Mulțumesc, doamna realizatoare…

Octombrie 4, 2011. Marți.

Azi, în jurul prânzului. Sună Adriana. Eu, la telefon. Ea insistă. Eu, tot la telefon. Îmi bipăie și bbm-ul, tot ea. Eu, tot la telefon. Măi, e important, sună-mă… Ha, ca și cum o convorbire cu nevasta n-ar fi importantă, mă gândesc când citesc, într-un final… Sun, long story short, că Realitatea vrea un interviu pe subiectul postării de pe blog, cea cu flota… mamă, ce tare… am urcat articolul pe Facebook la începutul lunii iulie, a apărut în Marea Noastră, gata, au descoperit complotul planetar… stau să mă gândesc, mă bag, dau interviul să explic ce-am scris, altfel cine știe cum citesc articolul ăla, de mă responsabilizează de vânzarea flotei și subminarea economiei naționale…

În fine, mă sună doamna cu pricina de la Realitatea, amabilă, îmi spune că scriu bine… că ar vrea să vorbim de ce m-am apucat să scriu ce-am scris, de legătura afectivă a mea cu meseria, cu Navrom-ul și cam ce-am mai făcut în ultima vreme, cu procesul, cu colegii de partid… Aprob, aprob pozitiv, vorba lui Mihăilescu-Brăila Bachus, primele două subiecte, mă dau lovit la al treilea, explic că n-am nevoie să-mi bat cuie în talpă pe tema procesului…

Mă duc acasă, mă schimb, îmi pun costum și cravată, mă îndrept spre locul de transmisie… În bulevard, în fața Inspectoratului de Poliție, nemaipomenită locație, să mă simt ca acasă… Cameramanul de la TV Neptun, îl știu. Îmi dau căștile, ascult ce dezbat cu foc în emisiune… ceva cu clubul Excelsior al Ministerului de Interne, cu ziua ministrului Igaș… că de ce s-ar fi dus acolo s-o serbeze… Nu, păi după ei ar fi trebuit să se ducă la MacDonalds, eventual… Doamne, cât de jos ducem agenda publică, incredibil… Doamna își ia avânt să mă prezinte… Laurențiu Mironescu, fost secretar general la interne, acuzat de corupție în dosarul Portul… mă enervează instantaneu, bine că trec mașini pe lângă mine și n-aud așa de bine… Că de ce am postat… uite-așa, explic, încerc să nu spun prea multe cuvinte complicate… Că dacă vreau să-l acuz pe președinte… Ce-o fi citit stimata doamnă, în niciun caz postarea mea pe blog. Îi explic. Următoarea întrebare este dacă vreau să-l exonerez pe președinte… Vaai….Tânără și așa de nehotărâtă… Încerc să fiu decent. Reușesc. Unul dintre invitați, Mugur Mihăescu, mă întreabă o prostie… dacă flota a fost așa de rea și neperformantă, de ce o plângem… am vrut să-i spun… ete așa, cum o regreți tu pe Leana lu’ Pârțag… nu-i spun, îi spun că vreau să-mi protejez meseria… Al doilea invitat, Teodor Meleșcanu întreabă ceva cu sens. Îi răspund și-i mulțumesc în gând pentru modul în care menține un standard în prestația publică. Doamna încheie apoteotic… A fost Laurențiu Mironescu, fost secretar general la interne, acuzat de corupție, tralalalalala….

Una peste alta, trebuie să-i mulțumesc doamnei. Și chiar îi mulțumesc. Invitându-mă în emisiune, a adus în atenția celor care au urmărit Realitatea TV astă-seară la ora 19, un subiect spinos, manipulat și interpretat politic de ani de zile. Cei cărora le-a fost stârnită curiozitatea, citind povestea noastră pe blog, pot vedea cum un grup de oameni de meserie, cunoscători, direct interesați de shipping și flotă, spun documentat ce s-a întâmplat cu navele României. Or să vadă că flota acestei țări a avut exact aceeași soartă ca o sumedenie de alte întreprinderi energofage și neperformante și depășite tehnic lăsate moștenire de comunism… Că nu poți blama pe cineva pentru schimbarea orânduirii sau trecerea de la economia centralizată la economia de piață. Oricât ar dori managementul televiziunii cu pricina, economia și cifrele spun același lucru. Flota a sucombat din momentul încetării existenței statului comunist care a supradimensionat-o și subvenționat-o. Aruncată în bătălia costurilor, în competiție, la revedere… Și gata. Cine-i de vină? Mama Dolores… Ceaușescu, sicofanții de pe lângă el, tezele de la Neptun, politica nesăbuită de a cheltui banii țării în proiecte născute moarte, toate persoanele care n-au avut curaj să-i spună cizmarului că greșește… aici și-n multe alte locuri… Dispariția flotei n-a fost altceva decât una din consecințe. Așa că… Mulțumesc doamna realizatoare!

Apropo… Îi criticăm pe ăia că au greșit, că au stat în genunchi în fața comuniștilor… sunt curios dacă e cineva din media care să stea pe gânduri la dilema principii – adevăr – politica editorială – interesele patronatului…

Și uite-așa avem câte-un caz flota în fiecare instituție în care pupatul în fund este virtute…

P.S. Ca să nu se mai trezească cineva că cine știe de ce m-am apucat acum să vorbesc despre flotă. Postarea pe blog este un articol din revista LNR, Marea Noastră, apărut în luna iulie. Subiectele mari, principale, ale celor 6 numere ale revistei Marea Noastră sunt stabilite la sfârșitul anului pentru anul următor, în ședința Consiliului Director al Ligii Navale Române. Deci nici să nu dea cuiva prin cap că am avut alt motiv să abordez subiectul. Era pe agenda redacției pentru numărul 81.

Laurențiu Mironescu, fost secretar general la interne, acuzat de corupție în dosarul Portul și tralalala…

2 gânduri despre “Mulțumesc, doamna realizatoare…

  1. Laure, FELICITARI!!!

    Mugur parea cu privirea clara…
    La standard de Garcea nu putea sa emita ceva pertinent, dar mi s-a parut multumit de raspuns. Oricum, nu te poti supara pe el. In mod cert habar n-are cum arata o nava pe care noi ne facem treaba cu brio si ne si „castigam painea” (citat).
    Una peste alta, daca cineva este capabil sa ne aprecieze la adevarata noastra valoare, ok; daca nu, eu prefer sa ne ignore.
    S-auzim si sa citim de bine.

    1. Dom’ Comandant Bobo… Mai, ai dreptate. N-are rost sa ne suparam nici pe el, nici pe altii care nu ne cunosc. Ne putem supara pe multe altele. Sau, mai bine zis, sa ne suparam pe ele pina le schimbam in bine. Una peste alta, eu ma mindresc cu asa colegi, domni comandanti. Tre’ sa ne stringem o data sa seminarizam probleme de pina-n orizont…

Lasă un răspuns

