Gata. Totul s-a terminat. Mărturisesc …

Clipa adevărului a sosit … Oricât m-am chinuit, nu mai reușesc să-mi gestionez conștiința vinovată. Vreau să mărturisesc ceva ce am ținut ascuns, sub pietrele memoriei mele, dată fiind gravitatea faptelor și a impactului dezastruos asupra imaginii politicianului care am fost …

Mi-am dat seamă că nu se mai poate, lucrurile trebuie spuse … Uite, la Realitatea TV, lucruri noi … Uite ce zice însuși Dinescu … Mihai Răzvan Ungureanu i-a transmis, în calitate de pionier, felicitări lui Ceaușescu. A, păi de ce nu spuneți așa … asta e mare tragedie … Nu e bun de premier, nu. E viciat pe viață.

În 1977, când eram în vacanța de vară între clasa a-III-a și clasa a-IV-a, am fost dat jos dintr-un cais, în mod samavolnic, de propria-mi mamă, pentru a satisface pioniereasca misiune de a da flori tovarășului Nicolae Ceaușescu. Greu pe vremea aia … fără celulare, fără alte mijloace de urmărire a odraslelor … mama a umblat prin cartier și și-a găsit copilu’ într-un pom, la cules caisele unui domn care nu era acasă … care va să zică, le cam furam.

Cu fructele prin buzunare și ciorapi și pe unde le mai puteam ține, am fost dirijat la tuns, că eram cam pletos, deh, vacanță … și spălat, deoarece cam puțeam, deh, vacanță … îmbrăcat în uniformă de pionier, eram comandant de grupă, șnur roșu, deh … ulterior, am fost preluat împreună cu cealaltă premiantă a școlii de o mașină neagră cu număr mic și dus la Aeroportul Kogălniceanu. Iar acolo am stat fo opt ore pe o canapea, atenționat să nu-mi șifonez uniforma, până tovarășul a aterizat … după ce-a aterizat am fugit plin de entuziasm să-i dau flori tovarășei, colega fugind cu cosițele-n vânt, la fel de plină de entuziasm, cu florile de dat tovarășului. Și le-am dat … și eu, și ea … după care am făcut bandă dreapta, trap la mașina neagră cu număr mic și înmânat mamei după ce am parcurs în circa patruj’ de secunde distanța de la aeroport la Constanța …

Deci, doamnelor și domnilor, jale mare … nu e de mirare că dom’ procuror de la DNA m-a calificat drept o persoană cu un caracter moral dezastruos … uite ce-am făcut, de mic eram varză … am furat caise dintr-un cais, vă puteți imagina, și am dat flori odiosului dictator. Garoafe. Dacă mă gândesc bine, arestarea mea gratuită n-are nimic de-a face cu incompetența sau corupția vreunui procuror, nu, nu. Nici cu șantajul sau comanda pe care o fi primit-o. Mi se trage de la caise. Sau de la flori. De la garoafe.

Și acum, doamnelor și doamnelor, pot dormi liniștit la noapte. Am și mărturisit trecutul politic dubios și am identificat legătura mea cu operațiunea de capturare a României. Caisele. Sau garoafele. Sau Caroafele. Sau garisele … Uite, m-am zăpăcit.

7 gânduri despre “Gata. Totul s-a terminat. Mărturisesc …

    1. Stimată doamnă, eu am spus o povestioară pitorească … zic eu. Am plecat de la isprăvile de pionier ale domnului Ungureanu, dar nu aș vrea să intru în dispute politice când eu tocmai explicam despre caise …

  1. Domnu’ Mironescu. O intrebare. Erai in pantaloni scurti sau nu?
    Florile, caisele, tovarasa… astea se mai iarta. Dar pantaloni scurti la uniforma de pionier… Asta suna ca unul dintre cele sapte pacate esentiale. (Sapte – sau ma lasa memoria?) Pantalonii scurti sunt de vina. Parol!

  2. Simona, da … Ai punctat decisiv, în sensul că mi-ai adus aminte un lucru absolut esențial conturării atmosferei epocii. Eram în pantaloni lungi, ba chiar ne-am întors după ei … inițial fusesem convocat în pantaloni scurți, dar eram atât de belit în genunchi încât pantalonii scurți n-au mai fost o opțiune …

    1. Foarte tare! Ma amuza teribil „limbajul” – se simte „libertatea” de exprimare…
      Ma bucur ca a fost util sa „marturisesti”… era, oricum, o problema grava de constiinta. Ca psiholog, ma intreb cum ai rezistat atat de mult?

Lasă un răspuns

