Fiți vocile României…

Băi fraților, vă uitați la Vocea României?  M-am surprins că am urmărit subiectul… În seara asta e prima oară când ne-am uitat la toată reprezentația. Până acum vedeam duminică-n reluare, bits and pieces…

Se impun niște concluzii… Prima, despre ProTv… sau motivele pentru care ProTv-ul nu are cum, pur și simplu, nu are cum să piardă locul I la meciul dintre televiziunile acestei țări. Poate nu vă dați seama, dar noi am crescut cu ProTv-ul odată. Da, ca spectatori de televiziune, am crescut împreună… sau, mai degrabă, postul ăsta ne-a crescut pe noi, ne-a format cultura de spectator, standardul, așteptările… Și periodic, ProTv-ul livrează câte un show de-ăsta de ne lipim de sticlă… Că ne uităm și câștigam, dansăm pentru cine dansăm sau acum, cântăm cover-uri… țara urmărește. Și pentru o oră, două, uită de ce se întâmplă în viața reală. Uită de ăia de spumegă 24/7 pe A3, Realitatea – RTV, uită de necesitatea imediatului. Nu știu cine produce, cum se ocupă… Aleg emisiunile mai bine, scenariul, protagoniștii, una peste alta pachetul e standard. Mai bine nu se poate în România. Prin comparație, ăilalți par rude sărace. Imitații fără virtuți… Asta e.

În al doilea rând… Întrevăd o rază de speranță, domnule… Atâția oameni talentați strânși la un loc… Români. De necrezut… Parcă nu e pierdută orice speranță, ce spuneți? Nu am favoriți că nu mă pricep… Eu am exact atâta talent și voce cât o buturugă. Dar oamenii ăștia trebuie chiar apreciați, aplaudați… Și acest enorm prim pas al ProTv nu este suficient. Vocile acestea trebuie cultivate. Trebuie cultivată onestitatea unei reprezentații. Trebuie apreciat talentul. Și trebuie eliminată impostura playback-ului și a kitch-ului care ne invadează urechile oriunde ne-am afla… că ne uităm la televizor, la radio, dacă ne plimbăm pe litoral, la nunți… peste tot avem parte de manifestarea zgomotoasă a subculturii… „Iubire, tu faci tot ce vrei din mine…” Extraordinar. Adânc, nu? Adânc pe dracu’… Puneți porcăria asta imundă lângă lacrimile lui Brenciu când a trebuit să aleagă între fetele ălea două… Incredibil. În 2011, în țara asta în care nesimțirea este din ce în ce mai ipoteză, prestația acestor două fete a pus în umbră originalul, cred. De fapt, sunt convins. Și alegerea a făcut un hăndrălău de patruj’ de ani să plângă pentru incertitudinea alegerii… Și pe furiș am lăcrimat și noi pe-acasă.

Puseele astea de normalitate trebuie sprijinite, pe bune. Nu știu cum… Poate refuzând derapajul ăsta continuu spre non-valoare… Ridicați-vă la prima nuntă unde se cântă manele. Ridicați-vă și plecați. Sau… dacă la vreun restaurant se opintește vreun balaoacheș în inima mea, în dușmanii mei, în viața mea… Plecați. Și înainte să plecați, scoateți-le și agregatele din priză. Poate dacă plecăm suficient de mulți începem să ne vindecăm…

 

 

 

5 gânduri despre “Fiți vocile României…

  1. Da..PRO TV-ul da clasa, E bine sa mai vedem si partea plina a paharului.
    Da ..avem tineri talentati cu voci fantastic de frumoase.A-ti vazut ce repede se cuaguleaza duetele ce bine le iese totul.
    Fantastic! Cred ca asta-i Romania!
    Avem motive sa credem sa speram.

  2. Trebuie sa fim obiectivi totusi si sa ne aducem aminte de celebrul (prin mediocritatea sa) serial „La bloc” sau de revelioanele manelistice urmarite cu sufletul la gura de tot poporu, care au pus caramizi serioase atat la temelia acestui post, cat si la cultul manelelor. Asadar, show-ul de care amintesti este in grila de programe pentru ca se vinde bine si tocmai ca se vinde bine este un fapt imbucurator. Dar oare nu este acest fapt doar o reflexie a spiritului poporului nostru de artisti, noaptea veseli ziua tristi?

Lasă un răspuns

