2011

Aseară am fost la film. Bun filmul. Dar viața noastră pe 2011 bate orice film. De groază.

Îi spuneam aseară Adrianei că azi o să trec pe la mormântul lui taică-meu. Că nu prea am fost anul ăsta, parcă de rușine. Și după, am ajuns amândoi la concluzia că sunt idiot în condițiile în care, abuzat cum am fost, mă mai simt și vinovat…

Laurențiu, dacă m-aș fi gândit la un milion de lucruri care ar fi putut să mi se întâmple, ăsta nici n-ar fi fost printre ele. Să mă trezesc în răcnete de tembeli, cu curtea plină de mascați, cu caraghioșii ăia prin casă care, știind că sunt singură, se tupilau pe după colțuri urlând Liber… Liber … Cu nemernicul ăla care țipa la mine să-i dau nu știu ce în legătură cu cauza, filmându-mă proaspăt dată jos din pat … Și a fost totul pentru show, să arate cât sunt ei de vigilenți … percheziție aproape în direct la televizor. Măi, ne-au luat chitanțele de la Enel … de la telefon.  Eu, mă dau Sherlock Holmes: păi au vrut să vadă cât cheltuim…  Păi întâi ne calcă-n picioare și după aia caută motivul, dacă cheltuim, sau dacă avem seif sub pat? Pe noi, care lăsăm cheia la meseriași ca să repare ușa când suntem la București? Mă gândesc, are dreptate femeia … Păi noi dacă plecăm cu laptop-urile, nu avem altceva de valoare prin casă. Poate să umble oricine. Adriana: Iar eu am trăit ambele percheziții, măi… La București nu au filmat, au luat o jumătate de foaie. Găsiseră o chitanță de depunere de fonduri pentru partid de prin 2007, s-au uitat la ea, au zis că-i interesează numai din 2010, la revedere … La Eforie circ, abuz, 9 saci, plini cu nimic, cu lucruri personale, agende, discursurile Magdei de la partid, ordinea de zi pe la ședințe, ce ziceau oamenii pe la audiențe … ne-au luat actele de la firme, stick Vodafone suspect a fi de stocat date iar noi îl plătim de atunci … actele Ligii Navale pe care a trebuit să le refacem, pentru ce?  Iar pe centralizatorul de deconturi au scris în actul de percheziție „de conturi”… așa, să sune mai penal, nu? Și tu fiind cine? Vreun țigan tatuat? Erai secretarul general al Ministerului de Interne. Despre care ei bănuie ceva. Bun, bănuiau, foarte bine. Te chemau, ia zi frate, cum e cu asta, cum e cu cealaltă … Nu, era prea inofensiv… Ne-au jignit, ne-au aruncat în gura lumii. Pentru ce? Sau, mai bine zis, cine? Ăla de scrie despre el pe internet că fabrica probe sau celălalt, prezentat pe televiziuni că șantaja un alt procuror? Oamenii ăștia spun ce-i bine și ce-i rău în țara asta? Dar cine le dă lor dreptul să facă așa ceva? Cine le dă lor dreptul să ne strice viața? Și fără să răspundă pentru ce fac? Ne-au rănit ca nimic altceva … Dar ce, tu ai suferit singur? Noi, restul? Copilul, batjocorit la școală, anorexic pe fond nervos, maică-ta vorbea singură, eu… restul alor noștri? Dar cine-mi garantează mie că, de la stresul ăsta, nu fac un cancer și mor ca proasta pe altarul competenței instituționale?

Corect. Și, din păcate, nu garantează nimeni nimic … Silvia, nașa noastră de la Paris, la o postare pe blogul meu personal care se rezuma că odată mânjit, n-ai cui te plânge, îmi scrie:

Da, problema e gravă pentru că dacă toate victemele trebuie să tacă, în numele acestui “ce să protestezi, cui să spui”, înseamnă că ceilalți au ciștigat. Și că va fi așa veșnic în România. Și asta nu se poate. Nu te critic pe tine și nu critic pe nimeni altcineva, dar România trebuie să treacă de această gândire cum că victima trebuie să se imunizeze și să treacă mai departe ca și cum nimic nu s-ar fi intimplat. Persoana care suferă cel mai tare e victima și tot ea, săraca, trebuie să nu facă nimic, pentru că nu are ce face … Parcă România e în Europa, nu ? De ce s-au tot plimbat unii și alții din est în vest și invers, și au acceptat-o dacă sistemul judiciar aruncă o victimă într-o retorică de genul de mai sus ?

Iar corect. Pe de altă parte, un rabin întrebat ce definiție ar da denigrării, se gândește și spune… păi, denigrarea e cam așa, se suie unul pe un bloc cu o pernă în brațe, o sfâșie și o scutură… Iar ca să repari denigrarea, trebuie să aduni fulgii la un loc … Mai poți?

Eu m-am considerat un om tare. Am descoperit că nu sunt. Întotdeauna am crezut că dacă eu sunt sigur pe mine, că dacă fac ce-am fost educat să fac, nimeni n-are ce comenta vreodată. Eh, uite că m-am înșelat. Bun, nu am luat-o razna, dar nici departe n-am fost.

A fost un an absolut incredibil… De la mașini cu șofer și nino nino, la dube cu nino nino …

I-am promis Adrianei că de azi le dăm la spate pe toate. Și chiar așa o să se întâmple.

Chiar am să mă duc la cimitir, să-i povestesc lui taică-meu cum stă treaba cu anul ăsta. Chiar mă gândeam cum ar fi reacționat, dacă ar fi trăit anul ăsta… Dacă și-ar fi văzut copilul încătușat pe la televizor… Aș face un seminar pe tema asta… Taică-meu a fost un om cum nu se mai fabrică-n ziua de azi. Prin mine, l-au târât și pe el prin noroi. Și prin noi, pe mulți alții. Și asta nu e de tolerat.

Bun, deci… cimitir, o s-o iau pe malul mării, și prin port un pic, să mă uit pe la vapoare, și gata cu 2011.

Promit să vă distrez și-n 2012, dar din altă perspectivă. Nu știu dacă o să adunăm chiar toți fulgii dar măcar o să ne distrăm încercând.

La mulți ani și tot ce vă doriți… iar mie să-mi doriți sănătate și baftă, nu la mulți ani, că se poate interpreta…

13 gânduri despre “2011

  1. Ei bine, eu am avut parte de atatea ‘interpretari’ in viata mea, ca nu mai conteaza una in plus, asa ca eu ma-ncumet sa dau ( de buna voie )spre interpretare celor cu creierul lejer in cutia craniana, asta:
    La multi ani, Laurentiu! si pe langa sanatate ( fizica si psihica 🙂 ) iti doresc sa-ti ‘aduni toti fulgii’ ( oricat de imposibil ti-ar parea asta acum )…..putere ai …e in tine si va reaparea cand vei fi pregatit….. Pana atunci, uite-te la vapoare , la mare la ce vrei tu …ajuta…Se spune ca nimic nu vindeca mai bine ca natura si muzica….

  2. De ce va mirati pentru ce vi s-a intamplat? Atata vreme cat tara asta este condusa in mod ticalos de o clica de oameni fara carte, in frunte cu un domn haios in aparenta dar ticalos in esenta, la ce ne putem astepta? Vi se pare ca vremurile pe care le traim toti, sunt guvernate de normalitate? Sau ca stapanul de peste ocean chiar gireaza o stapanire spre binele Romaniei? In fond, sunteti o victima naturala a regimului pe care l-ati sprijinit. O victima nevinovata, e adevarat. Dar cui ii pasa daca ceva e adevarat? Sau daca cei 60 de litri de vin sunt crima de drept comun? Cum poti manipula categorii largi de giboni fara discernamant? Panem et circenses! S-a intamplat ca asta vara sa fiti dvs o tinta convenabila pt contribuabilii povara pt stat. Iar batranul nomenclaturist a decis ca merita sacrificiul desi era un apropiat al tatalui dvs. In fond alienarea sa cu accent totalitar s-a accentuat in ultimii ani. Normal, orice ticalos ajuns la putere ajunge sa se creada una cu poporul sau. Asa ca, in fond, e natural sa suferim toti. Dvs mediatic, restul in tacere. Singura consolare este ca istoria pana la urma razbuna popoarele aruncand tiranii si dictatorii, e adevarat unii cam penibili, la ghena cartilor de specialitate. Dar nu va necajiti, toate trec, lumea uita, vor veni vremuri mai bune, apoi alti tirani, etc. In fond, mantuirea e individuala, nu s-a inscris la CAP….

    1. Mulțumesc pentru mesaj. Mă bucur că-mi citiți blogul. Nefiind de acord cu dumneavoastră, am avut nevoie de ceva timp de gândire pentru a vă răspunde.
      Eu sunt subiectiv apropo de președinte. Pe de altă parte, dacă ar fi cazul, evenimentul pe care l-am parcurs ar putea reseta orice urmă de subiectivism, mă gândesc. Iar evenimentul cu pricina are, sunt convins, o explicație mult mai simplă și mai… pământeană decât un eventual complot de imagine care să mascheze criza planetară.

      Cred că se bazează pe foarte multă incompetență, lipsă de experiență de viață, incultură, pe dorință de a capta atenția … și pe sentimentul pe care ți-l poate da monopolul pe corectitudine al insituției în care dai cu sapa. În cazul meu. În alte cazuri, sunt convins că demersurile pot fi mai mult decât îndreptățite.

      Aveți dreptate cu absența normalității în parcursul nostru. Suntem un popor absolut particular, trebuie să fiți de acord cu asta. Avem o evoluție care nu se supune niciunei reguli, suntem imprevizibili. La bine și la rău.

      Cât despre faptul că lumea uită… adevărat. Uită. Și ne mântuim și e nemaipomenit și toată lumea-i fericită… Dar nu uit eu. Dacă picam într-un butoi cu vomă nu m-aș fi simțit mai murdar. Dar am promis nevestii că terminăm cu supărarea la miezul nopții, așa că… La mulți ani și toate cele bune.

  3. Imi permit sa va contrazic ….ba da, sunteti puternic, in conditiile in care inca va mai bucurati de lucrurile marunte. Poate sunt multi cei care interpreteaza, dar pe cine oare ii intereseaza? Unii au “prostul obicei” sa nu se uite in gura lor. Ce pacat pentru ei ca vorbesc singuri. Ar fi de-a dreptul minunat daca acele persoane s-ar uita mai intai la propria persoana si apoi la altii, dar na , probabil se plictisesc (ce rau imi pare pentru ei 🙂 ) si neavand altceva mai bun de facut ii judeca pe altii.

    Asadar , spre interpretarea unora, imi permit sa va urez:

    La Multi Ani !!! Sanatate si multe bucurii alaturi de familie si de cei dragi

  4. am citit randurile pe care le-ai scris. am zambit amar. eu nu am fost in pielea voastra. am fost cumva cu un an in urma si mai sunt, dar la un nivel mult mai mic. insa umilinta si frustrarile sunt inca. te felicit ca poti vorbi despre lucrurile acestea fara sens si ca mai poti zambi. trebuie sa stii un lucru. nimic nu e intamplator. trebuia sa se intample ca sa intelegeti amandoi sau doar tu lucrurile asa cum sunt. sunt convinsa ca ai inteles si mai mult.
    iar in privinta mersului la cimitir…..eu cred ca aceia care ne-au invatat, ne-au educat si ne-au iubit in viata sunt tot aceia care si inteleg. mai bine si mai repede decat ceilalti. asa ca, eu cred ca tatal te va intelege. nu lasa pe nimeni sa intervina in familia ta. e cel mai important sa fiti impreuna pt ca de acolo iti tragi resursele. sa iti fie anul asa cum il doresti si sa fii singur ca gandurile bune ale prietenilor sunt mai tari decat cele ale dusmanilor.
    eu sunt cea care a semnat. adriana stie.
    va doresc sa aveti aproape oameni adevarati si sa va dea Dumnezeu puterea sa zambiti.

  5. Laurentiu, e o vorba veche;”Cele rele sa se spele, cele bune sa se adune”! Asta va dorim, pe langa multa sanatate, fericire, impliniri si prosperitate pentru 2012,
    Sa ne vedem sanatosi!

  6. La Multi Ani dom` Comandant! Va doresc sa aveti parte in 2012 de norocul pe care nu l-ati avut in 2011 si de sansa pe care ati avut-o in 2010!

Lasă un răspuns

