Youtube greșit manipulat naște monștri…

Cred că ne-am tâmpit fraților, pe bune…

Uite ce se întâmplă când cade bisturiul pe mâinile maimuțelor… cum a fost youtube-ul căzut pe mâna mea, în seara asta… Călăream net-ul și ne uitam la emisiuni ale televiziunilor de la începutul libertăților noastre… L-am revăzut pe Brenciu la Robingo… ce tânar era, Doamne, ce caterincă face viața asta din noi… În fine, de la TVR ajungem la Protv, ne uităm la ASIA… cu bagajele, cu alea, alea, cu America… ascultăm Holograf, Bittman cu Dincolo de nori, ce sarsana de păr avea… în fine, ajungem la hărmălaia numită HiQ… versuri adânci, lălăială ritmată, tralalala… melodie mimată, auditoriul fermecat de calitatea interpretării. De parcă asta nu era de ajuns, am inspirația să citesc comentariile postate la forumul melodiei… nu știu care melodie de la HiQ… Ia fiți atenți ce trăiri siderale îl munceau pe junele care a postat, la un playback peren al celor 2 băieți și al tinerei fătuce…

ar trebui sa tragem un semnal de alarma, pentru ca eu nu vreau sa imi cresc copiii cand o sa ii am pe muzica de rahat care este in prezent, care acum e teribila , cine stie cum va fi peste 5-10 ani, as vrea sa creasca pe ceva gen hi-q, 3 sud est, voltaj, akcent, vreau sa asculte mel din care pot invata ceva, melodii cu o semnificatie mai mult de atat sentimente adanci nu porcariile de azi sex droguri si bani, alceva nu stiu sa mai zica intr-o mel

Nu termină ăsta bine cu referirile la monștrii sacri ai muzicii noastre, gen hiq și 3 sud est, și începe altul, mai categoric: aceste melodii vor ramane vesnic in inimile celor care mai cugeta si la ceva mai nobil…

Eu mă suspectez de un cuget ceva mai nobil, cam deodată cred că în sufletul meu trebuie neapărat să fac loc acestor melodii despre care nu știam, mărturisesc smerit… nu de alta, dar am și eu sentimente adânci, ce să fac…

Auziți, că am râs de am căzut de pe scaun când am văzut, nu-i problemă, dar acu’ mă trec fiorii… mă apucă grijile de propria-mi pensie. Nu știu de ce, cu o asemenea rezervă de cadre, am serioase semne de întrebare referitoare la ce mă (ne) așteaptă peste vreo 20 de ani… În anii ’80 aveam Poezia Muzicii Tinere, Phoenix, Sfinx, Sterian, Song-ul… oameni adevărați. Muzică. Chiar și Cenaclul lui Păunescu era o injecție de cultură muzicală dacă facem abstracție de playlist-ul de ședință UTC pe care-l avea când și când… Și ăia cântau. Pe stadioane, cu mii de oameni acolo… Nu exista melodia pe laptop, mânutele sus sau hai să ne simtem bine… Deh, trece timpul…

Și ajungem la vorbele domnișorului chinuit de soarta viitoare a copiilor lui nevoiți să crească pe muzica prezentului? Care e de rahat? Ar trebui să tragem un semnal de alarmă, da… Îl tragem, gata. Da’ cui? Și ce se întâmplă după aia? Retrimitem 10 – 12 generații la alfabetizare? Și cine-i trimitem, de fapt? Noi, care suntem, măcar parțial, autori la situația actuală? Complicat, nu?

Ia, mai bine să-mi pun eu niște HiQ, cu norii și cu u, iu, iuiu… să intre-n inima mea și să fiu sigur că pot cugeta la nobile lucruri…

2 gânduri despre “Youtube greșit manipulat naște monștri…

  1. Beside the fact that I am sympathetic with the problems that you (unfairly, I think) are going through, now, the reason I follow your blog is that, so many times, you voice things I used to say. I used to trash non-values and fake politicians while working as a journalist. Now, far away of this, I still feel a hate-love relationship with the country I left. I sincerely wish the best for all decent people there. It hurts to know there is so much natural beauty, value and culture that are simply trashed. Meanwhile, I support every decent person who is leaving, for a better future out of the country.

    But let me go back to the topic you posted. It reminded me of a true story, happening here in my house, in California.

    One of my boyfriend’s aunties is over 60 years old. She is an avid traveler and she collected traditional music from all the counties where she visited. Evidently, she visited Romania, a few years ago. She asked her guide what would be good music to buy and add to her collection. We were sitting here in my living room and she showed me her iPad. The guide suggested her Fuego and somebody nick-named „Salam” (I don’t know the singer). I almost fainted and had to correct her when she asked me if we are related with Spanish people. Of course, I gave her the crash-course in Romanian roots and history, including the true story about Dracula. Then I had to dig in my hard-drive and I pulled out some music, things I used to listen to when I was a kid, growing up in Transylvania. I gave her Maria Tanase and other traditional old time singers, who used to go from village to village and get their new songs from old grandmothers who learned the music from their ancestors. I would give her also Phoenix, Sfinx, Song, but I have none here.

    I explained my boyfriend’s aunt the non-culture promoted for the last years, the lyrics that don’t mean much and the „latinOzation” of the Romanian society. Here is the States I always have to explain people there is a difference between me being LatiN and the LatinO (Hispanic) culture. Different kind of soups.

    Anyway, I hope that I could show a better side of the Romanian culture and soul to Americans really interested in our country. At least this I can do.

    And sorry for blogging on your blog. 🙂

  2. Nothing to be sorry 4…. you are more than welcome. Salam is only one of the noisy worms that are polluting our space now… Well, I am wishing the best for all the decent people left here, me included. A friend of mine, 10 years younger, posted a question… If you praise the education as it has been delivered before ’89, how come the results today are so bad? Who did all this mess? Not people that were schooled then?
    Well, correct question, sad answer… And even sadder conclusion… we’ve lost the match for our future. 22 – nil… one point each year we’ve screwed up…

Lasă un răspuns

