Să vină poliția …

Eu cred că lumea întreagă a luat-o razna … Am citit ieri nu știu unde că Inna plus lălăitul aferent a depășit un miliard de accesări pe youtube. Și accesez și eu să văd despre ce e vorba. Incredibil. Fătuca asta are piese cu 55 milioane de accesări … 55 de milioane. Ia uite: Hot True Love … Nu știu dacă ați ascultat. O tâmpenie, descifrabilă din titlu … mare descoperire … deci dragostea adevărată e fierbinte. O, bun așa … aștept cu interes ce piesă o să scoată când descoperă că apa-i udă.

Prin comparație, cea mai accesată piesă a lui U2, With or without you, de pe albumul Joshua Tree, are fo’ 34 de milioane de accesări … despre ce vorbim noi aici … adicătelea sunetele alea ireale ale chitării lui The Edge sunt în spatele refrenului de mare angajament din Deja Vu … I-auzi ce chițăie Inna … În Deja Vu … I wanna take the music higher and touch the sky … Da, domnule, asta este chiar foarte special. Dar ce este „mai special” e altceva … 48 de milioane de nătărăi sunt de acord cu ea și vor să atingă cerul.

Concluzie? Inna of Mangalia 1 – U2 of the world 0 …

Hai să înființăm poliția sunetului, doamnelor și domnilor, că nu mai rezist …

 

 

2 gânduri despre “Să vină poliția …

  1. Eeeeei, judeci cu unitati de masura diferite. Nu poti pune in balanta numarul de accesari pe internet ale pieselor unor trupe de calibru cu cele ale unor „hituri” actuale, fara sa amintesti si zecile, poate sutele de stadioane umplute pana la refuz de greii muzicii, comparativ cu cateva zeci, poate sute de ametiti care se dau in ritm de bumti-bumti prin cluburi.
    Cert este ca junii si junele de astazi s-au nascut cu butonul de „like” in mana in timp ce eu, pentru a asculta vinilul „Iris II”, am adunat si-am dat la schimb sticle si borcane.
    Cat despre calitatea muzicii, desi am pus initial faptul ca nu reusesc sa rumeg acordurile actuale pe seama unei imbatraniri precoce sau a eternului conflict intre generatii (ai mei faceau ca naiba cand ascultam eu rock !) , m-am convins in timp ca nu-i deloc asa. Pur si simplu nu mai avem instrumentisti si voci de valoare ci doar utilizatori de softuri de profil sau, si mai grav, asta impune marketingul, asta e profitabil sa se vanda. Dar nici chestia asta nu-i vreo noutate. Iti amintesti scandalul declansat prin 80′ si ceva cand li s-a agatat banda celor de la Milli Vanilli si-o lume intreaga a aflat ca cei doi nu aveau nici o treaba cu sunetele ce se-auzeau din boxe ?

    1. Am judecat numai victoria la accesări … nu m-as fi asteptat în ruptul capului ca Inna sa iasa în fata U2 la vreun capitol, oricare ar fi ala. Despre calitatea muzicii … sunt pareri si pareri. Multa lume considera anii ’80 cei mai frumosi si mai armoniosi muzical. Tind sa fiu de aceeasi parere, au fost ani in care mix-ul tehnică – virtuozitate a fost echilibrat. Acum da, voci mai rar … la noi. Afara mai sunt. Hahahaha … imi aduc aminte si de Milli si Vanilli … ne-au prostit cu citeva albume, nu? Manelele deceniului 9 …

Lasă un răspuns

