați din țară, veneau o dată la două, trei luni. Am fost răsfățat, dar m-am răsfățat singur … mamă, ce bine a fost.

În continuare, persoana cu expertiza în viața mea face descoperiri revoluționare: taică-meu naviga pe mări, aducea valize cu lucruri pe care le vindea mama … nu pot să cred, serios? Așa, și? Cred că tre’ să-i publicăm adresa procurorului de la deneaua, s-o denunțăm și pe mama pentru tinerețea-i zbuciumată. Mamă denaturată, dom’le, cum să nu capturez eu statul cu așa mamă …

Dezvăluirile continuă să sosească … vai de mine, ne-au expus … deci: Cine ti-a facut manevra sa intrii la Institutul de Marina? Cine ti-a aranjat treburile la Navrom pe toata durata de ani cit ai navigat?Cine a facut manevrele ca sa ajungi Director General al Portului Constanta ?  Omu’ ăsta m-a pus în încurcătură … n-am știut că am avut nevoie de manevră să intru în Institut, dacă aș fi știut, nu mai învățam nimic … La Navrom eu n-am navigat decât un singur voiaj, singurul meu voiaj de ofițer III … după aia, am lucrat unde-am găsit, companii private, românești sau străine. Deci, voiajul de 70 de zile de la Navrom a fost aranjat. Nu-mi dau seama ce înseamnă, dar zic și eu pe aici.

Să ajung Director General al portului … nu știu cine a făcut manevra, dar poate îmi zice dezvăluitorul.

Eu sunt obișnuit cu acuze de genul ăsta. Chiar așa obișnuit fiind, mă deranjează când sunt suspectat de aranjamente în numele tatălui când eu știu exact cât mi-am bătut capul cu școala în viață. Nu știu unde citeam un tembelism de cum am ajuns eu să învăț la Anvers … La Anvers poate ajunge oricine să învețe, universitățile te primesc cu brațele deschise. Cum ajungi cu bursă din partea guvernului flamand, asta e mai complicat. În anul 2001 se ajungea prin examen. Din toată lumea au fost 808 candidați. Primii zece au luat bursă. Eu am fost al șaselea. Nu știu ce manevre or fi făcut ăia cinci din fața mea, dar pe mine sigur nu m-a întrebat nimeni cum îl cheamă pe tata … Și mă gândesc că nu m-oi fi făcut de râs dacă în 2007 am fost invitat din partea universității să înmânez diplomele absolvenților …

Finalul e apoteotic … Ai inceput sa dai din tine,sa faci manevre si la citiva baieti nu le-au placut de felul in care te porti si te-au pus cu botul pe labe. Am cam început să dau din mine și la câțiva băieți nu prea le-au plăcut, asta cam așa e. Și m-au pus cu botul pe labe. Băieții, care nu prea le-au plăcut.

Dezvăluitorul care m-a demascat cum că amintirile din copilăria mea c-am pute a postat materialul de undeva de prin Germania, pe lângă Frankfurt, Reichel nu mai știu cum … wordpress-ul pune ip-ul lângă comentariu și, în răsfățul și aroganța mea, nu m-am putut înfrâna să văd de unde se împleticește prin gramatică nenea ăsta care se ia de mama …

Ce pot să spun, cam asta e … amintirile din copilărie sau școală sau, în general, ce scriu aici, absolut totul este adevărul gol, goluț. De altfel, ce scriu eu aici face referire la întâmplări sau oameni, toate confirmate de cei care comentează.

Blogul a apărut ca o supapă de exprimare a mea, cel care mă consider victima înscenării în urma căreia băieții m-au pus cu botul pe labe. Că nu „le-au plăcut” cum mă port, cum plastic și agramat aflăm din Germania. De când a apărut, l-am mai împănat cu una, cu alta, cu scrieri despre vapoare și școală și profesori.

Menirea lui a fost și rămâne lupta cu minciuna și cu înscenarea, cu făcătura sistemului.

Blogul va conține, în timp real toată mizeria la care am fost supus. Adevărul adevărat, că nu stăm să ne-ncurcăm aici. Cu acte, cu de toate.

Cât despre dezvăluitorul din Germania … mi-au trecut nervii pe el. Chiar îl mai aștept pe aici, mai povestim … facem un troc. El îmi spune ce-are cu noi, cu mama, cu taică-meu și eu îl învăț să scrie. Uite, prima lecție … c-am se scrie într-un cuvânt. Data viitoare spulberăm misterul despre ceiace.

20 de gânduri despre “„C-am pute …”

  1. Domnule Laurentiu, cu scuzele de rigoare, imi dau si eu cu parerea, daca imi permiteti.
    Cine nu a facut Academia Navala (sau Academia de boli nervoase” cum ii spuneam eu, nu stie cum se intra acolo, cat trebuia sa tocesti. Apoi, cat trebuia sa inveti sa o termini…
    Sincer e bine ca primiti si comentarii contra, pentru ca astea dau sare si piper. Nu ca dumneavoastra aveti nevoie… Ca se trezesc unii sa arunce cu pietre… e dureros. Ar fi bine ca noi, oamenii, sa ne vedem gunoiul din ochi, dupa care sa ne uitam la altii. Si daca la Academie aveati pile ce? E treaba dumnealui? Si daca in port aveati pile ce?
    Eu un lucru va rog: nu va bateti capul cu nimicuri. Nu va enervati. Ne-o trag guvernantii zilnic, injuram zilnic ca sa mai punem la suflet ce zic altii de noi. Scrieti in continuare ca o faceti bine.

  2. Draga prieten,

    Te rog sa mai blogu-esti in continuare.Nu faci rau…zbuciumul tau este de fapt zbuciumul multora de ac.generatie.Desi se intampla ce se intampla in Romania, forand cu capul in nisip nu vom ajunge sa vedem petrolul prosperitatii(capul ..strutului binenteles…nu intra decat 20-25 cm restul ramane afara ).Prin urmare noi astia care mai credem in minuni citim bluguri sau bloguri(?!)in speranta ca odraslele noastre nu vor fi nevoite sa ia drumul occidentului.

    Ala care a vazut de sus cracii in uniforma militara.

    1. Sorine … Multumesc. Ca sa ne ferim copiii de obligatia de a invata printre straini, ca aici n-au de la cine ce invata, trebuie sa constientizam ca suntem cea mai triata generatie pe care a dat-o tara asta. Daca am fost in stare sa depasim capcanele invatamintului ceausist, om fi in stare sa croim ceva pentru cei care vin dupa noi … care sa serveasca si celor mai in virsta ca noi. N-am constientizat inca … suntem disparati iar vocile destul de timide. Dar, vorba ta, minunile sunt inca pe ordinea de zi. Daca le si ajutam un pic, sa vezi comedie, poate se si intimpla.

  3. Laurentiu,
    Daca tot ai fost demascat, foloseste prilejul pentru a te spovedi. Chiar ai uitat ce manevre s-au facut ca sa te inscrii la examenul ala de la Anvers? Chiar nu mai tii minte ca a trebuit sa depui o cerere, ca a trebuit sa-ti decilini identitatea, si cate si mai cate. Pai, ce, alea nu sunt manevre?!? De ce crezi ca manevra este numai aia presupusa de inconjurul lumii? Ce, aia de acostare la ponton, nu e tot manevra? N-ai auzit de aia care au rasturnat pontonul ca n-au stiut face manevra?
    Acuma ca, ca tot te-am dat si eu in vileag, trimite-mi si mie, te rog, articolul cu Gepetto. Sa-l mai citeasca vreo cateva sute de perechi de ochi si la mine, ca or mai fi suflete prin tara asta, nu s-or fi transformat chiar toti in „ceiace” ar trebui „c-am” dat la gunoi!

  4. Domnule, n-ai lamurit toate misterele. Cum naiba scrii/apesi pe taste din pozitia cu botu pe labe si, ceiace mai vreau sa zic, deci cine ti-a aranjat sa ai blog? :))

  5. Cand te-am intalnit in aeroportul acela unde faceam escala spre zborul acela plin de aventuri, am trait cu senzatia ca esti „c-am” infumurat. A urmat episodul „VIP, NO VIP, Hai siktir otomane !” si m-am convins ca esti un tip OK. Chiar mai mult decat OK. Doar putin mult prea idealist. Dupa care ne-am „injurat” in doua declaratii de presa (tot nu ma crezi ca pista aeroportului este un fel de dana). Dar esti un tip OK, desi aveai toate conditiile de presiune si temperatura sa devii un tip …. nu gasesc rima!
    Apropo, cred ca IP-ul este de la un freeproxy. Asa ca nu te mai enerva. Si nu mai lasa focul nestins in soba !!! Asculta-ma si pe mine o data, incapatanatule !

    1. Hahaha … Sa mor daca n-a fost super cool la turci, acolo … Si te cred și nu prea. Pista aeroportului e pasa de intrare in port, care e aeroportul. Pasa de intrare spre terminal, care e dana. Ai dreptate cu idealismul, dar ce sa fac, frate, asta e, altu’ n-am de pus in loc, tre’ sa ma multumesc cu mine.

  6. Doamne, esti fantastic ! Da,ai dreptate ! Bine, cum vrei tu, dana e platforma de grele si cu secundara, e bine acum ? Si pasa la aeroport e mai lunga, am si bretelele !
    Inca o data, iti multumesc pentru ajutorul pe care mi l-ai dat atunci la negocieri.

  7. Of Doamne !!! Da, sa ai tu mereu dreptate !! Asa e, bine, la mine dana e platforma de grele si parcarea de comerciale si pasa e alcatuita din pista si bretele. Auzi, da’ eu pot sa aterizez un Spartan sau sa il ridic in 500 m (la o pista de 3500), tu in cat opresti un mineralier de la viteza de mars ?

    1. Haha … nu stiu cum e cu Spartanu’, dar cu mineralierele e mai mult de povestit. Cât e de mare, încărcat sau în balast, ce alură de marș, câtă apă ai sub chilă … dacă ai schimbat ferodourile la roate sau ai apăsat la timp pe pedală … Lasa asta. Ceaiul, că vad ca te dai după cireș …

  8. Tu vorbesti de ceai ? Iti mai aduci aminte cand a fost ? Pe vreme aceea eu inca nu ma convertisem la ceai !!! Hai sa se incalzeasca putin vremea sa stam pe terasa (9mp) vilei mele (2x42mp) de pe domeniul meu (80mp) ! Adicatelea, in cota de 50% cu consoarta !

Lasă un răspuns

