M-aș fi băgat oricum …

Domnilor, recunosc, eu sunt o persoană lipsită de imaginație. Nu prea-mi reușește asta, să mă gândesc cum ar fi fost dacă … În general, asta e o calitate la oamenii care iau decizii în scurt și mai ales categorice. Adică nu ar fi prea util ca, în pragul unei decizii, să începi să te întrebi ce se întâmplă dacă greșești. Dacă analizezi prea mult, s-ar putea să treacă momentul deciziei. Până acum, pot spune că lipsa mea de imaginație a dat rod. Când am fost întrebat, am luat decizii pe loc iar ce-am hotărât pentru mine n-a fost rău … până acum.

Când am fost chemat de ministru, în decembrie 2010, mă așteptam să-mi facă o propunere. Nu ne văzuserăm demult, era o persoană ocupată, nu și-ar fi pierdut timpul cu bârfă sau amabilități. Mi-a adresat invitația, am agreat până s-o termine. Am agreat, am intrat în pâine în problemele ministerului, după cinci luni am intrat și în arest. Degeaba. Sau, nu. Am intrat în arest pentru că am agreat propunerea ministrului.

De ceva vreme, stau și mă întreb: dacă aș fi avut imaginație, iar dacă imaginația mea ar fi produs ce s-a întâmplat după 23 mai, dacă aș fi știut ce urmează să se întâmple, aș mai fi răspuns afirmativ la propunerea ministrului? Vreți să vă spun ceva? M-aș fi băgat oricum. Din mai multe motive … unul: am vrut să demonstrez ce pot și aș fi facut-o cu orice risc. doi: eu nu mă dau din fața nimănui deoparte. trei … mă știu curat și știu că oricât mi-ar lua, tot o să demonstrez asta. M-aș fi comportat altfel? Nu cred … sau poate cu familia, le-aș fi spus, băi, pregătiți-vă … o să stau puțin la bulău că vor niște nene, să nu fiți amărâți, că e făcătură, dar voi să știți care-i treaba. I-aș zice fiică-mii: vezi, o să-și bată niște copii joc de tine și de taică-tu la școală, tu nu pune la suflet, ai grijă să iei notă mare la examen… sau nevestei: auzi, tu știi care-i treaba, ia fă tu bine să nu te mai doară inima, ce, ești nebună … că procesul durează minim 3 ani, poate-ți mai trebuie …

De mine? Nu știu ce mi-aș zice mie.

Buuuun …  este că nu v-am convins?  Normal, fac pe avocatul diavolului și mă apuc să demontez ce-am scris mai sus … Să demonstrez ce pot? Bun, cui îi pasă? Și, de fapt, am apucat să demonstrez ceva? Nu … am făcut niște primi pași în direcția care trebuie. Atât. N-am ajuns nicăieri. Am demonstrat ceva? În concluzie: Nu. Mă știu curat… Da. Așa e. Sunt. Dar, după ce-am valsat filmat cu cătușe pe toate televiziunile, mai știe cineva că sunt curat? Nu. Nu mai știe nimeni. Și indiferent ce-aș face, mizeria rămâne. Deci … eu nu mă dau deoparte e o afirmație la care țin sau nu? Dacă ar fi fost cazul, dacă aș fi putut alege, am eu dreptul să pun în balanță liniștea familiei, sănătatea alor mei, doar așa, că vreau eu să demonstrez ceva?

Aha … Da, liniștea alor mei e importantă, adevărat. Climatul în familie, da, și el. Confortul nostru, da, sigur. Dar merită să demonstrezi că liniștea, climatul și confortul pe termen lung, și nu numai ale familiei mele, înseamnă instituții care nu-și bat joc de oameni și care nu abuzează de statutul lor? Instituții care funcționează și funcționari care plătesc pentru greșelile lor… Un stat de drept, o țară normală.

Bun, acum nu stă normalitatea României în mine… Sau stă? Nu știu cât contează, dar dacă eu pot vulcaniza un por prin care supurează abuzul și minciuna, atunci deranjul se merită iar puțină normalitate vine și de la mine.

Deci… instituțiile să funcționeze iar funcționarii să plătească. Și rămâne cum am stabilit: mă băgam oricum.

 

 

 

 

3 gânduri despre “M-aș fi băgat oricum …

  1. Am citit mereu ce ai scris aici. pe blog. Ti-am admirat stilul jurnalistic, dar e prima oara cand am zambit. Cred ca nimeni nu te-ar fi putut descrie mai bine decat ai facut-o tu insuti in aceste randuri. Si nu am zambit ca scrii despre lucruri amuzante, ci pentru ca ii lasi si pe altii sa vada ca in ciuda nebuniei care ti se intampla, tu stii cine esti si nu esti preocupat doar de tine, te gandesti ca daca poti schimba ceva, poti contribui ca altora sa nu li se mai intample nedreptati…de ce nu… Adica cum tu singur ai spus: Te-ai fi bagat oricum! Acum a mai ramas ca functionarii care sunt platiti si de tine si de mine si de noi toti sa-si asume greseala si daca in privinta ta, au gresit-o oricum, macar sa devina mai responsabili! Si atunci, vom sti cu totii ca suferinta ta, a familiei tale, nu a fost in van.

  2. sunt solidar cu motivul „doi” , dar celelalte doua….oricum, de noi ardelenii se spune ca suntem inceti, dar… inevitabili…exceptand bocurile care ne apar in drum

Lasă un răspuns

